The problem with cancel culture
“We talk so much about mental health and how important it is to remember mental health is as important as physical health, and then to discard people at the first sign of something we dislike; the two don’t marry very well to me”.
The wise woman in this video is Ayishat Akanbi. She is a fashion stylist, writer, cultural commentator and artist based in London and a true relief, an oasis in the desert of Wokeness, which turns more and more into a blend of the French Revolution and the Chinese Cultural Revolution. Akanbi stands for compassion, a readiness to forgive others and yourself, an effort to try and understand the other, a willingness to change your own views.
What a delight!
Here is a recent interview with her in The Guardian. “The problem with wokeness, she explains, is that social justice awareness can turn into “’oppression Olympics’.”
Word!
Filmpjes, 23.07.2020 @ 08:45
21 Reacties
op 23 07 2020 at 09:00 schreef Menno:
Nieuw inzicht over de ’toon’ Peter?
op 23 07 2020 at 09:20 schreef Peter:
Nee, Menno, dit gaat niet over toon. Ik dacht dat je hier niet meer ging reageren maar de anonieme eikel ging uithangen op Twitter.
op 23 07 2020 at 11:07 schreef MNb:
Ik hoop dat Akanbi nog maar lang problematisch mag blijven.
op 23 07 2020 at 12:18 schreef Problematica:
hahahaha
Dat woordje ‘problematisch’ kan ik ook niet meer horen. Dat woordje hoor je dan achtenzeventig keer per dag.
Alles is altijd ‘problematisch’
Weet je wat pas problematisch is ? Het woord problematisch.
op 24 07 2020 at 00:36 schreef jaapjob:
wat de kul
ze heeft gewoon gvd gelijk
beetje meer chillen met z’n allen
niemand heeft de waarheid in pacht (zolang je geen fascho bent, dan dus, dan ben je gewoon een sukkel)
wtf
laten we onze kracht richten tegen de echte klootzakken, en laten we versplintering van krachten overlaten aan extreem rechts, de fascisten, de baudeh-groupies en aanverwanten…fak them, not us!
fack them, not us!
op 24 07 2020 at 00:38 schreef jaapjob:
met je “hahahaha”, dus…
op 24 07 2020 at 12:15 schreef Problematica:
Ja, maar het is ook een kwestie van ‘follow the money’ hé’ . Zogenaamde ‘intersectie’ activisten, werken als een bliksemgeleider.
Starbucks en Shell willen liever dat we bezig zijn met gender en geaardheid en huidskleur, dan dat we ons tegen kapitalisme gaan verdedigen.
De corporate wereld support al deze tendencies enorm. Gaan jullie arme sukkels maar lekker ruzie maken onderling, op twitter, over wie er ‘problematisch’ is. Wij plunderen vervolgens nog een werelddeel leeg.
op 24 07 2020 at 12:25 schreef MNb:
Klopt helemaal, ik krijg een riant salaris van zowel Shell als Philips als Unilever om de aandacht te verleggen van de misdaden van het grootkapitaal naar non-problemen als discriminatie. Waar moet ik anders mijn tweede Jaguar van betalen?
op 24 07 2020 at 15:18 schreef Problematica:
Nee, zo moet je het niet zien natuurlijk
Bedenk wel, de democratische partij van Amerika staat met een been in de intersectie theorie. En met een ander been staan ze in het grootkapitaal
Grote bedrijven beinvloeden de politiek enorm en vinden het fijn als politiek links niet té kritisch word. Daarom zijn ze blij met jouw identiteitpolitiek. Ze bekostigen je niet direct natuurlijk, maar ze sturen wel bij. Ze Ze hebben zo hun think tanks.
Intersectionaliteit is een corporate uitwas.
op 24 07 2020 at 15:26 schreef Problematica:
Want wat betekend ‘intersectie’ politiek ?
Dat je bij Starbucks 6 euro per uur verdiend, maar dat de CEO wel een zwarte queer is. Dat is de richting die ze op willen gaan.
Identiteit politiek leidt tot regenboog kapitlaisme. Het is geen bedreiging voor rechts. Het is immers geen marxisme en ook geen anarchisme. Het is veel milder/tammer dan dat.
op 24 07 2020 at 16:21 schreef MNb:
“Ze bekostigen je niet direct natuurlijk”
Hoe kom je erbij? Vandaag heb ik nog een riante storting op mijn rekening gehad. Aegon is heel tevreden met mijn vorige reactie.
“Identiteit politiek leidt tot regenboog kapitlaisme. ”
Ja, alle kleuren moeten samen optrekken naar de revolutie. Maar zwartjes achteraan, ze moeten wel hun plaats weten.
op 24 07 2020 at 16:36 schreef Problematica:
Zwartjes achteraan ?
Hoe kom je erbij ? Ik loop heel wat jaren rond in linkse bewegingen. En de ‘zwartjes’ gingen gewoon prima om met wij witte mensen
Er was nooit een probleem…Jullie hebben een probleem gemaakt. Haat gezaaid. Verdeeldheid opgestookt. Daarom verdenk ik je dan van het zijn van een infiltrant.
