Home » Archief » Pixarisme


[27.10.2010]

Pixarisme

Judith Valentijn

Hai Peter, om maar direct met de deur in huis te vallen, het gaat je geen fuck aan hoe ik mijn schaamhaar draag. Is dat typisch een nudistending, dat je je druk maakt om de onderbuikse coiffure van andere mensen en dat jullie elkaar briefen over de toestand van eerder genoemde coiffures? Allicht komt het doordat ik in het gezelschap van mensen altijd gekleed ben, maar dit is een problematiek waar ik me niet eerder over heb hoeven buigen. Al kan ik me ook wel weer voorstellen dat je zo’n complete kaalslag weinig charmant vindt, maar wat boeit het hoe een ander dan je partner zijn schaamhaar draagt?

Veel boeiender zijn je gedachten over onze samenleving anno nu. Ik was aanvankelijk van plan om te ageren tegen je idiote idee om de VOC-mentaliteit terug te krijgen, tot ik plots realiseerde dat we al hard op weg zijn. De VOC is immers ten onder gegaan aan hebzucht, corruptie en mismanagement, net als grote financiële instellingen heden ten dage. Toen ging Nederland failliet en werden er geen gouden klokgevels meer gemetseld. Nu zijn we nog niet failliet (wat dat betreft vind ik dè crisis ietwat teleurstellend, wat jij?) dus ik stel voor dat we even wat landen bezetten, volkeren onderwerpen en uitbuiten en we liggen weer mooi op schema. Omdat populisme hip en haast bon ton is, stel ik voor dat we beginnen met Marokko. Beman de schepen, kus je vrouw en kinderen vaarwel en ga zwaar onderbetaald mee op een levensgevaarlijk avontuur!

Van Casablanca maken we een groot call-center, zodat we bedrijven als UPC en T-Mobile zowaar kunnen bereiken met onze klachten. We trappen de Spanjaarden Ceuta uit en parkeren daar alle 65-plussers. Een lekker klimaat en toch dicht bij Europa! Omdat we dan in Nederland veel meer ruimte hebben, stoppen we de studenten in de leegstaande seniorenflats. Lijfstraffen worden weer ingevoerd en in plaats van naar ‘Boer zoekt vrouw’ kijken, gaan we gewoon gezellig op zondagmiddag met zijn allen naar de Dam voor een ophanging en wat radbraken.

Tijdens dit traject strijken we ongetwijfeld een aantal mensen tegen de haren in en worden we plat gebombardeerd. En dan heb jij je zin Peter. Verelendung. Alles kapot. Niemand die zich nog drukmaakt over de bijtelling van zijn leaseauto of de wintersportvakantie. Terug naar de basis, overleven. Daarvoor zul je ook wel samen moeten leven, want aan je airmiles heb je niet veel als de meeste winkels dicht zijn.

Al vraag ik me af of het zin heeft. Zeventig jaar geleden lag Nederland ook in puin en begonnen we aan de wederopbouw. Mijn grootouders waren erbij. Mijn ouders hebben de vruchten geplukt van hun harde werk. En ik? Wat doe ik? Vanuit mijn bureaustoel schrijf ik stukjes op internet over hoe intens verrot alles en iedereen is. Wat doe jij nu echt Peter? Behalve hysterische hyperbolen rondslingeren?

Allicht komt het doordat ik de afgelopen dagen Houellebecq en Schopenhauer lees, maar ik heb momenteel weinig vertrouwen in de wereld en de Nederlandse maatschappij in het bijzonder. Wat dat betreft is het logisch dat het CDA-congres zoveel kijkers trok, want dat was Nederland ten voeten uit. Iedereen weet al hoe het afloopt, toch moet elke boerenlul nog even zijn stem laten horen.

Argumenten en feiten zijn niet nodig, luister lekker naar je onderbuik, want die heeft altijd gelijk. Ook al heb ik Sanctuary niet gelezen, door de manier waarop jij het beschrijft kan ik me het gevoel van de moordlustige gangster goed voorstellen.

Ook al ben ik een atheïst, ik heb besloten toch religieus te worden. Ik ga het Pixarisme aanhangen en mijn belangrijkste boek is het script van de animatiefilm WALL-E. Het is een profetie, want het duurt echt niet lang meer tot de mens (precies zoals de profetie het voorspelde!) alles laat doen door computers en alleen nog maar hoeft te eten en te schijten.

Tot het zover is, huppel ik nog even vrolijk door een weide. Huppel je mee?

Liefs,

Judith Valentijn is hoofdredacteur van het webmagazine PinkBullets. Ze voert een briefwisseling met Uw Hoofdredacteur, waarbij haar brieven op Frontaal Naakt, en zijn brieven op PinkBullets worden gepubliceerd.

Judith Valentijn, 27.10.2010 @ 13:15

[Home]
 

33 Reacties

op 27 10 2010 at 13:30 schreef Gavi Mensch:

OK! Vriendelijk bedankt voor het op duidelijke manier ondersteunen van mijn gedachtegoed, ben wel geen nudiste, maar toch…

op 27 10 2010 at 13:36 schreef rena:

Pixarisme, heel aantrekkelijke stroming. I’m in!
(als ik ergens blij van word zijn het wel pixar movies)

op 27 10 2010 at 13:48 schreef Tweets die vermelden Frontaal Naakt. » Pixarisme -- Topsy.com:

[…] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Judith Valentijn, Gavi Mensch en Peter Breedveld, Peter Breedveld. Peter Breedveld heeft gezegd: Als het niet zo bot en seksistisch was, zou ik zeggen dat het weer die tijd van de maand is voor @JudithPiBu: http://tiny.cc/k2417 […]

op 27 10 2010 at 14:03 schreef vetklep:

Ik geloof dat ik nihilisme toch beter weet te waarderen in de schaamstreek.

op 27 10 2010 at 14:11 schreef yurp:

“De VOC is immers ten onder gegaan aan hebzucht, corruptie en mismanagement, net als grote financiële instellingen heden ten dage.”

Ik neem aan dat er een onderbouwing is voor deze aparte zienswijze op de ondergang van de VOC?

op 27 10 2010 at 14:30 schreef Judith:

@yurp, ik vertel je toch niets nieuws? Er is weinig aparts betreffende mijn zienswijze, sterker nog het is wijdverspreid bekend.

Mijn onderbouwing zijn de geschiedenislessen die ik heb gehad, maar ik neem aan dat je een link wilt om op te klikken. Bij dezen; http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/geschiedenis/15821-de-ondergang-van-de-verenigde-oost-indische-compagnie.html

op 27 10 2010 at 15:16 schreef yurp:

Dat voor de klikbare link, die doet mij idd goed. Volgens mij is je insteek dat de VOC net als grote moderne financiele instellingen failliet ging door domme hebberige mensen te kort door de bocht. Naar mijn idee waren oorlog met Engeland en vooral de gezapigheid en onwil om te veranderen van de VOC de reden van haar ondergang. Hebberig en corrupt waren de concurrenten van de VOC (vooral Engeland) ook maar die overleefden het wel. Het eventuele mismanagement zat naar mijn idee vooral in de zelfgenoegzaamheid en benepenheid die eigenlijk best typisch Nederlands is. Ik besef me echter dat het onderwerp VOC een ietwat off topic is. Als je het erbij wilt laten, snap ik dat.

op 27 10 2010 at 15:17 schreef Stephan:

“Wat doe jij nu echt Peter? Behalve hysterische hyperbolen rondslingeren?”

Mooie observatie, Judith.
Wellicht wordt dit het volgende opschrift hier boven de voordeur?

Ja, als je Houellebecq leest vergaat het vertrouwen in de mensheid je wel.

op 27 10 2010 at 15:19 schreef Tjerk:

Je moet natuurlijk nooit roepen dat iets intiems iemand ‘geen fuck aangaat’, want dan wordt het juist spannend.

Zo zit ik – een voor jou wildvreemde meneer – na die eerste zin in het artikel hierboven nu al uren te fantaseren over de vorm van het schaamhaar van de voor mij verder volslagen onbekende mevrouw Judith Valentijn. ’t Is raar, maar zo werken die dingen nu eenmaal. Dat gaat vanzelf zo dóór in mijn brein, ik heb daar verder nauwelijks vat op.

Of was dat juist de bedoeling, dat wildvreemde mannen aan het fantaseren zouden slaan over jouw schaamhaar?

op 27 10 2010 at 15:37 schreef Fizgig:

Tsja, Tjerk, je mag er best over fantaseren (ik vermoed aan de hand van een van haar eerdere stukjes dat Judith het zelfs niet erg vindt als je erop masturbeert) maar het gaat er natuurlijk om dat vrouwen anders dan je partner jullie op geen enkele manier het antwoord verschuldigd zijn (zodat jullie het eventueel ook kunnen veroordelen).

En wat Houellebecq betreft, ik hang de overtuiging aan dat je er ook wat positiefs mee kunt doen, ondanks de pessimistische toon. Het boek gaf mij in ieder geval meer inzicht in de zieleroerselen van personen die ik op het eerste gezicht als pervers zou bestempelen. Ter illustratie haal ik altijd graag deze anekdote aan: Op zich vond ik de man die zich ooit tegenover mij zat af te trekken in de trein nog steeds wel pervers, maar ik moest tegelijk denken aan Bruno (uit Elementaire Deeltjes) en besefte me dat het ook maar een mens was. Dus ik liet hem begaan.

Tegelijk heb ik door het boek overigens wel een beetje een vervormd beeld gekregen van nudistenoorden, maar dat is hier al een keer succesvol onderuitgehaald door Peter.

op 27 10 2010 at 15:47 schreef Tjerk:

Ja, leuk, Fizgig, maar ik wil Judith Valentijns schaamhaar helemaal niet door mijn fantasie hebben rondspoken. Ik heb daar niet om gevraagd. Ik voel me mentaal aangerand, nu.

op 27 10 2010 at 15:48 schreef vetklep:

Tjerk, waar zit je aan te denken?
Een pakje zware Van Nelle? Of twee misschien?

op 27 10 2010 at 15:55 schreef Tjerk:

Het heeft zich nog niet precies gevormd, maar laat zich omschrijven met de regel van Dylan:

“That long black cloud is coming down…”

op 27 10 2010 at 16:04 schreef Judith:

Nou ja! Het is dus geen ‘nudistending’ maar een mannending. Kun je wel leuk schrijven over Marokko bezetten en het herinvoeren van lijstraffen, maar de heren blijven toch bij het schaamhaar hangen.

@Tjerk, het spijt me dat ik je mentaal heb aangerand, maar met al die sexy éénen en nullen van je, vraag je er ook wel een beetje om.

op 27 10 2010 at 16:46 schreef Tjerk:

Wááát? zit jij naar mijn éénen en nullen te loeren? Jullie vrouwen denken ook maar aan één ding!

op 27 10 2010 at 17:53 schreef Tjerk:

Meer ter zake: ik heb Wall-E niet gezien, maar ik vraag me even af waarom dat supermonopolie, Buy ’n Large, productiekosten en tijd zou steken om mensen die niets doen 24 uur per dag te pamperen. Wat leveren die mensen het bedrijf op?

Of zijn het betalende klanten? Maar indien zo, waar betalen ze dan mee; aangezien ze niet werken, en dus niets nuttigs produceren dat beloond zou kunnen worden in de vorm van een ruilmiddel, waarmee diensten kunnen worden betaald?

En daarom geloof ik niet in dat Pixarisme (logisch ook: Pixar verkoopt fantasieën, die zijn opgebouwd uit gekleurde pixels. Het is niet echt en het wordt ook niet echt, net zo min als Assepoester of Sneeuwwitje echt wordt).

De creatie en productie van robots vereisen een heleboel inspanning; het is goedkoper om arme, domme mensen het werk voor je te laten doen, en zolang dat zo is zal uitbuiting en loonslavernij voortduren; en als het niet langer zo is, zal een groot deel van het werkvolk economisch overbodig zijn en verbannen worden naar verpauperende getto’s om daar met prostitutie, criminaliteit en het scharrelen in vuilnisbakken hun dagelijkse boterham te vergaren.

O, en ‘Elementaire Deeltjes’ was een – vrij misantropische – afrekening met de ongeremd-hedonistische idealen van de jaren ’60 en ’70. Houellebecq laat scherp zien dat onder dat zogenaamde idealisme een hoop egoïsme, decadentie en asociale verwendheid schuilging.

op 27 10 2010 at 19:07 schreef Jan van Dijk:

Die hele VOC-interpretatie lijkt me inderdaad niet zo geweldig onderbouwd. Gezapigheid en gebrek aan initiatief in vergelijking met de concurrentie (de Jan Saliegeest), daar ging het om. De post-17e-eeuwers waren in ruime mate te vergelijken met de volgevreten huidige generatie, die alleen maar klaagt,(terwijl geen generatie het zo goed heeft gehad) en intussen het land naar de filistijnen en aanverwanten laat gaan.
Overigens ook de stelling dat de wederopbouw 70 jaar geleden begon, getuigt van een merkwaardig zicht op de historie. Ach ja, die Duitsers kwamen hier de zaak wederopbouwen!

op 28 10 2010 at 00:27 schreef mango:

“Die hele VOC-interpretatie lijkt me inderdaad niet zo geweldig onderbouwd.”

To say the least. Mis uberhaupt het wezen van dit stukje.

op 28 10 2010 at 01:44 schreef MNb:

“Overigens ook de stelling dat de wederopbouw 70 jaar geleden begon, getuigt van een merkwaardig zicht op de historie. Ach ja, die Duitsers kwamen hier de zaak wederopbouwen!”
Daar valt nog wel wat voor te zeggen. In de periode mei 1940-eind 1942 draaide de Nederlandse economie beter dan de pakweg 5 jaar daarvoor. Uiteraard viel de boel daarna grondig uit elkaar.

op 28 10 2010 at 10:21 schreef Judith:

Dat de wederopbouw 70 jaar geleden begon, is geen geschiedkundige fout mijnerzijds, maar een taalkundige.

Mea culpa.

op 28 10 2010 at 10:32 schreef Peter:

Ik vind het ook enorm pedant ouwemannengezeur.

op 28 10 2010 at 14:31 schreef Tjerk:

Om nog maar even door te gaan met die pedanterie: strikt genomen is het geen taalkundige fout, maar een rekenkundige. Tenzij het een kwestie van een slordige aanslag op het toetsenbord was, natuurlijk.

op 28 10 2010 at 15:06 schreef yurp:

Da’s wel héél pedant Tjerk.

op 28 10 2010 at 15:08 schreef Judith:

Om nog maar even door te gaan met het pedante ouwemannengezeur, het is geen rekenkundige fout, maar een taalkundige fout. Het stuk dat ik aanvankelijk had geschreven was vele malen langer en ik heb her en der iets te grof geschrapt. Dus ook in die betreffende zin, waar aanvankelijk breedsprakg stond uitgelegd dat 70 jaar geleden in NL de oorlog begon, dingen veranderden, dingen kapot gingen en DAARNA weer opgebouwd dienden te worden.

Ik hoop dat ik alle muggenzifters met deze verklaring gerust heb gesteld.

op 28 10 2010 at 15:55 schreef mango:

beste Judith,

ik vond jullie briefwisseling tot nu toe best interessant, omdat ie over wezenlijke dingen ging. Dat “wezen” ontbreekt voor mij een beetje in deze brief. Dan wordt het een soort “Leiden des junges Werthers””-cultuurkritiek (Wat gaat het slecht he jongens? Laten we er nog een koekje bijnemen) waar ik niet zo heel veel mee kan. No offense verder.

Misschien is het just me, maar ik vind Houellebecq juist een optimist. Naast alle pijn bestaat er nog liefde. Ik zie zijn werk juist als een pleidooi voor de kwetsbaarheid. “Alles van waarde is weerloos”, dat idee. Lucebert, trouwens.

op 28 10 2010 at 16:40 schreef Tjerk:

Ik zit je maar voor de gein een beetje op te naaien, hoor, Judith.

Het is vermoed ik vooral uit verveling dat men op dit soort punten gaat zitten muggenziften (en in mijn geval, als ik zie dat je gevoelig bent voor dat soort onzinnige kritiek: je expres een beetje gaat zitten stangen). De makke van je stuk is namelijk dat het geen weerstand oproept:

* Dat je niet wil vertellen hoe je schaamhaar er bij staat; tja, gelijk heb je.

* Je stelling dat het VOC-tijdperk gekenmerkt werd door onderdrukking en uitbuiting van inlanders en zeematrozen en het spekken van de kassen van de happy few; wie zou dat willen ontkennen? Zelfs J.P. Balkenende met zijn ‘Die VOC-mentaliteit! [Jippie!] Nederland kan het weer, ‘-uitspraak had geen weerwoord toen hij hiervoor door Femke Halsema verbaal werd gevierendeeld.

* En dat Pixar-gedoe: elke gestaalde sexist vergeeft je die grenzeloze naïveteit onmiddellijk, omdat het zo heerlijk bevestigt dat vrouwen verdwaasde, goedbedoelende dromers zijn, die men, zodra het over theoretische wereldbeschouwing gaat, maar half serieus hoeft te nemen. Zo werkt het voor mij in ieder geval wel. {Al ben ik uiteraard afdoende politiek-correct afgericht om zoiets nooit hardop te zeggen.}

Dus ja, wat blijft er dan nog over, behalve een beetje nit-picken?

op 28 10 2010 at 21:58 schreef vetklep:

Ik ben uberhaupt niet afgericht, laat staan policor. Dus voor mij was schaamhaar het enige aanknopingspunt in het schrijfsel.
Ik geef trouwens de voorkeur aan een Hitler-snorretje.

op 28 10 2010 at 22:10 schreef rena:

Tjerk: De creatie en productie van robots vereisen een heleboel inspanning; het is goedkoper om arme, domme mensen het werk voor je te laten doen, en zolang dat zo is zal uitbuiting en loonslavernij voortduren;

Ik doe bij AH zelf met zo’n blieb ding boodschappen, niemand bij de kassa meer nodig, ook voorraadbeheer kan zo automatisch bijgehouden worden..Over een pposje hoef je aleen met je kar door een poortje, alles in een keer gescand! Hoef je niet eens meer te bliepen

op 28 10 2010 at 22:12 schreef Tjerk:

@Rena; het einde van het liedje is dat jij ook overbodig bent, dat snap je toch wel, hè? Dat is een beetje mijn punt.

op 29 10 2010 at 08:56 schreef yurp:

bij jezelf, vetklep?

op 29 10 2010 at 10:02 schreef rena:

Daar was ik al bang voor. Tegen die tijd ben ik hoogstwaarschijnlijk al bejaard. Koeken van maken? Soylent Green?

op 29 10 2010 at 16:55 schreef Tjerk:

Hé, die film kende ik helemaal niet. Maar inderdaad, dat zou een praktische oplossing zijn.

op 30 10 2010 at 02:29 schreef rena:

@Tjerk dat meen je niet. Super film.
Ik las net dat vuilnisophalers ook al overbodig worden! Dus zelfs downgraden qua werk is geen optie meer http://bit.ly/b6OIJS
De doorsnee mens wordt overbodig.
Je moet echt wel van goeden huize komen om nog van waarde te zijn.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS