Hoedt u voor de filosemiet
Peter Breedveld
In 2007 werd Frontaal Naakt door NRC Handelsblad, in een artikel dat sindsdien vele keren is aangepast, geschaard onder de extreemrechtse websites en ‘verzamelplaatsen voor discussie over, en kritiek op, de „linkse maffia”, de „zogenaamde multiculturele samenleving”, en „criminele allochtonen”.’
Dat was omdat ik in mijn artikelen de vloer aanveegde met de omzichtigheid waarmee met moslims werd omgegaan (kritiek op ze hebben was hetzelfde als een sigaret opsteken in een munitiedepot, heette het toen, dus behandel ze maar liever als prinsjes en prinsesjes) en ook nog weleens een paar ongemakkelijke waarheden te berde bracht, bijvoorbeeld dat antisemitisme onder moslims een onderschat probleem was.
Slachtoffer van discriminatie
Dat kon toen helemáál nog niet! Dat was extreemrechts, de opmaat naar een moslimholocaust! Er werden allerlei kunstgrepen toegepast om te ‘bewijzen’ dat antisemitisme een uitsluitend autochtone aangelegenheid was. Iedere keer als de Anne Frank Stichting of het Meldpunt Discriminatie Internet een nieuw rapport uitbracht, moest daaruit blijken dat alléén blanke autochtonen discrimineren en allochtonen altijd alleen maar slachtoffer van discriminatie zijn. Dit was tot slechts een paar jaar geleden vaste prik.
Ik hamerde er keer op keer op dat antisemitisme onder autochtonen inderdaad niet mocht worden gebagatelliseerd, maar dat daarmee niet de aandacht moest worden afgeleid van antisemitisme onder allochtonen. Ik discussieerde met heel wat Marokkanen, en ongeacht het onderwerp werden daarbij steevast de Joden aan hun haren bijgesleept. Ja maar, zei dan een type als Linda Duits, “dat komt omdat je in een tweet maar 140 tekens kunt gebruiken.”
Jodenhaat hoort bij de islam
Maar dat was toen. Vier jaar geleden. Inmiddels is alles anders. Nu moet je er als zelfrespecterend medium op hameren dat het antisemitisme er bij de moslims ingebakken zit. Zelfs de Holocaust blijkt niet het werk van de Nazi’s, maar van de moslims te zijn geweest. ‘Jodenhaat hoort bij de islam‘, blèrt NRC Handelsblad nu.
Zo dan, stelletje neonazi’s! Verzamelplaats voor kritiek op criminele allochtonen! Vuile islamofoben!
Socioloog Merijn Oudenampsen wilde een reactie schrijven, maar kreeg van de NRC-redactie te horen dat daarbij het ingebakken antisemitisme van de moslims als onweerlegbaar feit moest gelden. Hoe erg dat antisemitisme is en wat de oorzaak is, daarover mocht hij van mening verschillen met de schrijver van het NRC-stuk, een promovendus van Afshin Ellian.
Luis in de pels
Ik wees er al eerder op dat de situatie met de moslims in een paar jaar tijd 180 graden is gedraaid. Toen mocht alleen autochtoon antisemitisme worden benoemd en allochtoon antisemitisme niet, nu moet het alleen maar over allochtoon antisemitisme gaan en wordt antisemitisme onder autochtonen gebagatelliseerd (behalve natuurlijk als de autochtoon een vervelende luis in de pels van de domrechtse media is, dan moet er antisemitisme worden gefantabuleerd).
Ik ga hier niet ontkennen dat antisemitisme onder moslims een groot probleem is, of dat het wat anders is omdat het wordt veroorzaakt door Israëls agressie tegen de Palestijnen, zoals Oudenampsen lijkt te doen. Jodenhaat is Jodenhaat en als je Joden haat vanwege Israël, ben je net zo’n dom varken als wanneer je Joden haat omdat ze de banken in handen zouden hebben of de baas zouden zijn in Hollywood.
Achterbaks antisemitisme
Maar Jodenhaat is geen specifiek islamitische aangelegenheid. Als het zit ingebakken in de islam, dan ook in het christendom, gezien de opvatting dat Jezus is vermoord door ‘de Joden’, die eeuwenlang is uitgedragen door het Vaticaan, en dat een christen ‘naast de duivel geen giftiger, bitterder vijand heeft dan een jood’, zoals Luther, de grondlegger van het protestantisme, schreef. Joden zijn altijd en overal vervolgd en dat is een probleem en een gevaar dat ons allemaal aangaat, en dat je niet op het bordje van de moslims kunt schuiven, zoals de laatste tijd koortsachtig wordt geprobeerd.
Misschien zijn de moslims wat onbevangener gebleven in het uiten van hun Jodenhaat, omdat ze immers part noch deel hebben gehad aan de Holocaust. Hún Jodenhaat heeft aanzienlijk minder verstrekkende gevolgen gehad dan de Jodenhaat die in Europa eeuwenlang is gecultiveerd en geïnstitutionaliseerd. Europeanen zijn daarom een stuk voorzichtiger in hun uitingen. Ze zijn er wat achterbakser in dan de moslims. Maar minder antisemitisch? Neen.
Bloederig gat
Daarnaast heeft het antisemitisme hier een verraderlijker vorm aangenomen. Het heet nu filosemitisme. Ik heb het ’t afgelopen anderhalf jaar eens in de gaten gehouden en het valt me op dat de meeste mensen, die zo fanatiek lijken te strijden tegen Jodenhaat, eigenlijk nauwelijks verschillen van antisemieten.
Om te beginnen zijn ze er allemaal van overtuigd dat Joden een uitzonderingspositie moeten hebben. Dat vinden antisemieten ook. Maar het veegste teken is dat ze hun bestaansrecht volledig ontlenen aan Jodenhaat. Overal zien ze Jodenhaat en het is hun belangrijkste argument in welke discussie dan ook: Jodenhaat. Wie het niet met ze eens is, wordt beticht van Jodenhaat. Staat je kop ze niet aan: Jodenhaat. Vind je Lodewijk Asscher een racist: Jodenhaat. Word je misselijk van een Palestijns kindje met een gapend, bloederig gat in plaats van een achterhoofd: Jodenhaat. Wil je niet naar bed met een psychisch gestoorde Naziheks: Jodenhaat. Elma Drayer, Jan Bennink, Bart Schut, Laurence Blik, ze zouden allemaal wegkwijnen zonder Jodenhaat. Ze staan op met Jodenhaat en ze gaan naar bed met Jodenhaat. Jodenhaat is hun raison d’être.
Doorn in het oog
Ik ben een Japanofiel. Dat betekent dat ik stukjes schrijf over hoe geweldig Japan is en wat een heerlijke mensen Japanners zijn. Ik tweet links naar artikelen en sites die laten zien hoe cool Japan is, waar je de lekkerste sushi eet en de hipste Tokionezen vindt. Francofielen doen hetzelfde met Frankrijk: hun enthousiasme delen over het Franse platteland, Parijs, de Franse cinema, wijn, kaas, macarons, o la la!
Maar filosemieten? Zie je die ooit de poëzie in de Tora prijzen? Joodse feestdagen meevieren, recepten voor latkes delen? Enthousiast zijn over Joodse muziek? Nooit! Filosemieten zijn totaal niet geïnteresseerd in Joodse cultuur. Een Jood met wie het goed gaat, is de filosemiet een doorn in het oog. Joden zijn er voor de filosemiet om te worden vervolgd en gediscrimineerd. Als de filosemiet kon, zou hij of zij zelf stiekem een pogrommetje organiseren om er dan een verontwaardigd stukje over te schrijven. Als Joden zelf niet direct in de gaten hebben dat ze worden gehaat, gaat de filosemiet ze wel even vertellen dat ze slachtoffer zijn van een islamitische pogrom. Als de filosemiet ’s nachts wat jongens op straat hoort schreeuwen, maakt zijn hart een vreugdesprongetje: Kristallnacht!
Ware aard
Ik durf te stellen dat de hedendaagse filosemiet heviger naar Jodenvervolging verlangt dan menige antisemiet. Joden moeten gehaat worden, en moslims moeten Joden haten. En het enige doel daarvan is dat de filosemiet zich beter over zichzelf voelt, want de filosemiet is er verontwaardigd over, als enige. Niemand zegt wat, maar de filosemiet wel! De filosemiet zou de Nazi’s wel eens even een poepje hebben laten ruiken. Maar ja, de Tweede Wereldoorlog moest het zonder de filosemiet doen en daarom is het helemaal fout gegaan. Dat is ook een typisch trekje van de filosemiet: hij of zij lijkt te denken dat Joden het zonder hem of haar niet redden. Een variant op het white saviour complex.
En verdomd, als ze een glaasje teveel op hebben, ietwat vermoeid zijn van het afspeuren van het Internet, de hele godganse dag, naar Jodenhaat, als hun concentratie het even laat afweten, dan krijg je hun ware aard te zien.
Als alle lezers van Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland, nou maandelijks twee euro zouden storten, zouden de makers van deze website volkomen autonoom zijn! Lees hier waarom donaties nodig zijn. Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.
Peter Breedveld, 24.07.2014 @ 10:25
30 Reacties
op 24 07 2014 at 11:13 schreef wiske:
http://truth-out.org/images/images_2014_07/2014_711_rally_14.jpg
https://twitter.com/olivierfaye/status/491998220298768386/photo/1
nu begrijpt de filosemiet er helemaal niets meer van
op 24 07 2014 at 11:14 schreef Natasha Gerson:
Het gaat nog verder: Ik kom er nu achter dat een niet klein deel der christenzionisten in NL schuld aan het belijden is voor hun NSB ouders, en dus Israel verdedigt met houzeetaal. Zo creepy…
op 24 07 2014 at 11:55 schreef Likoed Nederland:
Een lange scheldkannonade zonder enige onderbouwing.
De artikelen gaan er bepaald niet op vooruit in kwaliteit.
op 24 07 2014 at 15:07 schreef Martin:
Geweldig stuk! Zeer van toepassing op diverse domrechtse types die ik online mee heb mogen maken en wiens zogenaamde liefde voor joden uitsluitend tot uiting kwam in het smijten met anti-semitismebeschuldigingen richting moslims en linksen, en in het toejuichen van elke vorm van Israelisch geweld jegens Palestijnen.
Van die figuren die ook van de ene op de andere dag Molukkenvrienden bleken te zijn vanwege de spanningen tussen Molukkers en Marokkanen in Culemborg.
op 24 07 2014 at 17:27 schreef Arie Bombarie:
Sorry Peter Breedvelt maar je kraamt onzin uit.
– Hoezo is de situatie de afgelopen vier jaar „180 graden gedraaid? Is het niet eerder zo dat jij veranderd bent doordat je thans een relatie hebt met een vrouw van Marokkaanse afkomst?
– Hoezo zijn mensen als Elma Drayer en Bart Schut (Wie is in hemelsnaam Laurence Blik????) filosemitisch? Omdat ze partij kiezen voor Israel? Omdat ze van mening zijn dat Israel een een eiland van beschaving is in vergelijking met de omringende landen in het Midden Oosten? Als je de laatste stukjes van Bart Schut leest in de Dagelijkse Standaard dan zou je moeten weten dat hij Netanyahu een schurk noemt en het Iron Dome offensief tegen Gaza disproportioneel vindt. Die mening deel ik overigens.
Jazeker, ik ben pro Israel maar filosemitisch, nou nee. OK, ik vindt Klezmer best wel leuke muziek maar daar houdt het eigenlijk wel mee op. En ik ben niet blind voor wat er mis is aan het land. Ik denk dat de eerste Israëlische president Chaim Weizmann zich in zijn graf zou omdraaien als hij wist wat er van Israel is geworden.
En ja, ik ben ook pro Israel omdat ik het gevoel heb: Nooit meer Auschwitz. Gek he?
– Dat de toenmalige groot Moefti van Jeruzalem
op 24 07 2014 at 19:04 schreef Peter:
Is het niet eerder zo dat jij veranderd bent doordat je thans een relatie hebt met een vrouw van Marokkaanse afkomst?
Die racistische bagger hoor ik inderdaad al vijf jaar. Je zou je ogen uit je kop moeten schamen. Maar goed, onder pseudoniem kun je zoiets lekker veilig uitschijten.
Maar laten we ook even kijken naar de fenomenale stupiditeit van je bewering. Ik laat zien dat NRC Handelsblad me eerst extreemrechts noemde vanwege mijn kritiek op de multiculturele samenleving (click eens een linkje aan, knurft), en zeven jaar later drie pagina’s volkakt met islamofobe bagger die ik nooit heb willen of durven publiceren. En dan ben ik veranderd?
op 24 07 2014 at 19:20 schreef Ralph van der Geest:
En diezelfde filosemieten maken wel even uit wie er wel of niet antisemiet zijn. Dat hebben Peter en ook wij ondervonden….
Puik stuk, verder niks aan toe te voegen want zo is het exact.
op 24 07 2014 at 19:45 schreef Erik Tjallinks:
De spijker op de kop! Maar wel een beetje ver doorgedreven, zodat hij door de plank heenschiet. Lang niet alle filosemieten lopen de hele dag naar aanleidingen te zoeken om hun “geaardheid” bot te vieren. Maar een column moet geestig zijn en een beetje overdrijven, en wat dat betreft is deze geslaagd en met een kern van waarheid.
op 24 07 2014 at 20:40 schreef laarmans:
Een filosemiet is iemand die een jood niet ziet als een mens van vlees en bloed, maar als een slachtoffer van de Tweede Wereldoorlog. In feite is het filosemitisme het spiegelbeeld van antisemitisme, alleen zullen groepen als Christenen voor Israel dit met de meeste klem ontkennen.
op 24 07 2014 at 20:47 schreef edo:
Bij veel mensen die israel kritiek per definitie eng vinden is de kern islamofobie, ongeinformeerdheid, en het onvermogen om een onderscheid te maken tussen joden en de regering van een land.
op 24 07 2014 at 21:01 schreef edo:
Neemt niet weg dat antisemitisme natuurlijk verschrikkelijk is, en dat we daar niet van weg moeten kijken. Dat moet alleen niet de aandacht wegnemen van de oorlogsmisdaden die Israel pleegt, naar mijn bescheiden mening.
op 24 07 2014 at 21:27 schreef Sasha Berkman:
Arie Bombarkomt hier nazipropaganda plempen.
“Ik ben pro Israel, maar”
Verdedigers van de moordpartij in gaza zijn geen haar beter dan nazies.
Uit de open brief van Dries van Acht aan Rutte:
“Je sprak over Israëls recht op zelfverdediging, maar miskende dat dit recht uitgeoefend moet worden binnen de kaders van het internationaal recht. 1.750 (!) doelen heeft Israël de afgelopen dagen gebombardeerd in Gaza, het stukje land twee keer zo groot als Texel. Daarbij zijn 1.370 huizen vernield en 79 scholen beschadigd geraakt. Het Rode Kruis waarschuwt dat 600.000 Palestijnen toegang tot water dreigen te verliezen. ”
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/27813_rutte_je_optreden_over_gaza_was_een_horreur/
op 24 07 2014 at 22:28 schreef Sasha Berkman:
Waarom is de wereld boos als er een burgervliegtuig uit de lciht wordt geschoten maar zwigt men over de moordpartij in de gazastrook?
op 25 07 2014 at 00:01 schreef AA:
Dat moslimhaters zoals Geert Wilders Joden in de hoogte steken enkel en alleen om hun moslimhaat te rechtvaardigen is ongetwijfeld waar.
op 25 07 2014 at 00:53 schreef Arie Bombarie:
Huh? Racistische bagger? Mijn ogen uit mijn kop moeten schamen? Het verbaasde mij alleen dat je de afgelopen paar jaar nogal van mening bent veranderd als het om de Islam gaat. En ja, ik kan niet verhelen dat ik vermoed dat een of andere vrouw daar de oorzaak van is.
Het tekent je Peter Breedveld; Iedereen die het ook maar een klein beetje met jou oneens is, scheldt je meteen maar uit voor racist. Eigenaardig dat uitgerekend jij, iemand die aldoor loopt te janken dat hij te grazen wordt genomen op Twitter, mensen die slechts een beetje kritiek op je hebben de huid vol scheldt.
Nog een ding over mijn pseudoniem: ik heb geen blog en ik twitter niet. Ik ben nogal voorzichtig als het om mijn privacy gaat, vandaar. Maar mensen met wie ik het niet mee eens bent, treedt ik altijd tegemoet met respect. Dat zou jij ook eens moeten doen Peter Breedveld…
op 25 07 2014 at 10:08 schreef Peter:
O, Arie Bombarie, de Marokkaanse achtergrond van mijn vrouw als achtergrond tegen me gebruiken is wat jij verstaat onder ‘mensen tegemoet treden met respect’? Rare opvattingen over ‘respect’ heb jij. Bij ons noemen ze het gewoon wat het is: racisme. Dat is wat je bent: een racist. Daarom ben je anoniem: omdat je een racist bent en niet stáát voor je racistische opvattingen. Die durf je alleen maar te uiten onder een dom pseudoniempje. Dat maakt jou, behalve een racist, ook nog eens een lafaard.
Onder pseudoniem is het natuurlijk makkelijk sneren dat ik ‘loop te janken dat ik te grazen word genomen op Twitter’. Jij loopt immers geen enkel risico, want je schijt je racistische drek er veilig onder psudoniem uit, laffe racist. Ik uit mijn mening onder eigen naam en wordt dus niet alleen door jouw racistische geestesverwanten te grazen genomen op Twitter, maar ook op GeenStijl, PowNed, Trouw, De Telegraaf, Het Parool en Elsevier. Ik word gestalked en bedreigd en mijn kinderen worden bedreigd, door laffe racisten, veelal anoniem, als Arie Bombarie.
Behalve racist en lafaard ben je ook fenomenaal dom. Ik ben helemaal niet van mening veranderd als het om de islam gaat. Ik denk er min of meer hetzelfde over, al ben ik tien jaar tijd natuurlijk wel van inzicht veranderd. Alleen Arie Bombaries denken op hun 46e nog precies zo als ze op hun elfde dachten. Daar moet je dom en dogmatisch voor zijn.
Ik onderbouw al mijn beweringen altijd. Ik lever bewijs aan, link naar eerdere stukken, link naar tweets en stukken van andere mensen. Als je kunt aantonen dat ik ongelijk heb: doe je best. Maar de Marokkaanse achtergrond van mijn vrouw erbij halen is een racistisch ad hominem. Menige racistische lafaard ging je al voor, dus erg origineel ben je ook niet.
op 25 07 2014 at 14:42 schreef Olav:
Ik veronderstel da je inmiddels wel excuses van NRC hebt gekregen. Bosje bloemen, flesje wijn, mooie woorden, dat werk.
(retorische vraag natuurlijk)
op 25 07 2014 at 18:42 schreef dewanand:
namaste Peter ea Fnaakters,
leuk thema zeg: X-Haat vs X-liefde met X = ‘Joden/israelieten’ in dit betoog van Peter.
Maar goed, wij moeten niet persoonlijk worden en elkaar als wilde jakhalzen de keel doorbijten.
In theorie kan dit gesteld worden:
X-haat is de inverse of lijnspiegeling langs de horizontale as van X-liefde in de belevings-, gedachte- en gevoelswereld van iemand.
X-haat is een perceptieve gewaarwording en ik weet hier alles over als ex negerhater, ex moslimhater en bovenal extreme ex zelfhater. Deze relatie geldt feitelijk:
Haat in = Haat uit
Net zoals de wet:
Waste in = Waste out
Ik kende diverse jodenhaters persoonlijk en vond het zo raar dat het kromme, redeloze jodenhaat was, maw een externalisatie en projectie (op joden) van de eigen problemen en zelfhaat.
Ik ken zoveel blankenhaters persoonlijk, en de abstracte theorie hier geldt ook voor hen, als je dan stelt X = ‘blanke’.
X-Haat en Zelfhaat leiden tot een oorlog met jezelf, een tweestrijd, verbittering, opbranden, woede, redeloosheid en wanhoop.
Wij zijn zielige mensapen met vele imperfecties, dus onze verlossing zal nog vele millennia duren,
Dewanand en Wieroe
hindoe fundamentalisten
op 25 07 2014 at 19:21 schreef edo:
http://m.thenation.com/article/180783-five-israeli-talking-points-gaza-debunked voor Arie Bombarie
op 25 07 2014 at 19:59 schreef Bertje:
Dewanand
“Wij zijn zielige mensapen met vele imperfecties, dus onze verlossing zal nog vele millennia duren”
Het probleem zit hem niet in de imperfectie maar eerder in het streven naar perfectie.
Perfectie is de grootste demon, de akeligste illusie van alle het maakt blind en stom.
Het ontarmen van de imperfectie draagt bij tot de verlossing. Bij iedere inademing weet ik dat ik imperfect ben bij iedere uitademing weet ik dat ik inperfect zal blijven.
Liefde is de mooiste vorm van absolute imperfectie.
op 25 07 2014 at 20:39 schreef laarmans:
Het wordt tijd dat sites als http://www.thenation.com en http://www.truthdig.com beter bekend worden onder het politiek geinteresseerde deel van Nederland.Ze geven informatie over onderwerpen die het aartsluie Nederlandse journaille links laat liggen. Teveel moeite, teveel vertalen, nee, dan liever de bulletins van ANP en de internationale persbureaus herkauwen en in hapklare brokken uitspugen.
op 26 07 2014 at 00:49 schreef edo:
En democracy now!
op 26 07 2014 at 11:13 schreef dewanand:
namaste Bertje,
Ja, je zegt het mooi in deze laatste zin:
op 25 07 2014 at 19:59 schreef Bertje:
‘Liefde is de mooiste vorm van absolute imperfectie.’
Jouw zin is toch stof tot nadenken.
X-Liefde = vorm van absolute imperfectie
Als je dit puntspiegelt per woord in het nulpunt rolt dit eruit:
vorm van relatieve perfectie = Y-haat
Dit klinkt idioot zeg, hoe kan Y-haat nu relatief perfect zijn????
Dus:
Concept van de relatieve perfecte Y-Haat Vector.
Hoe denk je hierover Bertje of andere Fnaakters?
Wieroe gaat er nog een nachtje over slapen in zijn zachte, warme mandje.
dewanand en Wieroe
hindoe fundamentalisten
op 26 07 2014 at 13:33 schreef edo:
@dewanand
imperfectie is niet het tegenovergestelde van perfectie, mislukt is het tegenovergestelde van perfectie, daar gaat het fout in je redenering.
op 26 07 2014 at 15:46 schreef Bertje:
Dewanand
Ik probeer je wiskundige uitleg te begrijpen maar daar ik in andere metaforen denk en spreek kan ik er niet zoveel mee.
Ik laat voor het gemak jou x en y, etc maar weg.
Natuurlijk is relatieve perfectie of het streven hiernaar een vorm van haat klinkt me logisch in de oren.
Wie handelt uit liefde, uit absolute liefde kan niets fout doen, ja toch wel een ding kan hij nog fout doen denken dat dit perfectie is.
op 26 07 2014 at 22:30 schreef dewanand:
Antw v Edo:
Beste is een antoniemen woordenboek te kopen en erin te snuffelen.
Antoniem van mislukt is niet mislukt zijn, de negatie operator, hoewel het begrip mislukt zijn NIETS zegt feitelijk, is andere relatie dan zeggen:
‘Ik ben vandaag + A en morgen – A, met waarde variabele: A = ‘mislukt’
of substitueer dit
A = ‘perfectie’
———–
Namaste Bertje,
Je kent zeker het begrip:
Mijn perfecte liefde en geliefde, ja zeker liefde maakt blind, kijk naar het gelukkige Polder/Woestijn koppel:
Peter vs Hassnae
Ja, wij zouden kunnen zeggen dat dit koppel gewoon het bewijs is dat liefde niet perfect is, en dan geldt deze stelling zeer zeker:
op 25 07 2014 at 19:59 schreef Bertje:
‘Liefde is de mooiste vorm van absolute imperfectie.’
Jouw zin is toch stof tot nadenken.
X-Liefde = vorm van absolute imperfectie
Ja, de kracht van de wiskundige abstractie is erg groot en het opent nieuwe denk dimensies in mijn goudbruine mensapen geest, zie dit boek:
William Byers, ‘How Mathematicians Think. 2007, 415 pages.
zie dit eens:
Vijftien tips – voor de perfecte liefdesbrief!
http://www.romantischcadeau.nl/de-tien-gouden-regels-voor-de-onweerstaanbare-liefdesbrief.html
op 26 07 2014 at 23:26 schreef vander F:
Je hebt ook van die types die ineens homo’s gaan knuffelen alleen maar omdat ze lezen dat Islamitische types homoseksualiteit verafschuwen.
op 27 07 2014 at 17:57 schreef edo:
@ dewanand ok, sorry dewanand, ik vind de rest ook allemaal tamelijk vergezocht, maar ik wens je er veel succes en plezier bij.
op 28 07 2014 at 18:04 schreef Thomas E:
Als je met filosemiet (wat een lelijk woord, taalkundig gezien!) de dweperige tak van de Jodenvrienden bedoelt, dan zou je best eens gelijk kunnen hebben. Dwepers zijn in alles onecht en over de top. Maar gelukkig zijn er nog genoeg Nederlanders die de Joden en Israël een warm hart toedragen, maar het dogmatische zionisme verafschuwen. Laten we hen dan maar semitofielen noemen.
op 26 01 2015 at 13:01 schreef De rotzooi en het antisemitisme van een PVV-minister | Krapuul:
[…] gedurende zijn hele periode als minister aan de dag heeft gelegd, riekt naar mijn idee daarom naar antisemitisme. Wie heeft deze minister klip en klaar en luid en duidelijk bijvoorbeeld horen veroordelen dat bij […]