Ik trek al weet ik hoe lang op met zwarte mensen en nooit was er een probleem.
Als ik vroeger in demo’s liep in Amsterdam ( voordat dat zielige Bij1 opkwam ) Dan liepen we tussen mensen met allerlei kleuren. En ‘zwartjes’ liepen echt achteraan ofzo. Ik weet niet waar je die bizarre aanname vandaan haalt. Het lijkt wel een soort waan. We liepen met zwarten, witten, Turken, Zuid Amerikanen etc. Amsterdam is immers een diverse stad hé. Mensen als jij drijven een wig tussen zwart en wit. Rechts is de lachende derde
Daarom help je dus rechts.
op 24 07 2020 at 16:50 schreef Problematica:
correctie
en ‘zwartjes’ liepen echt niet achteraan ofzo
op 24 07 2020 at 17:13 schreef MNb:
Zwartjes niet achteraan? Foei, dat is identiteitspolitiek. En daar krijg je, hoe formuleerde je het ook alweer, regenboog kapitalisme van. Je bent een verrader van de proletarische revolutie. Pas maar op, morgenochtend vroeg kan de NKVD afdeling Nederland aan je deur kloppen. Want die leest mee.
op 24 07 2020 at 19:21 schreef Problematica:
Het heeft wel indruk op je gemaakt hé
Identiteitpolitiek, is zwarte mensen met fluwelen handschoentjes behandelen, om politiek correct over te komen. De zwarte mensen in kwestie vinden dit vervelend gedrag van je.
Ik ben niet echt voor een proletarische revolutie. Welk erken ik dat er klassenstrijd is en ik erken ook dat identiteitspolitiek daarvan wilt afleiden.
Bij1 is geen antikapitalistisch machtsblok. Het is een kleine sekte, die verdeeldheid zaait onder de werkende klasse.
op 24 07 2020 at 19:48 schreef MNb:
“Het heeft wel indruk op je gemaakt hé”
Bijna net zoveel indruk als het bedrag dat ik vandaag van Aegon heb gekregen.
“De zwarte mensen in kwestie vinden dit vervelend gedrag van je.”
Wat weet jij die dingen toch goed – beter dan ik na al die jaren met mijn (zwarte) directeuren en (zwarte) collega’s in het binnenland van Suriname. Ze hadden het natuurlijk telepathisch, telefonisch of per email met jou over klassenstrijd en mijn vervelend gedrag, niet met mij. Jij bent hun stille held, de stoere, witte, mannelijke verlosser die hen op duizenden kilometers afstand begrijpt en beter weet wat goed voor hen is dan zijzelf.
Jij bent misschien ook de geheime adviseur van de huidige vice-president van Suriname? Ik heb hem een paar keer ontmoet. Je bent zo geheim dat hij nooit over je gesproken heeft.
op 24 07 2020 at 20:16 schreef Problematica:
Ik ben niet zo stoer hoor. Wel heel wit. Zo wit als geitenkaas. Ik verlos niemand, alleen mijzelf. Een zichzelf verlossende verloskundige, ben ik.
Sommige dingen weetje gewoon. Je behandeld een zwarte vriend niet anders dan je witte vrienden natuurlijk. Want ja, hoe pathetisch zou dat zijn ? Je wilt behandeld worden op basis van je karakter, niet op basis van je arbitraire kleurtje….Want ja, anders behandeld worden op basis van je kleurtje, hoe noemde we dat ook alweer…..
op 24 07 2020 at 20:30 schreef MNb:
Oh jawel, jij bent heel stoer. Jij weet immers beter wat goed is voor zwartjes als Sylvana Simons en Ayishat Akanbi dan zijzelf. Een echte masra, zeg maar. Degene die vanuit zijn stoerheid bepaalt wat problematisch is en wat niet en dat identiteitspolitiek heeeel nadelig voor hen is.
Daarmee zijn we terug bij af. Ik heb mijn lol wel weer gehad met jou. Mi si you tra lesi.
op 24 07 2020 at 21:07 schreef Problematica:
Niet alle ‘zwartjes’ denken hetzelfde als mevrouw Simons. Bij1 is een microscopisch kleine partij, die uitgekotst word door zowel links als rechts, zwart en wit.
Een masra ?
Ik ben anarchist, van het egoistische/individualistische soort. Het kan mij allemaal geen flikker schelen, wat wel/niet goed voor jullie is.En of jullie nou zwart of wit zijn, kan mij ook niets schelen
Ik ben tegen identiteitpolitiek, omdat het indirect slecht voor MIJ is.
op 24 07 2020 at 23:42 schreef Schijtlijster:
Zou dit het dan zijn?
https://www.youtube.com/watch?v=XFClwjIoUWk
Maakt mij het uit.
op 25 07 2020 at 23:54 schreef wokephobic nosebleed.: