Home » Archief » Moslims nemen allang afstand van IS


[07.07.2015]

Moslims nemen allang afstand van IS

Suna Floret

vil7
Illustratie: Bernard Villemot

“Ik snap niet hoe IS zo vrij kan doen en laten wat ze willen en dat de rest van de wereld gewoon zo toekijkt”, zegt een Turkse jongen tegen zijn vriend terwijl we zitten te wachten op tram 2. “Landen zoals Amerika zien en horen alles wat we doen. Als ze willen, kunnen ze met een raket heel precies een bepaald doel raken. Maar al die barbaren die met hun Kalasjnikovs kinderen en vrouwen vermoorden, laten ze gewoon rondlopen. Door hen krijgen wij moslims een slechte naam”.

Ongezouten mening

Zijn vriend, net als hij rond de twintig jaar, reageert geïrriteerd. “Ik weet het ook niet, man. Ik maak me er echt boos om. Die gasten hebben toch niks te maken met de islam, man. Er leven miljoenen moslims op de wereld, we zijn toch niet allemaal barbaren? Maar zo lijkt het nu wel. Ik ga morgen solliciteren, wedden dat ik niet word aangenomen? Wallah, ik ga mijn naam veranderen.”

Ik vond altijd dat jonge moslims, oudere moslims en vooral de moslims met een belangrijke positie zoals een imam, zich te weinig laten horen over de IS. Prediken zit toch in het bloed, predik dan maar tegen de IS.

Maar ik zat fout. Toen ik thuis aankwam, ging ik verder zoeken naar moslims die een ongezouten mening hadden over de IS. Niet alleen in Rotterdam, maar over de hele wereld hebben imams aangegeven dat het lafaards zijn. Dat ze niet eens vergeleken kunnen worden met beesten want beesten doen dit niet. Zelfs in Mekka luisterden duizenden mensen naar een imam die bleef herhalen dat ze vredelievend door het leven moeten gaan.

Afstand nemen

Ik zag op Twitter uitspraken die duizenden keren waren gedeeld. De discussie zal blijven bestaan of een moslim afstand moet nemen van de IS. Als ze zogenaamd namens hetzelfde boek, de zelfde God, door het leven gaan en acties ondernemen, vind ik dat er gezegd kan worden: “Stop. Zo zit het niet in elkaar.” Vooral voor de jongeren die nog te beïnvloeden zijn.

Misschien dat ik dacht dat er geen tegengeluid was omdat er geen protesten worden gehouden. Duizenden mensen de straat op. Maar waar moeten de mensen gaan staan? Bij welke deur? Bij welke ambassade? Bij welk boek? Bij welke leider? Ontstaat er een dialoog? Staat er iemand met een Kalasjnikov te luisteren naar de mening van de menigte?

Nee. Een gesprek tussen twee Turkse jongeren bij tramhalte 2 heeft dan veel meer waarde.

Suna Floret heeft een wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. ze staan op haar Facebookpagina. Volg haar ook op Twitter.

Suna Floret, 07.07.2015 @ 06:15

[Home]
 

28 Reacties

op 07 07 2015 at 09:21 schreef Murat:

Ik zou het volgende adviseren.

Plaats dit stuk eens op een gemiddelde opinie site in Nederland (bijv. Joop of NRC of Volkskrant).
En je wordt helemaal kapot gemaakt door de autochtone reaguurders.

Waarom? En daar zit de kern van het probleem dat je in je betoog aankaart:

De gemiddelde autochtoon zegt wel dat de moslim afstand moet nemen van IS, maar tegelijkertijd WIL hij de moslims die afstand nemen helemaal niet zien.

Roepen dat ze afstand moeten nemen, suggereert namelijk dat ze dat niet doen en derhalve zijn moslims te reduceren tot dieren met onmenselijk gedrag. Dit zorgt er voor dat de autochtoon de discriminatoirse relaties, die de status quo van sociale dominantie bevestigen, in stand houdt.

Het toegeven dat er een meerderheid van moslims is, die nuanceert, die nadenkt, die tegen IS is, bewijst dat…jawel… zij ook gewoon mensen zijn.

Dat is niet fijn. Want het is zo lekker makkelijk en zelfbevredigend om deze zwakkere groep ordinair weg te zetten als vuil tuig. Discrimineren is zelf-bevredigend voor de meerderheidsgroep.

Doe de test:
Schrijf eens een opiniestuk dat een positieve kant probeert aan te kaarten van de Islam op een bekende Nederlandse site
en huiver!!

op 07 07 2015 at 10:05 schreef MNb:

IS is een aflopende zaak. Letterlijk iedereen is tegen ze. Hun levensduur wordt bepaald door de slechte samenwerking van al hun vijanden.

op 07 07 2015 at 10:51 schreef Rosa Van de Velde:

Inderdaad Murat, dat breng je goed onder woorden.
Alleen, hoop ik dat je geen gelijk hebt als je stelt :” Discrimineren is zelf-bevredigend voor de meerderheidsgroep”.
Ik wil liever niet geloven dat het om “de meerderheid” gaat.

Wat betreft die, inderdaad, huiveringwekkende reacties, meen ik te kunnen merken dat het uiteindelijk om een niet zo grote groep van altijd dezelfden gaat, die er een dagtaak van schijnen te maken om, ieder artikel dat ruimte zou kunnen scheppen in iemands brein, te gaan zitten afzeiken met oorverdovende bagger, daarmee de enkele dappere tegenstem overschreeuwend en inderdaad de indruk neerzettend dat ze een meerderheid vertegenwoordigen.

Redelijken worden hierdoor afgeschrikt en houden zich ver van de slangenkuil zodat het lijkt of ze niet bestaan, maar ze bestaan wel degelijk!

Ook ik heb besloten dat deprimerend reageersel niet meer te lezen en ze maar over te laten aan elkaar, zonder weerwoord draaien ze maar een beetje rond in hun modderpoeltje.

op 07 07 2015 at 10:53 schreef Thomas E:

Je stelt het wel erg zwartwit, Murat. Vergeet niet dat die ‘reaguurders’ (niet voor niets gebruik je de GS-term) het relatief kleine percentage verbale hooligans betreft dat ALTIJD z’n agressieve bek moet roeren. Tégen de staat, tégen de joden, tégen zwarten, tégen homo’s, tégen hulpverleners, tégen alles. Zo’n stuk als hierboven krijgt meestal genoeg bijval van autochtonen.

Ja, dat er bij velen onderhuids xenofobie en racisme aanwezig is, dat onderschrijf ik zondermeer. Maar noem mij een land waar dit niet zo is.

op 07 07 2015 at 13:44 schreef Murat:

@Rosa, dankje.
Ja misschien moet ik iets positiever zijn, maar dat gaat moeilijk in deze tijd.

@Thomas,

Om heel eerlijk te zijn zie ik het niet alleen op GeenStijl. Sterker nog, daar kom ik niet eens. Dat is me echt te ranzig.
Maar alle comments op Joop, Volkskrant, NRC, Trouw, en ga zo maar door, stemmen mij ontzettend droevig.
Het is erg hoor in Nederland. Dat meen ik oprecht. Het is héél HEEL erg moet ik zeggen.
Dat moet echt van mijn hart. Het is vreselijk gesteld met hoe men tegenwoordig omgaat met allochtonen.

Oh en “Maar noem mij een land waar dit niet zo is.”…. Doe dat nou niet. Dat verpest je betoog.
Is zo’n dooddoener, de “ja-maar-hunnie” tactiek. Alsof dat de omstandigheden ook maar ENIGZINS verzacht in ons eigen land.

op 07 07 2015 at 13:47 schreef Mario:

“Ja, dat er bij velen onderhuids xenofobie en racisme aanwezig is, dat onderschrijf ik zondermeer. Maar noem mij een land waar dit niet zo is.”

Een wereld zelfs: Utopia.

Wat schreeuwend domrechts aangaat, onderschat de vele sokpoppen niet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sockpuppet_%28Internet%29

Kijk alleen maar naar de omgeving van de stalkers waar Peter en Hassnae dagelijks last van hebben.

op 07 07 2015 at 15:52 schreef cRR Kampen:

“IS is een aflopende zaak. Letterlijk iedereen is tegen ze. Hun levensduur wordt bepaald door de slechte samenwerking van al hun vijanden.” (MnB)
En wat volgt?
IS is natuurlijk zelf al een vervolg op iets (o.a. aQ-in-Iraq). Dat blijft nog wel een poos.

op 07 07 2015 at 16:07 schreef Bertje:

Murat

ik geloof dat je wel gelijk hebt maar tegenover de grote groep xenofobe staat m.i.net zo een grote groep die er toch wat anders over denkt en vele malen positiever staat tegenover allochtonen en wel een genuanceerd beeld erop nahoud.

Ik zeg en predik het al jaren dat de gemiddelde “Achmed” met zijn groente winkeltje ook dood gewoon gelukkig wil zijn met vrouw en kinderen. Beetje op Vrijdag bidden in de Moskee, beetje Thee drinken met vrinden… Zaterdag het autootje in het sop en Zondag moeders de vrouw een goede veeg.

Ja ik weet het is niet genuanceerd wat ik schrijf.

op 07 07 2015 at 16:09 schreef babs:

Ja Murat, je hebt gelijk. Ik zie het vaak op Sargasso, een genuanceerde linksige site. Reageerders die racistisch zijn of racisme goedpraten krijgen vaak ook meer likes dan degenen die racisme aankaarten.

Daarnaast is er een belangrijke groep die echt tegen racisme is en groen links stemt en racisme echt hééél erg vindt, maar die alleen maar witte collega’s en alleen maar witte vrienden heeft. Het zijn de mensen die tegen de racistische Amerikaanse politie zijn, maar zich niet kunnen voorstellen dat de Nederlandse politie racistisch is. De mensen die schande roepen als de disco Marokkanen buiten houdt, maar totaal niet begrijpen dat van Zwarte Piet een issue wordt gemaakt. Of nog erger: mensen die tegen racisme zijn om die zielige zwartjes te beschermen tegen de boze witte man.

Allemaal samen zeker wel een meerderheid.

op 07 07 2015 at 16:44 schreef Rosa Van de Velde:

@Murat

Ik weet het en voel met je mee, heel vaak heb ik al gedacht: stel dat ik een jonge intelligente marrokaan was en ik lees dit allemaal , hoe zou ik dat verwerken.

Dus ik zeg : respect voor iedere allochtoon die zijn cool weet te bewaren.

op 07 07 2015 at 17:28 schreef J S:

Hoewel het frappant blijft dat het tekenen van de profeet meer zichtbare woede opwekt dan IS strijders die zich Allah wanen door koppen te snellen, hoeft niemand zich te distantiëren van iets waar hij/zij geen deel aan heeft.

Bovendien lijkt het me vooraf een redelijk veilige aanname dat moslims in het westen geen fan van IS zijn, anders zou onze maatschappij ondragelijk zijn en gezien er maar een marginaal deel afreist naar het Kalifaat, valt dat dus wel mee.

op 07 07 2015 at 17:36 schreef Kazonga:

Murat heeft gelijk. Helaas is NL een land waar de ‘foute’mensen zich danig roeren en de goede mensen zwijgen. Waarom is mij nog steeds een raadsel.

op 07 07 2015 at 18:20 schreef Pyt van der Galiën:

@Mnb

Waaruit leid je af dat het afgelopen is met ISIS? We zijn een jaar verder na het uitroepen van het kalifaat en ze zijn sterker dan ooit. De enige échte militaire nederlaag hebben ze geleden in Kobane. Het Irakese leger (en de Irakese regering) zijn corrupt, inefficiënt en sektarisch. In Syrië zijn ze inmiddels de militair sterkste partij met als enige concurrent Jabhat al-Nusra, die nauwelijks beter zijn. Helemaal alleen staan ze ook beslist niet: uit diverse Golfstaten kunnen ze nog steeds op de nodige steun rekenen, terwijl het ook maar de vraag is of Turkije wel zo ongelukkig is met ISIS.

Verder alles wat Murat hierboven zegt. ISIS was een godsgeschenk voor extreemdomrechts. Het omgekeerde geldt overigens ook.

op 07 07 2015 at 19:54 schreef su:

IS zijn salafistische mongolen. Barbaren. Wraaklustigen. Ze hadden meer goodwill gekregen als ze niet zo bloeddorstig waren. Hor lang kan deze barbarij doorgaan. Het is puur geïnspireerd door de praktijken van Saoedische arabieren. De echte vrouwenhaters.

op 07 07 2015 at 19:57 schreef MNb:

PvdG: steun uit de Golfstaten is niet hetzelfde als steun van de Golfstaten. Bovendien schreef ik niet dat het afgelopen is met IS – ik schreef dat het een aflopende zaak is. Waarom schreef ik ook. Ik herhaal: ze nemen het in hun eentje tegen iedereen op. IS mag sterker dan ooit zijn – het zal nooit sterk genoeg worden om het doel te bereiken dat ze zichzelf gesteld hebben, nl. zo ongeveer de rest van de wereld verslaan.
IS is bovendien een godsgeschenk voor president Assad, voor Iran en voor die Koerden die onafhankelijkheid willen.

op 07 07 2015 at 21:00 schreef p.wielaard:

J S Helemaal met je eens ! De Moslims die nadrukkelijk geen afstand nemen, staan misschien nog wel het verst van die barbaren !

op 08 07 2015 at 00:46 schreef Boe! Ik ben een moslim:

IS is onverslaanbaar. Je kunt het bombarderen, bezetten, uitmoorden maar je zult ze niet verslaan. In feite hebben ze al gewonnen. Het rijke Westen verloor de strijd in het Midden-Oosten op het moment dat Mehdi een van de meest populaire namen werd daar.

De leer waarmee deze mensen aankomen is van de 21ste eeuw. Zeer gesofisticeerd en uiterst gevaarlijk maar het is voornamelijk een direct resultaat van alles wat er gebeurde na negen elf. Ik denk dat zelfs Osama hier niet van had durven dromen.

Eigenlijk bestaat IS niet echt. Het zijn honderden misschien zelfs duizenden bendes die onafhankelijk en gecoördineerd kunnen opereren. Ze hebben niet veel nodig. Een handjevol dadels, een AK misschien of zelfs een raketwerper… waarom niet? Zij kunnen niet verliezen. Alleen het rijke Westen kan, sterker nog is aan het, verliezen.

Bush had gelijk. Ultiem is het een strijd geworden van ideologieën en het Westen heeft geen kans tegen de islam in het Midden-Oosten. Wat heb je ze te bieden? McDonald’s, Blue jeans, IPods?

Het is opmerkelijk hoe blind we daadwerkelijk zijn. We noemen deze mensen barbaren maar we kunnen ze niet verslaan. We noemen ze gevaarlijk en wreed maar het zijn niet IS

op 08 07 2015 at 01:02 schreef Murat:

@Bertje en @Babs, helemaal mee eens.

@Rosa,

Inderdaad! Dat is pijnlijker dan men denkt. Het gaat dagelijks door merg en been te lezen wat er over mensen als ik gezegd wordt.
Gewoon onterechte en keiharde oordelen over anderen en mijn persoon die totaal waanzinnig en niet waar zijn.
En die comments, lopen in de honderden waarin ze elkaar allemaal steun betuigen, en zoals Babs al zei, de racistische comments krijgen de meeste likes.

Ik kan er met mijn botte kop niet bij dat dit land zo in en in racistisch is en dat er (behalve dit blog) geen keihard tegengeluid is van een grote groep mensen.
Dat stelt me zo teleur in mijn land. Dat ook zij die niet ractisch zijn zich het leed blijkbaar totaal niet aantrekken van hen die slachtoffer zijn.
Je wordt gewoon in de steek gelaten door je medelanders.

op 08 07 2015 at 06:28 schreef Thomas E:

Heb je het nu alleen over het internetwereldje, Murat, of ervaar je in de dagelijkse omgang met mensen ook die vijandigheid en xenofobie?

op 08 07 2015 at 08:57 schreef Rosa Van de Velde:

@kazonga
@Murat
Het lijkt mij dat er een zeker fanatisme nodig is om een grote bek open te trekken. Het zijn altijd de extreemsten die het meeste lawaai maken en de publiciteit zoeken ( cfr daesh) en dat vertekend het beeld.

Maar iedere medaille heeft z’n keerzijde, zoals je bijvoorbeeld ziet aan de serieuze tegenwind die pediga krijgt in Duitsland, in Nederland komt men nu eenmaal veel moeilijker op straat.

Maar er is wel degelijk een tegenstroom, al blijft die vooralsnog onder de oppervlakte.

Het beste advies dat ik je kan geven Murat is gewoon die rotzooi niet meer te lezen, je wordt er alleen maar depri van (ik ook )en het is geen reële afspiegeling, als het erop aan komt zijn er meer aan “onze” kant dan je denkt.

op 08 07 2015 at 14:39 schreef cRR Kampen:

op 08 07 2015 at 00:46 schreef Boe! Ik ben een moslim: – een nare analyse die behoorlijk klopt.

Zij die niets te verliezen hebben, kunnen niet verliezen. En dat gaan de rijkeren dus nooit leren.

op 08 07 2015 at 23:06 schreef Boe! Ik ben een moslim:

Het is opmerkelijk hoe blind we daadwerkelijk zijn. We noemen deze mensen barbaren maar we kunnen ze niet verslaan. We noemen ze gevaarlijk en wreed maar het zijn niet IS straaljagers of IS vliegdekschepen die onze steden en havens aanvallen. We zijn blind en vooral laf.

op 09 07 2015 at 07:20 schreef Thomas E:

Zeg Boe, je doet nu wel alsof IS in oorlog is met “Het Rijke Westen”, maar ze hebben het voornamelijk gemunt op de Sjiieten in het arme nabije oosten. Zojuist weer een massagraf van 1700 gevonden bij Sikrit. Het is dus eerder broedermoord.

op 09 07 2015 at 09:29 schreef cRR Kampen:

Thomas E, hierom: https://en.wikipedia.org/wiki/De-Ba%27athification .
IS is deels Saddam’s vroegere élite. Dat ze ‘collaborateurs’ van het Westen bevechten mag niet verbazen.

op 09 07 2015 at 12:49 schreef Thomas E:

Ja oké cRR Kampen, dat wist ik. Maar dat doet toch niks af van wat ik op 07:20 zei?

op 09 07 2015 at 23:36 schreef Boe! Ik ben een moslim:

We hebben het een naam en een gezicht gegeven zodat we het kunnen opblazen. Ik voorspel een Bush overwinning gevolgd door veel vrijheid en democratie voor al deze heidenen in het Midden-Oosten. Oftewel een nog grotere nederlaag voor het rijke Westen.

Nee Thomas dat doe ik niet. Ik geloof dat het rijke Westen bereid is alles en iedereen te annihileren om de eigen positie en rijkdom te garanderen. Isis, Noord-Korea, China, Nazi-Duitsland, Boko Haram, de Sovjet-Unie en generaal Zod zijn allemaal een stelletje prutsers vergeleken met de eerste wereld landen. Wij zijn de agressors. Duidelijker kan ik het niet maken.

op 10 07 2015 at 08:56 schreef Thomas E:

He who has the gold (= power) rules the world. Als je dat bedoelt heb je gelijk, Boe. Maar dat is gewoon een natuurwet. In theorie zou ‘het westen’ IS bijvoorbeeld kunnen gebruiken om lastige Sjiitische regimes zoals Iran op te ruimen. Maar mocht China straks in world power zijn, dan worden de kaarten weer anders geschud.

op 10 07 2015 at 10:04 schreef cRR Kampen:

“Maar dat doet toch niks af van wat ik op 07:20 zei?” – vind ik wel. Omdat IS in zekere zin wel degelijk primair met het westen in oorlog is.
Maar het is een chaos daar, met allerhande fleeting en elkaar uitsluitende alliances. Waar je iets van aangeeft in je 08:56.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN OKTOBER

O Het grote anti-Joodse haatcomplot

O De Blitzkrieg tegen de critici van Jan van de Beek

O De mondsnoerende feiten van Hein de Haas

O De hoogopgeleiden hebben het weer gedaan

O De Charlatan regeert

O Wilders bedreigt een burgemeester

O Goede Joden, slechte Joden

O Chris Kuch en de Wetenschapper

O Swingen is het nieuwe Tupperware

O Regeerprogramma über Alles

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS