Home » Archief » Map of Tasmania


[27.08.2011]

Map of Tasmania

witbalkwitbalk

Amanda Palmer is de zangeres die afgelopen voorjaar in Amsterdam werd gearresteerd voor het drinken van een blikje bier in het openbaar. Ze is bekend van het Brechtiaanse punkcabaretduo The Dresden Dolls, getrouwd met Neil Gaiman, één van de grootste schrijvers van deze tijd, en de laatste jaren timmert ze flink aan de weg van haar solocarrière. Wat ik dus niet begrijp, is dat de mensen een suikerspin als Lady Gaga prefereren boven de muzikaal én visueel oneindig veel interessantere Palmer.

schaamhaar, 27.08.2011 @ 00:08

[Home]
 

18 Reacties

op 27 08 2011 at 00:30 schreef Jodokus:

Lady Gaga is niks…Maar dit is nog veel minder..
Luister liever muziek die wel te pruimen is http://www.leagueoflights.com/
Een fabeltastische nieuwe band uit de UK met gitarist van Within Temptation……

op 27 08 2011 at 05:35 schreef Peter Dijkema:

Woonachtig in de Tasmanstraat, mag ik graag een pikante kaart van Tasmanie zien. Al vind ik die doos met bonbons in de vorm van een hart ook wel lekker.

op 27 08 2011 at 10:09 schreef pimmetje:

Geweldig de manier waarop deze video uitdrukt dat het toch iedere keer weer een verrassing is.

op 27 08 2011 at 10:43 schreef You On A Gin:

Ach, Within Penetration? Doe mij dan maar de Gay Tering.

Wat ik dus niet begrijp, is dat de mensen een suikerspin als Lady Gaga prefereren boven de muzikaal én visueel oneindig veel interessantere Palmer.

Ik ben het met je eens, maar kan het niet helpen om te denken dat je het wel degelijk begrijpt. ;)

op 27 08 2011 at 12:22 schreef rudhar:

Wow, en nog okselhaar ook! Heerlijk.

op 27 08 2011 at 12:49 schreef Rebecca:

En de uitdrukking ‘Kut met Peren’ kan nu veranderd worden in ‘Kut met Krulspelden’

op 27 08 2011 at 14:22 schreef Mick:

Yes, it was Dame Edna Everage who described Tasmania as “the bushy triangle on the underbelly of Australia”, I think. ;o)

op 27 08 2011 at 17:42 schreef MNb:

Ik hoor het verschil niet met Lady Gaga. Het is allebei even monotoon en fantasieloos. De gitarist speelt niet meer dan twee akkoorden en de synthesizerbliepjes tussendoor hoor ik al sinds eind jaren zeventig in liedjes die ik zo goed mogelijk probeer te vergeten. De zangeres heeft geen stembereik van meer dan een octaaf nodig.
Ook in dit geval geldt: een videoclip vol sex moet het gebrek aan interessante noten verhullen. Noch de clip noch het liedje kunnen op zichzelf staan (probeer maar).
Kortom, armoe troef.
Ik denk dat ik Tatjana’s briefscene uit Evgenij Onegin maar weer eens opzet. Of Maggie Bell’s solo album Suicide Sal.

op 27 08 2011 at 17:43 schreef Peter:

Ja, opa.

op 28 08 2011 at 07:52 schreef You On A Gin:

Tatjana’s briefscene

“Maar buurman, wat stuurt u nu?”

op 28 08 2011 at 11:08 schreef smeets:

Jodokus, Mnb,

Ik ga regelmatig naar Dance-festivals. Als je daar zou zeggen dat je ook van bv rock of klassiek geniet zullen ze zeggen dat dit leuk voor je is. Ga je naar een oude sokken festival als rock of blues en zeg je dat je ook van Dance geniet, dan zullen ze zeggen dat dit geen muziek is.

op 28 08 2011 at 11:10 schreef smeets:

Heerlijk muziekje trouwen. Shake that ass

op 28 08 2011 at 14:08 schreef MNb:

Nog niet, PB, oudere jongere dat je er bent, nog een paar jaar.

Ik ga nooit naar Dance-festivals, Smeets, nog zo’n oudere jongere. Wat ze op oude sokken festivals zeggen boeit me niet. Ze zeggen waarschijnlijk iets soortgelijks over Roslavetz en Ustvolskaja om twee andere favorieten te noemen. Als ik muziekstukken voor sopraan van hen had gekend had ik die wel genoemd.

Hierboven staat een muziekclip.
PB biedt de mogelijkheid tot reageren en wil blijkbaar mijn mening weten.
Omdat ik van muziek houd geef ik die.
Veeg jullie achterste met mijn mening af, zou ik zeggen. Mijn zegen heb je.

Intussen amuseer ik me met jullie geraakte tenen.

op 28 08 2011 at 14:31 schreef hj:

smeets: Ik ga regelmatig naar Dance-festivals. Als je daar zou zeggen dat je ook van bv rock of klassiek geniet zullen ze zeggen dat dit leuk voor je is. Ga je naar een oude sokken festival als rock of blues en zeg je dat je ook van Dance geniet, dan zullen ze zeggen dat dit geen muziek is.
Zo waar!

Mnb moet eens wat verder kijken dan z’n neus lang is, Amanda Palmer en Dresden Dolls zij wel degelijk van een heel andere orde dan Lady Gaga. Die ik overigens op haar manier ook wel weer kan waarderen.

Ik denk echter niet dat veel mensen bewust Gaga prefereren boven Palmer; de meeste Gaga-fans zullen nog nooit van haar gehoord hebben.

op 28 08 2011 at 22:16 schreef MNb:

Ah, HJ joint the gang. Eén van zins bestrijden de oudere jongeren de voortschrijdende aftakeling door heel hip de bil te schudden op de muziek van Amanda Palmer, die van een geheel andere orde is dan Lady Gaga. Welke andere orde weet HJ er niet bij te vertellen. Buiten adem van het bilschudden, waarschijnlijk.

op 28 08 2011 at 22:23 schreef MNb:

Zeg HJ, aangezien jij zo ver langs je neus kijkt zul je wel net als ik bekend zijn met het verzamelde werk van Ustvolskaja en zo. Wat vind jij nou van modern klassiek uit Rusland?
Niets? Want je kent het niet? Dan is je opmerking een tikkie misplaatst.

op 29 08 2011 at 07:24 schreef Smeets:

Mnb,
Ik vind nieuwe muziek gewoon lekkerder. Ik analyseer muziek niet. Het raakt je of het raakt je niet. Bovendien ben ik altijd nieuwsgierig naar nieuwe dingen. Of is nieuwsgierigheid ook verboden voor de oudere jongere.
De kritiek ging niet over het feit dat je niet van deze muziek houdt, maar vanwege die “dat is slechte muziek” houding. Het kwaliteitsoordeel in de kunsten is typisch iets van ouderen en heeft iets denigrerends.

op 29 08 2011 at 12:57 schreef hj:

Ah, HJ joint the gang. Eén van zins bestrijden de oudere jongeren de voortschrijdende aftakeling door heel hip de bil te schudden op de muziek van Amanda Palmer, die van een geheel andere orde is dan Lady Gaga. Welke andere orde weet HJ er niet bij te vertellen. Buiten adem van het bilschudden, waarschijnlijk.

Hehe, oudere jongeren. Ik denk dat ik mij nog wel onder de gewone jongeren mag scharen. Lady Gaga is van een heel andere orde omdat dat pure popmuziek is: catchy, het glijdt makkelijk naar binnen en is bedoeld voor het grote publiek. Dat vind ik op z’n eigen manier ook heerlijk hoor, ik heb weinig tegen Lady Gaga.

Dresden Dolls en Amanda Palmer solo zijn daarentegen een stuk kunstzinniger en putten uit tradities als cabaret, gothic en punk. Als je kennis zou nemen van de rest van hun oeuvre (wat ik dus bedoelde met verder kijken dan je neus lang is), zouden die verschillen je al snel opgevallen zijn.

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS