Hier had een leuk stuk kunnen staan
Peter Breedveld
Illustratie: Aadorah
Ik kreeg van iemand een heel grappig stuk aangeboden. Het was goed geschreven, maar grof en oneerbiedig en het mikpunt ervan was PvdA-bobo Hans Spekman en het ging over hoe de PvdA haar oren teveel naar het geschreeuw van de piemelroepers laat hangen.
Ik moest er erg om lachen, bedankte de schrijver per mail, en beloofde hem dat ik het stuk snel zou plaatsen.
Leger van kwaadwillenden
Daarna heb ik twee onrustige nachten gehad. Het stuk is moreel en wettelijk totaal in orde, dat weet ik zeker. Maar ik ben onlangs te grazen genomen door een andere PvdA-bons, Lodewijk Asscher, en hoewel ik niks verkeerds had gedaan, zorgde dat voor een hoop onrust, tot aan journalisten toe, die bij mijn werkgever mijn ontslag eisten.
Alles wat ik tweet, schrijf en op mijn site publiceer, wordt door een groot en groeiend leger van kwaadwillenden voortdurend op de negatiefst mogelijke manier uitgelegd. Dat is allang niet meer alleen De Telegraaf/GeenStijl-bende, nu zitten er ook hoogleraren en emeritus hoogleraren bij. Ik ben niet meer van plan me zo kapot te laten slaan als in 2013, toen Trouw en Elsevier een gezamenlijk offensief tegen me begonnen, maar ik ben nog steeds op mijn hoede.
Ik ben bang
Frontaal Naakt brandt me op. Na elk stuk, dat ik erop zet, ben ik nog steeds een beetje onrustig. Soms schrik ik wakker en realiseer ik me hoe een bepaalde zinsnede zo uitgelegd kan worden dat De Telegraaf er weer een rel over kan schoppen, en GeenStijl een aanleiding ziet een horde bloeddorstige polderapen op me af te sturen. Dan pas ik die zinsnede midden in de nacht aan.
Vanmorgen heb ik de schrijver van het satirische stuk geschreven dat het me spijt, maar dat ik bang ben. Dat ik zijn stuk niet durf te plaatsen.
En dat zit me ontzettend dwars. Want dat stuk is goed, het is grappig en het legt de vinger op een schrijnende plek.
Overslaande stem
Maar in Nederland mag je alleen maar op moslims kankeren, en op zwarten. Je moet racistische cartoons plaatsen, en moslims zo hard mogelijk kwetsen, want ze mogen geen heilige huisjes hebben, dat is on-Nederlands.
Alleen piemelroepers mogen heilige huisjes hebben, en PvdA’ers kunnen niet tegen kritiek. Ze kunnen er zo erg niet tegen, dat ze je proberen kapot te maken als je het toch doet, zoals me onlangs overkwam met Lodewijk Asscher.
Ik lees nog weleens over cartoonisten en cabaretiers die zeggen dat ze bepaalde grappen niet durven te maken, en de krabbelende klasse spreekt daar dan met overslaande stem schande van en Je Suis Charlie en zo.
Maar ik ben niet bang voor de moslims. Ik ben bang voor de PvdA.
Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.
Peter Breedveld, 09.04.2016 @ 16:28
27 Reacties
op 09 04 2016 at 16:39 schreef Kazonga:
Nederlanders hebben helaas vaker vervelende neigingen. A: zij keren alles wat je zegt om in het tegendeel en B: vrijwel iedereen meent een soort ‘Sherlock Holmes’ te zijn.
Wat concreet erop neerkomt, dat iedereen hier iedereen wantrouwt. En dat in een land waar het woord ‘gezellig’ boven alles staat als sociale plicht.
op 09 04 2016 at 16:51 schreef babs:
Zie ook Appa bij de Correspondent. Gezellig land. Kom toch allemaal in Spanje wonen.
op 09 04 2016 at 16:57 schreef Bill Crompton:
een Peter dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht…
op 09 04 2016 at 17:02 schreef Koos Swart:
Ik stoor mij eraan dat Asscher insinueert dat ik antisemitische websites lees. Daar heb ik ook over geklaagd bij een andere partij, want bij de PvdA kreeg ik ooit ook een asociaal antwoord op een normale e-mail. Ik ga nog maar eens klagen. Eens zien of ze weer zo onbeschoft antwoorden.
op 09 04 2016 at 18:13 schreef Alexander de Jong:
Naomi Wolf heeft helder de stappen uiteen gezet van een democratisch bestel naar fascisme. Dit, openlijke karaktermoord op intellectuelen is er onderdeel van. Omdat dat een voorbeeld stelt, en anderen het dan wel uit hun hoofd zullen laten hun stem te verheffen.
http://www.theguardian.com/world/2007/apr/24/usa.comment
op 09 04 2016 at 18:15 schreef Alexander de Jong:
“it is hard to believe, even though it is true. In every closing society, at a certain point there are some high-profile arrests – usually of opposition leaders, clergy and journalists. Then everything goes quiet. After those arrests, there are still newspapers, courts, TV and radio, and the facades of a civil society. There just isn’t real dissent. There just isn’t freedom. If you look at history, just before those arrests is where we are now.”
op 09 04 2016 at 21:40 schreef sum:
Helaas voor de PVDA; deze partij zal marginaliseren de komende verkiezing. DENK wordt een nieuwe binnenkomer in de Tweede Kamer. Een nieuwe kentering in politiek Nederland wordt dan zichtbaar. Dat autochtonen zich niet door de politiek vertegenwoordigd voelen is een lachertje. Mensen die als buitenlander worden gezien zijn de echte ondervertegenwoordigden. Deze mensen hebben de PVDA wel door ondertussen.
op 10 04 2016 at 00:05 schreef Egbert:
Dus: Peter Breedveld, 9 april 2016, op Frontaal Naakt: Ik ben bang voor de PvdA.
op 10 04 2016 at 00:17 schreef Egbert:
Zojuist Tom Lanoye gelezen in NRC. Over het Vlaams Cordon Sanitaire (sinds 1991, dus al 25 jaar). Vlaams Blok heeft nog nooit ergens meegregeerd, niet eens in een gemeenteraad. Geweldig, dank Vlaanderen!
Tom beschrijft ook goed hoe de niet-linkse partijen reageerden. Namelijk: uit welbegrepen eigenbeland dat Cordon handhaven, om toch geen kiezers te verliezen. (tips voor CDA, VVD. En ach, de pvda).
op 10 04 2016 at 08:40 schreef Thomas E:
“openlijke karaktermoord op intellectuelen”
Ach, welbeschouwd gaat de PVDA weer terug naar zijn roots. Ooit begonnen als een arbeiderspartij. Daarna, met de hete adem van het succesvolle D66 in de nek, uitgegroeid tot een regenten- en intellectuelenpartij. En nu, onder Spekman, weer flirtend met ‘de gewone man’. En helaas, die gewone man is vaak PVV’er of SP’er. Tel uit je winst.
op 10 04 2016 at 10:50 schreef John de Beer:
@ Egbert
Ja, die Lanoye heeft het beste met ons voor. De afgelopen weken hebben we zelf het succesvolle België in al zijn glorie kunnen zien. Chapeau Tom!
op 10 04 2016 at 12:11 schreef Peter:
Dus jij zegt, John, dat de aanslagen het gevolg zijn van het cordon sanitaire om de partij van SS-aanbidders? Interessant.
op 10 04 2016 at 12:14 schreef Trawant 1979:
John denkt vast dat 2 + 2 = 367161.
op 10 04 2016 at 12:40 schreef MNb:
Dat niet plaatsen is uiteraard een nederlaag. En je hebt groot gelijk de nederlaag te accepteren.
Uitstekende analyse van Wolf. Dezelfde erosie is in Nld. ook aan de gang.
1. Moslims. 2. Nee. 3. De Roze Khmer. 4. Sociale media. 5. Nee. 6. Afgeketst na Nekschot’s arrestatie. 7. Check. 8. De Nldse pers heeft zichzelf gelijkgeschakeld. 9. Nee – nog niet. 10. Nee.
Nld is 50% politiestaat. Net als ik voorspelde na 9/11.
op 10 04 2016 at 12:59 schreef Sasha Berkman:
Zolang SS aanbidders pro-israel zijn heeft John er geen problemen mee en het waren (palestijnse) moslims die achter de holocaust zaten.
op 10 04 2016 at 13:21 schreef Murat:
Beetje vreemde redenatie, John.
op 10 04 2016 at 15:05 schreef John de Beer:
@ Peter
Nee, dat zeg ik niet. Het heeft in ieder geval de aanslagplegers niet milder gestemd, dat kunnen
we in alle nuchterheid constateren.
op 10 04 2016 at 19:59 schreef Sasha Berkman:
JdB, kom eens uit die likud anti-moslim hoek!
Je laatste opmerking was zowieso weer eens volkomen off-topic.
op 10 04 2016 at 20:20 schreef Egbert:
@Peter
Ja dat zegt ie.
op 10 04 2016 at 20:43 schreef Kazonga:
op 10 04 2016 at 15:05 schreef John de Beer:
Zoals ik het begrepen heb uit de media was hun oorspronkelijke doel weer Frankrijk.
op 10 04 2016 at 22:01 schreef John de Beer:
Laat ik het anders zeggen: nu het cordon sanitaire zo goed heeft gewerkt volgens Lanoye, kwam het grootste kwaad (gevolgen: meer dan 30 slachtoffers te betreuren en een verscheurde samenleving) niet uit de extreem-rechtse hoek.
op 10 04 2016 at 23:43 schreef dewanand:
Peter schrijft:
‘…. en GeenStijl een aanleiding ziet een horde bloeddorstige polderapen op me af te sturen. Dan pas ik die zinsnede midden in de nacht aan.’
———–
Miaauw, miaauw, namastiaauw Peter,
Stel jezelf de vraag nu:
Wat wil ik komende 12 maanden nog bereiken en realiseren met Frontaal Naakt??
Wat is je hoofddoel, je hogere filosofie, je doctrine, je ideologie??
Ja, zijn de lange, grootgeschapen, blanke Hollandse Polderapen nou echt de Ubermensapen van de hele wereld??
Wieroe verzoekt jou dit Peter:
‘Miaauw Peter, wil je aub in tien teksten eens jou hele Frontaal Naakte ideologie en pennehoer fantasie eens afwerken met je scherpgeslepen schrijvende dildo’s?? Miaauwallah, Peter is nu met FN gewoon de missing link in die hele kakafonie die wij nu de Multikukeluku moeten noemen, en Peter kon genieten van de hogere liefde van een spinnende, harige, gitzwarte Marokkaanse stoeipoes en dat heeft hem verder laten evolueren’.
Ja Peter doe dit:
je eigen Frontaal Naakte beweging oprichten, 5 mei proclamatie.
NIet denken maar doen.
Nee, Peter jij bent niet links, jij zit meer aan de seculier fundamentalistische kant, maar dan met alle multikul beentjes wijd.
op 10 04 2016 at 23:45 schreef Paco Tonto:
Kunnen we dat grappige stuk over Spekman misschien elders lezen?
op 11 04 2016 at 01:30 schreef Murat:
Echt John, wat mankeert jou die twee zaken aan elkaar te knopen.
Totaal irrelevant.
Grootste kwaad mijn reet. Het zijn beide kwaden. Extreem rechts heeft jouw voorouders uitgemoord, vergeet dat niet vriend.
Ik ben blij met dat Cordon Sanitaire.
Ik heb op dit moment ernstige twijfels bij jouw bedoelingen, John.
op 11 04 2016 at 12:42 schreef Sasha Berkman:
John bedrijft hier als een echte zionist antimoslimpolitiek over de ruggen van de slachtoffers van terrorisme. Vergelijk Netanyahu die onuitgenodigd mee ging lopen in de demonstratie nav de aanslag op Charlie.
op 11 04 2016 at 13:56 schreef Gaz Typari:
5 mei, Dewanand, dat is wat in een normaal land de nationale feestdag zou zijn. Neem bijvoorbeeld 4 (VS), 14 (Fr) of 21 (B) juli. Zo niet in onze zompige polder (Edge of Europe) waar de verjaardag van ons aller democratisch ongekozen staatshoofd vele malen belangrijker wordt geacht.
Ik zal maar niet zeggen wat ik van Asscher vindt, ter bescherming Peter’s. Want majesteitschennis is één ding, Iets van Asscher en zijn gedachtenkronkels zeggen is hier in den lande heiligschennis!
op 09 04 2017 at 07:52 schreef Luther Zevenbergen:
Dat cordon in Belgie is een pyrrus-overwinning. VB is buiten politieke verantwoordelijkheid gehouden en ondertussen heeft het electoriale potentieel zich verplaatst na NVA die zich eerst netjes gedragen hebben en hun ware fascistische nu laten zien terwijl ze in de regering zitten.
De manier waarop ze in de afgelopen weken de Unia (de instantie die discriminatie en racisme moet bestrijden) hebben klemgezet, daar kunnen Wilders en Baudet alleen maar van dromen.