Home » Archief » Ik besta niet


[05.04.2011]

Ik besta niet

The Mad Revisionist
(vertaald en bewerkt door MNb)

Bas Paternotte en Bert Brussen hebben gelijk – anonimici op Internet bestaan eigenlijk niet en zijn daarom de moeite van hun aandacht niet waard. Ze gaan alleen niet ver genoeg. Ze stellen de uiterste vraag niet. Omdat ik de wetenschappelijke methode hoog acht doe ik dat wel. Dus vraag ik me af: besta ik? Dit probleem wens ik grondig te onderzoeken.

1) Ooggetuigen. Op het eerste gezicht lijkt de meest waardevolle getuige om mijn bestaan te bevestigen ikzelf te zijn. Gezien het voor de hand liggende vooroordeel waar deze getuige onder lijdt lijkt verdere bevestiging noodzakelijk. Deze getuige heeft er overduidelijk voordeel van om te beweren dat hij bestaat – anders zou hij bijvoorbeeld geen inkomen hebben.

Een volledig telefonisch onderzoek onder degenen die verondersteld worden met mij contact te hebben gehad legden getuigenissen bloot die tegelijkertijd onvolledig waren en elkaar tegenspraken. Bijvoorbeeld varieerden aangaande mijn lengte de schattingen van 1m 85 tot 2m! Op de vraag naar mijn gewicht waren de verschillen nog groter en sommigen weigerden zelfs pertinent antwoord te geven! Zij claimden het niet te weten.

Hoe ze niet in staat waren een consistent beeld te schetsen, is het duidelijk dat de meeste, zo niet alle getuigen logen dan wel onder dwang van mijn bestaan getuigden.

2) Documenten. Toen ik mijn bureaulade onderzocht kwam ik mijn paspoort tegen. Maar hoe zit dat? Die is uitgegeven naar aanleiding van mijn uittreksel uit het geboorteregister. En dat is een kopie. Het is geen origineel. Het is daarom gerechtvaardigd de authenticiteit van dit document aan te vechten.

Vervolgens heb ik mijn post onderzocht. Overal stond mijn naam op. Maar het bleek dat het overgrote deel van de afzenders mij nooit had ontmoet. Ze hadden in feite niet eens bewijs uit de eerste hand van mijn bestaan. Hoe kunnen ze dan mijn bestaan bewijzen?

3) Fysiek bewijs. Het is een onomstotelijke regel dat bewijs geleverd door ooggetuigen en documenten ondersteuning van doorslaggevend fysiek bewijs nodig heeft, anders zijn ze waardeloos. Precies op dit punt moet de zaak beslist worden. Inderdaad bespeur ik een fysieke entiteit die ik als “mijzelf” kan betitelen. Maar zoals al opgemerkt ben ik nauwelijks onbevooroordeeld. Helaas staat de huidige technologie mij niet toe om mijn lichamelijke aanwezigheid op internet te doen circuleren. Daarom kunnen we dit niet aanvaarden als doorslaggevend fysiek bewijs.

Weliswaar is mijn onderzoek nog niet volledig uitgeput. In het licht van het schokkend gebrek aan betrouwbare ooggetuigen, documenten en fysiek bewijs moet de conclusie echter noodzakelijkerwijs zijn: mijn bestaan is niet bewezen. En wat niet is bewezen bestaat niet.

Dat is niet erg. Waarheid is belangrijker dan bestaan. Als de Politiek Correcte Gedachtenpolitie van de Linkse Kerk enige poging doet om mijn niet-bestaan tegen mij te gebruiken hoef ik alleen maar naar hun hypocrisie te verwijzen betreffende gelijkheid en multikul. Die bewijst hun misselijke vooroordelen jegens en discriminatie van de Ontologisch Gehandicapte.

The Mad Revisionist.

MNb beweert in Suriname te wonen, maar bestaat dat land eigenlijk wel?

Gastschrijver, 05.04.2011 @ 07:57

[Home]
 

10 Reacties

op 05 04 2011 at 08:22 schreef Sandro:

Besta jij – bestaat Suriname?
Het doet me denken aan het Bielefeldcomplot: De Duitse stad Bielefeld bestaat niet, is een verzinsel van inlichtingendiensten.

Misschien toch iets om je serieus zorgen over te maken?

op 05 04 2011 at 09:13 schreef thomas erdtsieck:

Shit! Heb ik altijd goedgelovig zitten kijken naar dat spelletje ‘Wie van de drie’, blijkt nu dat er geen winnaar mogelijk was.

Wil de echte sophist MNb nú opstaaan?

op 05 04 2011 at 11:06 schreef Jabir:

Brussen, Paternotte en natuurlijk ook alle anderen die onder eigen naam de cybercitizen uithangen gebruiken weliswaar hun eigen namen op het internet, maar van enige authenticiteit is geen sprake, ze scheppen een beeld van zichzelf dat onvolledig en onjuist is. Het is een pose. Kan ook niet anders, want ze kunnen het zich niet veroorloven om samen te vallen met hun ‘realtime’ persoon. Zo moet je bij gebruik van je eigen naam rekening houden met potentiële werkgevers, klanten, familie en vrienden, dan spelen er ineens allerlei belangen om in de gaten te houden mee. Heb je met een nom de plume geen last van. Je kunt dus stellen dat mensen die hun eigen naam op de interwebs gebruiken ‘fake’ zijn en mensen die een nick gebruiken juist authentiek.

Het is sowieso wonderlijk inconsequent van Brussen om bezwaar te maken tegen gebruik van een pseudoniem, omdat hij heel koket stelt een aanhanger van Schopenhauer te zijn. Waarschijnlijk las hij een keertje iets over het pessimisme van Schopenhauer in de Reader’s Digest en vond dat bruikbaar om zijn negativiteit een goudrandje mee te geven; want als hij Die Welt als Wille und Vorstellung wat beter had bekeken, was hij erachter gekomen dat die het ‘zelf’ helemaal niet als iets wezenlijks of onderscheidends ziet, het wordt gereduceerd tot een logische imperatief die van persoon tot persoon niet anders is. Gaan zeuren over identiteit impliceert dat er een werkelijk onderscheidend zelf achter die naam zou zitten, wat iemand als Schopenhauer dus als eerste zou ontkennen. Misschien moet Bert zijn ‘pet philosopher’ eens echt gaan lezen, want dan had hij de betrekkelijkheid van dat ‘zelf’ misschien beter begrepen.

Ik denk dat het een denkfout is om namen te relateren aan personen op het internet, terwijl het eerder literaire vehikels zijn. In de structurele literatuuranalyse wordt er een onderscheid gemaakt tussen de auteur, de narrator en je hebt ook nog iets als de geimpliceerde auteur, die evenmin samenvalt met de auteur. Ook die ‘implied author’ is een vorm van fictie, zelfs als de ‘werkelijke’ naam van de schrijver gebruikt wordt.

In deze context kan ik trouwens twee korte en goed leesbare essays van Borges aanraden, ook zijn nonfictie is zeer de moeite waard: “The nothingness of personality” stelt:

“I am not I. There is nothing in ‘me’ that is permanent and unique. Who am I– if I am my visual representation, then darkness would annihilate me. If I am a compilation of all my memories, then the act of forgetting will be tantamount to suicide.”

en “Personality and the Buddha”, waarin Borges schrijft:

Nagarjuna, founder of the school of the Greater Vehicle, formulated arguments that showed the apparant world is emptiness; drunk with reason, he later turned them (he couldn’t avoid turning them) against the Noble Truths, against Nirvana, against the Buddha. To be or not to be, to be and not to be, neither be nor not be (het tetralemma) Nagarjuna refuted the possibility for those alternatives. Denying matter and attributes, he also had to deny extinction; if there is no samsara, then there is no extinction of samsara and it is wrong to say that nirvana is. It is no less erroneous, he observed, to say that is isn’t, because having denied being, not being is also denied, for the latter depends (even verbally) on the former.”

op 05 04 2011 at 11:45 schreef Sandro:

Mijn God……………

op 05 04 2011 at 12:35 schreef Jabir:

@sandro

`Oh dear,’ says God, `I hadn’t thought of that,’ and promptly disappears in a puff of logic.

`Oh, that was easy,’ says Man, and for an encore goes on to prove that black is white and gets himself killed on the next zebra crossing. Most leading theologians claim that this argument is a load of dingo’s kidneys, but that didn’t stop Oolon Colluphid making a small fortune when he used it as the central theme of his best-selling book, “Well, That about Wraps It Up for God.”

op 05 04 2011 at 19:45 schreef vander F:

Het botte feit van de strijd omwille identiteit geeft aan dat er zoiets is als een identiteit.
Anders hadden we, geheel identiteitsloos, deze conversatie niet gehad.

op 05 04 2011 at 19:54 schreef Yvonne:

Hou het maar op de politiek correcte gedachtenpolitie van de rechtse kerk, als je het hebt over gehandicapten, moet je daar wezen met hun misselijke vooroordelen. Dat gezeik over links.

op 05 04 2011 at 20:36 schreef Asmodeus:

Uno, nessuno e centomilla, dit aardige stuk doet me aan deze roman van Pirandello denken…

op 05 04 2011 at 20:39 schreef MNb:

Domrechts staat gelijk aan misselijke vooroordelen. De linkse kerk beweert die niet te hebben, maar heeft ze wel jegens iedereen die hun dogma’s tav gelijkheid en multikul niet accepteren. Dat is juist hun hypocrisie.
Als ik niet besta heb ik geen identiteit. Dan hoeven we er ook geen strijd om te voeren.

op 05 04 2011 at 21:17 schreef Jabir:

@van der F

Je moet het niet met nihilisme verwarren, want ook het niet-zijnde wordt in dat tetralemma ontkend. Ook is er geen sprake van een soort ontkenning van het bestaan van iemand anders met wie je toch echt in gesprek bent. Die wordt gezien als conventioneel bestaand, hoewel er geen kern van iemand gevonden kan worden, als die op analytische wijze gezocht wordt. Niet in een ander en niet in jezelf. Met die kern bedoel ik het Ding an sich van Kant, die dat al evenmin kon vinden. In de Boeddhistische filosofie staat dit bekend als de Twee Waarheden Doctrine, maar het is ook goed in westerse kaders te plaatsen. Dit gaat verder niet over Sai Baba.

De volledige viervoudige negatie komt evengoed in de klassieke griekse logica voor, omdat het de volledigste vorm van ‘in complete denial’ verkeren is. Qua logische notatie:

X (Geen zijnde)
¬X (Geen niet-zijnde)
X∧¬X (Niet beide)
¬(X∨¬X) (Niet geen van beide)

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS