Home » Archief » Niemand kan meer tegen een grapje


[25.01.2018]

Niemand kan meer tegen een grapje

Peter Breedveld


Scène uit Lady Snowblood

Ik ben echt blij dat ik jong was in de jaren tachtig en negentig, en dat er toen geen internet was, waar iedereen naar je zit te loeren, in de hoop je te kunnen betrappen op een misstap, en je te kunnen schandpalen en je leven kapot te kunnen maken. Waarna het ganse land je kan inwrijven dat het je eigen schuld is, en dat je een verwerpelijk mens bent en niet moreel verheven, zoals zij. En dat je nu de rest van je leven moet boeten voor je zonde, want aan vergiffenis doen we niet meer in de mediacratie.

Gisteren was het Eindhovense dispuut Aleph aan de beurt. Aleph meende dat het wel leuk was om met carnaval een lange neus te trekken naar de #Metoo-beweging. Carnaval is immers een zottenfeest, een feast of fools, waar alles achterstevoren en binnenstebuiten wordt gedaan. Keurige burgers veranderen een tijdje in liederlijke dwazen, om de rest van het jaar weer in het gareel te lopen.

Voor Aleph betekent dat dus even los van het dictatoriale #Metoo, van de strikte seksuele moraal die zich de afgelopen tijd meester heeft gemaakt van de mensen, en die zelfs al heeft geresulteerd in het censureren van poëzie waarin vrouwen als object van verliefdheid worden geportretteerd. ‘Vrouwen hebben tijdens carnaval geen zeggenschap over hun eigen lichaam. De wil van een vrouw doet er #nietoo”,’ aldus Aleph op de uitnodiging van het carnavalsfeest. De traditie dat mannen vrouwen ongevraagd betasten moet in stand blijven, aldus het dispuut. Kinderlokken, ‘groepenseks’, Van Aleph mag het allemaal, als je maar ouder dan 18 bent. Of jonger dan vijf, staat er schalks tussen haakjes.

Seksueel geweld

Het is een grap, mensen. Aleph meent er niks van. Niet van dat kinderlokken (waar dan weer niemand wat van zei: sign of the times) en ook niet dat vrouwen niks over hun lichaam te zeggen hebben. Het is satire, Aleph steekt de draak met #Metoo en waarschijnlijk ook met grijpgrage mannen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Ik heb niks met carnaval en ik heb ook niks met studentenverenigingen. Ik ben nooit lid van zo’n vereniging geweest omdat alleen het idee al om deel uit te maken van een groep me altijd heeft tegengestaan. Ik heb niks met dronken gebral en neuken in andermans braaksel en ik kan geen respect opbrengen voor iemand die zich heeft laten ontgroenen, al doe ik nog zo mijn best.

En bij Zeus, ik schopte al lang vóór #metoo herrie vanwege het seksuele geweld tegen vrouwen, dat overal de spuigaten uitloopt, dus je kunt echt niet zeggen dat ik seksuele intimidatie en aanranding bagatelliseer of aanmoedig.

Vulgair liedje

Maar studenten liggen de laatste tijd wel heel erg onder het vergrootglas. Dat je ingrijpt als ze elkaar een hersenoedeem ontgroenen, of andermans sushitent in de as leggen, oké. Maar nu moet iedere studievereniging door het stof omdat er een vulgair liedje is gezongen. En tegenwoordig komt zoiets niet meer naar buiten omdat een vrouwelijk lid zelf de vuile was buiten hangt (en mijn steun heeft ze). Nee, ouders gaan bellen met de universiteit waaraan de vereniging verbonden is (het zal toch je moeder zijn die jouw vereniging er heeft bijgelapt) of Miko Flohr houdt de boel scherp in de gaten vanaf zijn Twitter-account.

Miko Flohr, die jarenlang als redactielid van The Post Online de weg heeft geplaveid voor de fascistoïde neoconservatieven die er nu tot in het parlement hun racisme staan uit te boeren, maar die zich om de een of andere mysterieuze reden de aangewezen persoon voelt om als het morele geweten van de Twitters op te treden.

Passende maatregelen

Carnaval, iedereen weet dat, is het feest waarop je ongestraft de tieten van je buurvrouw kunt betasten, ze is toch te dronken om het te merken, en je kans kunt grijpen met iemand anders dan je eigen vrouw te neuken. Ga nou toch niet ontkennen dat tijdens dat feest van alles gedaan wordt dat God verboden heeft. Daar ís dat feest voor. Daarom heb ik me nooit op een carnavalsfeest laten zien. Nou ja, één keer, en daarna nooit meer.

Maar kennelijk mag je dat niet expliciet zeggen, want dan voelt iedereen zich aangetast in zijn schaamtecultuur. Vroeger had je de hofnar, die zei de dingen die de adviseurs van een koning niet durfden te zeggen omdat ze dan zo in een kerker verdwenen of op het schavot, maar die de koning wél moest weten. Dus werd er een grap van gemaakt, een comedie. Zodat iedereen het kon weglachen als een zotternij, maar de juiste informatie wel de juiste oren had bereikt, en er passende maatregelen konden worden getroffen.

Moderne hofnarren

Dat is wat het carnaval is voor de burgerij. Tijdens het carnaval lijken er maskers te worden opgezet, maar ze gaan juist af. Wie wil weten wat er leeft onder het volk, die moet kijken als het carnaval viert. Daar onthult het wat het in de enquêtes niet invult.

Satirici zijn de moderne hofnarren, maar ze worden niet meer als zodanig herkend. De koning ziet het verschil niet meer tussen de gewone burgers en de clowns, en dat is ook weer niet zo gek, want de scheidslijnen zijn behoorlijk vervaagd. Annabel Nanninga komt overal mee weg, Sylvana Simons nog niet eens met heur haardracht. De ene burger verliest zijn baan vanwege dezelfde grap die een andere burger volle zalen en een vette bankrekening oplevert.

Studenten waren lange tijd vrije vogels. Ze zetten de hele stad op stelten, respecteerden God noch gebod, misdroegen zich constant, totdat ze notarissen en rechters werden en dominees en dokters.

Huid van ouwel

Dat privilege zijn ze kwijt, dat is wel duidelijk. Maar wat we allemaal kwijt zijn, is het privilege om grappen te maken. Om het omgekeerde te zeggen van wat je bedoelt. En hé, om eens een keer gierend uit de bocht te vliegen, want niemand is perfect, behalve Miko Flohr.

Iedereen heeft een huid van ouwel, tegenwoordig. En iedereen neemt alles letterlijk. En vooral: iedereen wil jou gevierendeeld zien worden.

Is het Vrije Woord u écht lief? Help me dan met een financiële bijdrage. Deze website wordt elke dag bedreigd door de virtuele knokploegen van Domrechts, malafide Nederlandse journalisten en zelfs door de vicepremier. Steun Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.

Peter Breedveld, 25.01.2018 @ 08:18

[Home]
 

0 Reacties

Reageren is niet toegestaan.

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS