Hun eigen problemen
Peter Breedveld
De afgelopen week heeft vrijwel elke columnist in een jankstuk geschreven dat je niet mag juichen om verdronken dobbernegers, dat het kinderen en vaders en moeders zijn. In de rechtse pers is het verhaal van de gewetenloze mensensmokkelaars populair en in de domrechtse pers krijgt de Gutmensch de schuld. Iedereen, kortom, voelt zich goed over zichzelf. Maar die vluchtelingen blijven gewoon verdrinken, vele honderden per jaar.
Waaróm verdrinken ze? Omdat onze grenzen potdicht blijven. Omdat we ze niet moeten, omdat het dobbernegers zijn. Ja, ú zou ze nooit voor dobbernegers uitschelden, ú zou niet juichen. Maar ze mogen van u evengoed verdrinken, liever dan dat ze hier van onze brood-bed-bad-regeling komen profiteren. RTL-nieuwslezer Roelof Hemmen maakte zich boos om de harteloosheid van de dobbernegerjuichers in een column die meer dan veertigduizend keer werd gedeeld op de sociale media maar waarin hij ook doodleuk zegt dat ‘ze’ hun eigen problemen moeten oplossen.
En dat vindt iedereen dan mooi. Dat ‘ze’ hun eigen problemen moeten oplossen.
Amerikaanse belangen
Hun eigen problemen? ‘Ze’ hebben in Azië en Afrika eigenlijk geen probleem dat niet van Westerse makelij is. Shell maakt hun land onleefbaar door het te vervuilen en corrupte regimes te steunen, allemaal voor eigen gewin. En de islam, die verschrikkelijke, gewelddadige islam? Een moorddadige beweging als Al Shabaab is ontstaan omdat de VS besloot dat een vredig en stabiel Somalië de Amerikaanse belangen in gevaar bracht.
Ja dat is echt waar. In Somalië, dat sinds de jaren negentig werd geteisterd door burgeroorlog en honger, begon in 2006 eindelijk de rust terug te keren dankzij de Unie van Islamitische Rechtbanken, maar een islamitische vrede, dat was het christelijke Westen een doorn in het oog. Dus die gaan dan terreurgroepen financieren en bewapenen.
Achterlijk en gewelddadig
Hun eigen problemen. Al Qaeda, de Taliban, ISIS, allemaal producten van onze bemoeienis met hun leven. Maar zolang we onszelf blijven wijsmaken dat wij er zo warmpjes bij zitten dankzij ons gezonde arbeidsethos waarvan zij willen komen profiteren omdat ze zelf te lui zijn de handen uit de mouwen te steken en omdat hun cultuur achterlijk en gewelddadig is, hoeven we ons daarover niet slecht te voelen. We stemmen op partijen die voor meer ontwikkelingshulp pleiten en voor een ethischer buitenlandse politiek, maar die ‘hun verantwoordelijkheid nemen’ zodra puntje bij paaltje komt. En bij de volgende verkiezingen stemmen we gewoon wéér op die partijen, want je zégt dat je verandering wilt maar stelt jezelf gerust met de gedachte dat er nooit, nimmer iets zal veranderen want je wilt je rijkdom, je luxe niet écht delen.
Als je eerlijk bent, toch?
Troglodieten op Facebook
We willen hen hier niet omdat we ons blijven laten voeden met schrikbeelden. Schrikbeelden van massa’s vluchtelingen die ons land overspoelen, die steevast overdreven worden door de media en door politici. Niemand die het blog van Flip van Dyke leest, die stug blijft uitzoeken hoeveel vluchtelingen ons land bereiken, hoeveel er blijven, hoe vaak een vluchteling een aanvraag doet, hoe vaak zo’n aanvraag wordt afgewezen. Schrikbeelden van de aanzuigende werking van een beetje medemenselijkheid, van enge moslims. We willen geen feiten, we willen voelen.
We willen bang zijn, we willen geloven dat zij onze manier van leven haten, dat onze samenleving wordt ontwricht omdat ze hun onderbroek aanhouden onder de douche. We willen redenen om ze hier weg te houden.
En daarom verdrinken ze in de Middellandse zee. En dat is niet leuk om aan te zien, dat schuurt toch ergens, maar godzijdank hebben we die troglodieten die zich op Facebook vrolijk maken over die verdronken uitkeringstrekkers, die screensavers maken van een foto van een verdronken kleuter. Dat zijn wij niet, zo zijn wij niet, die zijn niet representatief dat zijn er maar een paar.
Portret van Dorian Gray
Fout. Die dobbernegerjuichers, die zijn wél representatief. Als ze dat niet waren, dan hadden wij geen regering die er een week over doet om te besluiten of je mensen, die niks hebben, geen land, geen thuis, geen eten, geen kleren, gewoon helemaal niks, of je die wel onderdak moet verlenen en eten moet geven, vanwege die aanzuigende werking.
Voelt u zich een haar beter dan Annabel Nanninga? Dan die lul met zijn screensaver? Think again. Dat tuig zijn uw portret van Dorian Gray. Zij weerspiegelen uw zwarte ziel. U bent precies als zij, alleen bent u te intelligent om ermee te koop te lopen. U leest David Van Reybrouck en Joris Luyendijk maar die vluchtelingen blijven verzuipen. Denkt u dat het zo’n lijk interesseert of u het een dobberneger noemt of kakkerlak of met een snik in uw stem verklaart dat het moeders, vaders, kinderen zijn?
Enge moslims
Dat interesseert dat lijk geen reet. Het wilde alleen maar een beetje van uw welvaart en uw veiligheid en u zei nee, want het werden pas moeders en vaders en kinderen toen ze dood waren. Daarvoor waren het profiteurs, enge moslims, vrouwenbesnijders, achterlijke types die niets ondernemen omdat hun cultuur ze voorschrijft dat ze in hun lot moeten berusten.
De parasieten, de profiteurs, de kakkerlakken, dat zijn wij.
Als alle lezers van Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland, nou maandelijks twee euro zouden storten, zouden de makers van deze website volkomen autonoom zijn! Lees hier waarom donaties nodig zijn. Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.
Peter Breedveld, 25.04.2015 @ 10:51
41 Reacties
op 25 04 2015 at 11:00 schreef Joost Hoedemaeckers:
Om wanhopig van te worden of niet?
Maar wat kun je eraan doen? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die in vertwijfeling afvragen wat in hun eigen macht ligt, wat ze kunnen doen aan dit verschrikkelijke leed. Of is er niets aan te doen?
Wil je op je eigen kleine manier bijdragen aan tolerantie en begrip. Door bijvoorbeeld als Van Dijke halstarrig de cijfers voor het voetlicht te brengen? Of blijf je columns schrijven, in de hoop dat het iemand wat bijbrengt?
op 25 04 2015 at 11:32 schreef WARZAZAT:
Europa is oud en heeft niets meer over van haar jeugdige vitaliteit en ambitie behalve haar grote bek.
Veel Afrikanen zouden graag willen dat Europa terug naar Afrika keert maar als Mohammed niet naar de berg wil dan komt de berg wel naar Mohammed.
Een verhaal over Mitterand, de oude Franse president die naar Senegal op bezoek was en hij maakte een uitstapje met de toen Senegalese president Senghor naar een dorpje om de gewone man te ontmoeten. Bij zo een ontmoeting vroeg een gewone man of hij aan zijn excellence een vraag kon stellen.
Mitterand zei” mais bien sur’
De gewone man:” Wanneer is het afgelopen met de onafhankelijkheid?!”
op 25 04 2015 at 11:58 schreef Murat:
Ja hoor, WARZAZAT met zijn racistische crap weer hoor.
Zo’n Afshin Ellian type ben je, die lekker als een uncle Tom gaat meeschoppen tegen zijn mensen omdat ie slechte ervaringen heeft.
Kun je niet een keer een hart tonen nu het over dode kinderen gaat oetl*l!
op 25 04 2015 at 12:07 schreef Kees:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar wat kunnen we doen? Dat vraag ik niet uit onwil, maar uit onmacht.
op 25 04 2015 at 13:23 schreef Thomas E:
Dit stuk daagt uit om eens heel kritisch naar je zelf te kijken. In hoeverre zou je zelf je welvaart willen delen met ‘instromers’. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet weet. Spontaan zou ik zeggen: We kunnen allemaal een stapje terug, dus zolang de economie het kan dragen moeten we blijven opvangen. In de praktijk betekent dit dat er voldoende geld uit arbeid, gas en Brussel moet blijven komen om die opvang en toenemende werkloosheid te kunnen bekostigen.
Sociaal gezien zal het meer problemen geven. Extreem nationalisme, rassenrellen en religieus/ideologische conflicten zullen de maatschappij ontwrichten, daar kan je donder op zeggen. Waar ligt dan de kritische grens van de opvang? Wetenschappers mogen erover gaan bakkeleien.
op 25 04 2015 at 14:13 schreef J S:
Er zijn teveel mensen op aarde. Van mij mogen er nog veel meer verdrinken. Alleen is het onrechtvaardig dat het vooral mensen uit 3e wereldlanden en oorlogsgebied zijn. Herverdeling en geboortebeperking over de hele wereld zou theoretisch een oplossing kunnen zijn, maar dat gebeurd niet, want niet in belang van de mensen met macht. Die maken de selectie liever zelf, voor volk en vaderland in hun eigen uithoek op aarde, voor hun eigen god.
op 25 04 2015 at 14:18 schreef Anoniem:
Helemaal waar. Maar ik weiger om die collectieve schuld te aanvaarden. Ik heb niks met die christelijke erfzonde theorie die je ons de strot door duwt. Ik kan er ook niks aan doen dat ik in Nederland ben geboren en sterf van de poen. Ik deel alleen met mijn naasten. Zo ben ik evolutionair gevormd. Dat is normaal en gezond. Ga jij dan wat doen ! Neem er een paar in huis. Koop een boot of hou anders gewoon je botte muil dicht. Ook jij bent er zo een die je beschrijft. Ook jij kan mooi praten achter je toetsenbord. We zijn allemaal schuldig of onschuldig. Laat je anders ook aan een kruis spijkeren in de hoop dat dat alles weg wast.
op 25 04 2015 at 14:28 schreef WARZAZAT:
@Murat:
Waarom denk je dat ik racist ben?…Omdat ik Europa bij Afrika en Afrika bij Europa vind horen!!
Wat versta je onder “slechte ervaringen”?!
En waarom moet men zich gelukkig en gezegend voelen onder die”slechte ervaringen?!.
Het zijn die “slechte ervaringen” die mij en al die vluchtelingen hier naar toe brengen…En ik was en ben nog steeds een van hun.
Als je zo een verlichte engel bent dan kan je daar naar toe en “put your money/soul where your mouth is” .
Een verontwaardigde smurf in een pretpark spelen is zo makkelijk en corrupt.
Ik ga binnenkort terug naar Afrika…kom je mee?
op 25 04 2015 at 14:31 schreef Bertje:
Peter
Godverdome Peter Breedveld wat kan ik het toch met je eens zijn.
“We willen geen feiten, we willen voelen.”
Was dat maar waar zeg. De mensen willen feiten die in hun straatje passen.
J S
Verbeter de wereld en begin bij jezelf: steen om je nek en hup het kanaal in.
op 25 04 2015 at 14:58 schreef Rosa:
Wat je kan doen is heel simpel:
consuminderen, alleen nog fairtrade kopen,bio en tweedehands, minder vlees, minder rijden,minder vliegen…
op 25 04 2015 at 15:24 schreef babs:
In grote lijnen eens, maar één aanmerking heb ik wel: de economie is geen taart. Wat vluchtelingen erbij levert op of kost veel minder dan lijkt.
En de oplossing: opt out zoveel als je persoonlijk kan. Verdien zo weinig mogelijk, leen zo weinig mogelijk, haal zo veel mogelijk geld van de bank, koop zo bewust mogelijk. Ieder stelt daarbij zijn eigen grens. Ik blijf zelf gewoon bij één multinational werken en overweeg een nieuwe benzineslurpende auto te kopen. Goed voor één dood dobbernegertje, maar in elk geval geen twee.
Als 10% één halfslachtige opt out doet, is het systeem stuk en is er geen geld meer om tbv wat enge bedrijven verre landen te ontwrichten.
op 25 04 2015 at 16:21 schreef sjonnie (anoniem):
Rutte moet eens iets doen aan al die trekvogels. Zonder paspoort komen ze hier graslanden, de waddenzee en weet ik veel wat leegvreten om daarna de hele boel als stank voor dank onder te schijten. Zangvogels met hun gekwetter, ook oprotten, gaat ten koste van mijn welverdiende rust.
Dat de wereld overbevolkt is met Mensen lijkt mij dom gezwatel; 48 inwoners per vierkante kilometer.
Is simpel na te rekenen.
Feiten blijven moeilijk te bevatten.
op 26 04 2015 at 00:32 schreef Ton Biesemaat:
Simpel narekenen op die manier zegt niets over het feit dat in nogal grote gedeeltes van de wereld het onbewoonbaar is voor grote populaties mensen.
op 26 04 2015 at 12:18 schreef su:
Dit is dan het resultaat van het opdringen van de “Westerse democratie” bullshit. In feite is het moderne landjepik. Waarom zou je het land bezetten als je de grondstoffen al hebt?
op 26 04 2015 at 14:33 schreef Daan Wieringa:
Ik zou zeggen, spring in de auto en ga er een paar redden. Dat kunnen jullie doen.
op 26 04 2015 at 14:55 schreef frank assmann:
Anne Frank was ook een asielzoekster.
op 26 04 2015 at 16:46 schreef MNb:
@ThomasE: “Ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet weet.”
Ik heb dat stapje terug gedaan en ik weet het nog steeds niet, want ik zit voor Surinaamse begrippen boven modaal.
op 26 04 2015 at 19:01 schreef Thomas E:
@MNb
Maar jullie lopen multicultureel gezien al járen voor op ons in NL. Dus is er meer ervaring met het functioneren van zo’n samenleving. Zijn de hindoestanen bij jullie wat de blanken hier zijn? Ik bedoel dus: de heersende bovenlaag die geneigd is te discrimineren. Ik heb geen idee, ben wel benieuwd.
op 26 04 2015 at 20:04 schreef Sasha Berkman:
op 26 04 2015 at 23:11 schreef Haes:
@Thomas E
“Ik heb geen idee, ben wel benieuwd.”
Dat blijkt wel uit je onzinnige vraag. Je hebt gelijk dat Suriname multicultureel mijlenver voorloopt op Nederland, maar dat houdt dan ook in dat er geen groepen zijn zoals jij veronderstelt: hindoestanen als blanken.
Uiteraard zijn er wel verschillen tussen bevolkingsgroepen (of beter sociale groepen, die soms min of meer langs de grenzen van ethnische groepen lopen), maar die zijn lang niet zo absoluut als hier.
op 27 04 2015 at 01:53 schreef fkhfmhgmg:
Volop kansen voor die jongelui tegenwoordig, in Niger, Tsjaad en Congo.
op 27 04 2015 at 06:31 schreef Thomas E:
@Haes
Onzinnige vraag? Ben jij dan een Surinamer? Of gewoon een toetsenbordbeterweter.
op 27 04 2015 at 10:56 schreef Pyt van der Galiën:
Met alle respect voor Rosa en babs: het wijzigen van je lifestyle`veranderd niets aan globale machtsverhoudingen. Het maakt ook geen einde aan burgeroorlogen of ecologische catastrofes (wat in de toekomst wel eens de belangrijkste oorzaak van migratiestromen zou kunnen worden). Veranderingen ontstaan d.m.v. collectieve actie, niet door je individuele consumptiepatroon te wijzigen.
op 27 04 2015 at 10:57 schreef MNb:
Nee, hindoestanen zijn niet de heersende bovenlaag in Suriname. Ook die is tegenwoordig multicultureel. Dat is geen verdienste – geen enkele etnische groep is groot genoeg om de dienst te kunnen uitmaken. Er zijn wel achtergestelde groepen: de indianen en de bosnegers. Maar ook die zijn bezig met een inhaalslag.
Zoals Dewanand altijd zo bloemrijk laat zien wordt er hier verbaal evengoed flink gediscrimineerd.
@Haes: je kletst zelf onzin. Vergelijk met Guyana en Trinidad, met twee ongeveer even grote etnische groepen. De heersende bovenlagen daar discrimineren er op los. Suriname heeft gewoon mazzel gehad in dit opzicht. Al verdienen Jopie Pengel en J. Lachmon grote lof voor hun bereidheid tot samenwerking.
op 27 04 2015 at 12:08 schreef babs:
Pyt,
Collectieve actie is natuurlijk beter, maar die komt maar niet. Zelf dingen opzetten is lastig en het merendeel van de collectieve actie die ik zie en waar ik me eventueel bij zou kunnen aansluiten, is zinloos (demonstreren met een paarhonderd personen) of naar mijn mening principieel onjuist.
In mijn omgeving is de meeste actie tegen uithuiszettingen. Ook ik vind dat de balans tussen crediteuren en debiteuren is doorgeslagen in het voordeel van de crediteuren, maar de actievoerders willen het andere extreme, namelijk dat uithuiszettingen nooit toegestaan zijn. Daar kan ik niet in mee.
Bij gebrek aan mogelijkheden tot collectieve actie, althans voor zover ik zie, houd ik het bij individuele actie.
Alsof je moet kiezen tussen corrupten met Zwitserse bankrekeningen en idealisten die zich laten betalen door de Junta van Venezuela.
op 27 04 2015 at 12:13 schreef Thomas E:
Kijk, dát is tenminste verhelderend. Ik was dit gaan vermoeden omdat ik op de hindoestaanse omroep nogal discriminerende opmerkingen hoor over Afro-Surinamers en op Wiki zag ik dat de Hindoestanen de grootste groep vormen en bovendien degenen zijn met de meeste opleiding en carrièregerichtheid.
op 27 04 2015 at 12:17 schreef Sasha BerkmanBet:
pyt verwoordt mijn gedachten.
op 27 04 2015 at 16:39 schreef MNb:
@Thomas: En daarmee komen we bij iets dat ik na bijna 20 jaar nog steeds niet begrijp. Toen dit hindoe heiligdom
http://www.beijen.net/suriname/327.jpg
was gevandaliseerd
http://www.waterkant.net/suriname/2008/10/06/surinaamse-politie-pakt-schenders-hindoe-heiligdom/
sprak iederéén schande. Hetzelfde met die rellen in Albina destijds. Niks geen “problemen benoemen”, “ander geluid laten horen”, “politieke correctheid”, “censuur van de … kerk” en andere Nederlandse flauwekul. Het is alsof Wilders voorstelt dat vandalen die een moskee bekladden daar een jaar lang gratis schoonmaakwerk moeten verrichten.
op 27 04 2015 at 19:02 schreef Thomas E:
Fantastisch, that’s the spirit! Hopelijk bereiken wij dit ook als we ooit écht, dus getalsmatig min of meer gelijkwaardig, multiculti zijn geworden.
op 27 04 2015 at 21:57 schreef Sasha BerkmanBet:
“die zich laten betalen door de junta van Venezuela” for real, dat zegt babs….
op 28 04 2015 at 08:24 schreef babs:
For real, Sasha. Als de nr 3 van een nieuwe linkse partij met een bijbaantje in 1 jaar 425.000€ vangt van een dubieus regime voor een advies dat niet openbaar wordt gemaakt en de partij vindt dat normaal, dan ben ik er klaar mee. Totale betalingen lopen volgens krant El Mundo tegen de 1.5M
Vergelijkbaar met Schröder die dikbetaald wordt door Gazprom of Wilders die gesteund wordt door extreem conservatieve pro-Israel Amerikanen.
op 28 04 2015 at 11:26 schreef cRR Kampen:
” Herverdeling en geboortebeperking over de hele wereld zou theoretisch een oplossing kunnen zijn” – maar in de praktijk vormen welzijn en welvaart de werkelijke oplossing.
Vergrijzing door sterk dalend geboortencijfer.
Tamboereren op overbevolking vind ik eigenlijk altijd verdacht, maar dat terzijde.
op 28 04 2015 at 11:28 schreef cRR Kampen:
“Ik zou zeggen, spring in de auto en ga er een paar redden. Dat kunnen jullie doen.” mag niet van vadertje Staat.
op 28 04 2015 at 14:12 schreef Remco:
Goed stuk, maar ik kon opgelucht ademhalen: ik pleit al jaren voor een ruimhartig asielbeleid en het opengooien van onze grenzen, wetende dat dit een offer gaat vragen. Ik hoef me dus nog steeds niet lullig te voelen.
Wat ik me afvroeg nav de opmerking over politiek: welke partij moet je eigenlijk stemmen om zo’n prachtig mooi aanzuigend asielbeleid gedaan te krijgen? Volgens mij zijn alle partijen onder invloed van 9/11, Fortuyn en Wilders inmiddels aardig “eigen volk eerst”. Wat is in dit opzicht je stemadvies, Peter?
op 28 04 2015 at 16:55 schreef Benjamin Schlemiel:
Dat wij in Europa nu reeds meer dan 70 jaar vrede hebben gehad is aan niets anders te wijten dan aan het feit dat het kapitaal niet langer de werkende autochtone klasse, maar de inwoners van de Derde Wereld het kind van de rekening laten en lieten zijn.
De werkende klasse alhier is getemd door het consumentisme, waarmee men hen wijsmaakt dat zij er iets toe doen, met hun op WC papiergeld en krediet gebaseerde schijnwelvaart en schijnzekerheid, die deze slaven ook furieus zullen verdedigen tegen iedereen.
Inclusief die leeg geroofde arme drommels uit de Derde Wereld, die nu eindelijk eens een keer verhaal komen halen.
Nu nog geweldloos, maar binnen afzienbare tijd gewapenderhand, waarmee zij ons duur, HEEL DUUR, zullen laten betalen voor alles wat wij hen schuldig zijn.
Omdat wij het begrip Internationale Solidariteit niet meer willen kennen.
En ons derhalve tot vazallen van het grootkapitaal, en daarom tot medeschuldigen aan hun ellende, hebben gemaakt.
Dat dit niet onder de vlag van het socialisme, maar waarschijnlijk onder de vlag van de Islam, zal gaan gebeuren is ook nergens anders aan te wijten dan aan het verraad van het Westerse ”socialisme” jegens hen.
op 28 04 2015 at 19:57 schreef Sasha Berkman:
De spektakelmaatschappij.
http://www.kunstbus.nl/kunst/guy+debord.html
Kent iemand dit boek?
op 28 04 2015 at 21:20 schreef Abdel:
@Rosa ik denk dat je je ongans kunt volplempen met biovoedsel, scharrel etc maar dat zal die mensen geen meter helpen
op 28 04 2015 at 23:04 schreef Sasha Berkman:
Babs: https://www.youtube.com/watch?v=JdqgQZ4lFlE
op 29 04 2015 at 09:03 schreef babs:
Precies Sasha, links Spanje bestaat voor een deel uit oorlogshitsers. Rechts Spanje ook trouwens, de PP heeft de vrijheid van meningsuiting net afgeschaft. (Een politieman filmen die iemand in elkaar beukt en dan die film online zetten, is verboden. Er staat een boete op van tussen de 600 en 30000 euro. 600 is tegenwoordig een normaal maandsalaris voor een jongere die zowaar een full time baan heeft.)
op 01 05 2015 at 22:23 schreef Benedictus:
Toch denk ik, dat het dichthouden van de grenzen op den duur niet meer houdbaar is. Bovendien, iemand die met zijn hele familie gespaard heeft voor de overtocht, en zijn leven op het spel heeft gezet, gaat echt niet meer terug. Begrijpelijk. Open grenzen? Dit kan alleen als de vluchtelingen/migranten snel kunnen werken met een tijdelijke vergunning.
op 11 05 2015 at 22:28 schreef Annabel Nanninga – toptweets vanaf 2011 | Internetarchief-plus:
[…] Voelt u zich een haar beter dan Annabel Nanninga? Dan die lul met zijn screensaver van een dode kleuter? Think again. http://www.frontaalnaakt.nl/archives/hun-eigen-problemen.html … […]