Home » Archief » Nee, Fidan Ekiz, de vrije meningsuiting is niet in gevaar omdat de kijkers jou niet lusten


[27.01.2020]

Nee, Fidan Ekiz, de vrije meningsuiting is niet in gevaar omdat de kijkers jou niet lusten

Hassnae Bouazza


Scène uit Sex and Fury (Suzuki Norifumi, 1973)

Het televisieprogramma voor moslims De Nieuwe Maan heeft een nieuwe presentator en daarmee schijnt ook de vrijheid van meningsuiting ten grave te zijn gedragen, als we de pathetische jammerklachten van voormalig presentator Fidan Ekiz moeten geloven althans.

Sinds de koningin van de valse smartlap het programma overnam, kelderden de kijkcijfers en haakte de beoogde doelgroep af en nu is ze dus vervangen. Zo gaat dat in televisieland, maar niet in het universum van Ekiz en co, waar moslims altijd fout en schuldig zijn en tegenvallende kijkcijfers voor niets minder dan ‘intimidatie’, ‘regressief links’ en ‘gevaar voor de vrijheid van meningsuiting’ staan.

Sowieso valt wat mij betreft iedereen af die ‘regressief links’ papegaait, maar dat terzijde. Deze megalomane aanstellerij van Ekiz opent wel een wereld aan smoesjes voor iedereen die in de marge werkt en eigenlijk nooit hoge kijkcijfers scoort.

Witte patriarchaat
De enige keer dat ik een groot publiek had, was voor Seks en de Zonde en dat kwam door Femke Halsema. Maar neem nu de dramatische kijkcijfers voor de serie Sign of the Times, dat is toch gewoon een staaltje onvervalst seksisme? Twaalf intelligente vrouwen die hun licht schijnen op de thema’s van nu, het kan niet anders of ze zijn moedwillig genegeerd door het grote publiek, omdat ze niet willen dat vrouwen de wereld duiden.

En wat te denken van De Klas van ’94 die ik samen met Nadia Bouras maakte, stond gepland voor primetime maar werd verhuisd naar een onmogelijk tijdstip en scoorde ook teleurstellend. Dat is toch niet veel meer dan een complot van dom-rechts dat ieder positief geluid over de multiculturele samenleving smoort?

Dat Sahara wel goed scoorde, had er natuurlijk mee te maken dat het gepresenteerd werd door witte man Bram Vermeulen en dat is dan weer een bevestiging van het witte patriarchaat waarin witte mannen wel serieus worden genomen en dus automatisch beter scoren.

Wat een kolder. Sommigen van ons liggen goed bij het publiek en anderen werken in de marge. Sommigen hebben gouden handen, anderen niet. Ik weet niet beter of de programma’s waaraan ik werk zijn niet voor het grote publiek. Ekiz heeft wat moeite met die realiteit, ze heeft ook moeite met het feit dat het beoogde publiek van De Nieuwe Maan haar niet lust terwijl dat niet veel meer dan een uiting van wederkerigheid is.

Beklaagdenbankje
Als je je doelgroep schoffeert door niet alleen het goorste, racistische tuig uit te nodigen, maar ook door consequent hun kant te kiezen en de moslimgasten in het beklaagdenbankje te schoppen, moet je niet gaan klagen als kijkers afhaken. Iedereen heeft het volste recht gevrijwaard te blijven van programma’s waar ze niks mee hebben. Gasten hebben de vrijheid uitnodigingen af te slaan. Dat is geen intimidatie, dat is geen ‘regressief links’ dat is gewoon onafhankelijkheid en gelijkwaardigheid. Zoals Ekiz het recht heeft in ieder stukje vals uit te halen naar de islamitische gemeenschap, zo heeft die gemeenschap de keuze om de tv uit te zetten en stories op Instagram te gaan kijken.

Bovendien zie ik het probleem niet. Er is geen tekort aan multiculti- en moslimhaters in het land, als Ekiz zo verschrikkelijk goed en populair is, hadden zij het programma naar grote hoogten kunnen stuwen door massaal te kijken, maar kennelijk hadden zij er ook niet zo’n trek in. Met je vrijheid van meningsuiting.

Eerder gepubliceerd op Aicha Qandisha. Hassnae Bouazza is schrijver, journalist en televisiemaker. Bekijk hier de documentaire ‘De Klas van 94′, die ze samen met historicus Nadia Bouras maakte. Ze was ook eindredacteur van en regisseerde Femke Halsema’s serie Seks en de Zonde, schreef een boek over Arabieren, Arabieren Kijken. En ze heeft haar eigen hedonistische site, Aicha Qandisha.

Hassnae Bouazza, 27.01.2020 @ 07:53

[Home]
 

1 Reactie

op 27 01 2020 at 07:54 schreef Peter:

Reageren? Leesfrontaalnaakt@gmail.com.

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN OKTOBER

O Het grote anti-Joodse haatcomplot

O De Blitzkrieg tegen de critici van Jan van de Beek

O De mondsnoerende feiten van Hein de Haas

O De hoogopgeleiden hebben het weer gedaan

O De Charlatan regeert

O Wilders bedreigt een burgemeester

O Goede Joden, slechte Joden

O Chris Kuch en de Wetenschapper

O Swingen is het nieuwe Tupperware

O Regeerprogramma über Alles

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS