Face it: de Boze Burger is een racistische hufter
Peter Breedveld
Illustratie: Gekko Hayashi
Petra rekent het hier nog weer even voor: Trump-stemmers zijn geen zielige minima met geldzorgen, die hebben in meerderheid op Clinton gestemd. Pikant detail is overigens dat Clinton de meeste stemmen binnenhaalde én dat Trumpstemmers in totaal 18 procent uitmaken van de totale bevolking van de VS.
Inmiddels bereikt ons een lawine aan verontrustende berichten uit de VS over racistische en seksuele agressie door Trumpstemmers die het kennelijk nodig vinden hun overwinningsroes op deze manier te moeten botvieren. Zelfde als na Brexit, toen moslima’s en immigranten werden aangevallen en zelfs toeristen niet veilig waren in het VK.
Boze witte man
Het is duidelijk en had al duidelijk moeten zijn tijdens de uitgesproken racistische campagne die Trump voerde: het zijn migranten, moslims en gekleurde Amerikanen die aan het kortste eind trekken. Ook in Nederland hebben zwartharigen en moslims het meeste te vrezen, want Domrechts, Geert Wilders voorop, voelt zich extra aangemoedigd door de gebeurtenissen in de VS.
Toch nemen de usual suspects (Lodewijk Asscher, Wierd Duk, Diederik Samsom, wie eigenlijk niet) de gelegenheid weer te baat om te tamboereren dat het de boze witte man is die wordt weggezet. Dat we naar de boze witte man moeten luisteren. Afgelopen woensdag, de avond van de dag dat de Amerikaanse verkiezingsuitslag bekend was, zaten aan de tafel van De Wereld Draait Door zes zeer welvarende witte mannen en een witte vrouw het lot van de arme witte man te beklagen. Onder hen Lodewijk Asscher die waarschuwde, zoals hij de hele dag al had gedaan, dat wat in de VS is gebeurd, ook hier kan gebeuren.
Er waren ook zwarten in de studio. Die mochten de muzikale omlijsting verzorgen.
Verschrikkelijke PVV’ers
Sindsdien houdt het niet op met het witte zelfmedelijden. Iedereen waarschuwt dat we nu eindelijk eens naar de Bezorgde Burger moeten gaan luisteren. alsof we dat al niet jaren- en jarenlang horen, en alsof we niet al jaren- en jarenlang verplicht naar het pijpen, nee, het ‘DAAR MOET EEN PIEMEL IN!’ van de boze witte man dansen.
We moeten uit onze bubbel komen en toenadering zoeken tot de boze witte man, huilt Arjen van Veelen in NRC Handelsblad. ‘Neem zeven verschrikkelijke PVV’ers als Facebook-vriend.’
Marokkanen vergassen
Wat?! De man die kwaadaardige stemmetjes in zijn hoofd hoort als hij de politie een zwarte ziet doodschieten (“had-ie maar netjes moeten doen wat die agent zei!”) en die sneerde over de ‘ziekte van zie-je-wel’ toen zwarten wezen op de dubbele maat die media hanteren als het gaat om de aandacht voor zwarte zakkenrollers (’terroristen’) en witte terroristen (‘wanhopige witte underdogs die worden weggezet’), pleit nu opeens voor empathie voor witte hufters die Marokkanen willen vergassen.
Ik weet het, ik lok de verwijten, dat ik ‘alleen maar kan schelden’, nu zelf weer uit, maar ik heb er dit over te zeggen: ga zelf maar vriendschap sluiten met de psychopaten die vinden dat mijn vrouw moet worden verdelgd als een mosliminsect, vollidiot.
Lijkt of ze dom zijn
Ook bij Pauw zaten ze gisteren weer, de boze witte mannen en vrouwen die nooit gehoord worden maar altijd op televisie zijn en in de krant staan, hun ongenoegen eruit boerend. Te stom om uit hun aars te poepen, dus de diarree vond zich een weg naar buiten via hun snuit. Eén van hen het Pegida-gedrocht Astrid Bello, die gewoon openlijk op Facebook pleit voor het vergassen van moslims. Die mensen worden weggezet, zegt Lodewijk Asscher. Nee, niet die moslims maar die arme Astrid Bello!
Ze worden erin geluisd! jammert Nausicaa Marbe. Het is gemeen! foetert Wierd Duk. Zo lijkt het alsof ze dom zijn!
Het LIJKT! Alsof ze dom zijn! Ze zijn het niet écht, het is niet écht hun onderbuik, die ze daar zitten te legen, we moeten naar ze luisteren! We moeten hun geluid volgens Duk zelfs tot in het hart van de democratie laten horen, in het parlement!
“Geachtah voahzittah! Alle moslims motte worde vergast! En de fractievoorzittah van GroenLinks mot in ze kont worde genomuh, die vieze heaumau!”
Kinderen bedreigen
Maar volgens diezelfde Wierd Duk, de politieke aardverschuiver, de gewapende clash-fetisjist, hoort DENK niet in de Kamer thuis, omdat die partij zorgt voor verdeling tussen autochtonen en allochtonen.
Volgens SP-politicus Peter Kwint doe je de bezorgde burger ’tekort’ door ‘m te laten vertegenwoordigen door types als Astrid Bello. Ze gaan het echt nooit leren. De afgelopen jaren hebben we de Bezorgde Burger horen schreeuwen, we hebben ‘m politici zien bedreigen, kinderen van politici zien bedreigen, we hebben ‘m met grof geweld asielzoekerscentra zien tegenhouden, met de felicitaties van hun Führer, we horen ‘m constant oproepen moslims en linksen en Gutmenschen te vergassen, we leven al jaren onder het juk van de Bezorgde Burger met zijn grote waffel.
Racistische hufter
Ook Kwint kijkt de andere kant op als Jan Roos kinderen bedreigt met een kapmes. Dat Thierry Baudet seksueel geweld tegen vrouwen promoot, wordt keihard genegeerd, ook door Kwint.
Maar hij weet best dat Astrid Bello staat voor alles waar de Boze Burger voor staat: voor racisme, voor geweld, voor intimidatie, voor fascisme, voor rehabilitatie van Hitler, voor agressieve domheid. De Boze Burger is niet zielig, de Boze Burger is een racistische hufter. Face it, Kwint: Astrid Bello is de perfecte vertegenwoordiging van de Boze Burger.
Op dit moment staat de politie in Maassluis tijdens de Sinterklaasintocht in te hakken op vreedzame anti-Zwarte Piet-betogers, terwijl de Nazi’s met hun kapmessen en slagwapens keurig een plekje langs de route van de intocht krijgen.
En dáárom ga ik straks op DENK stemmen, op Sylvana Simons.
Frontaal Naakt kost me geld! Véél geld zelfs. Is het Vrije Woord u écht lief? Help me dan de financiële schade te beperken. Steun Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.
Peter Breedveld, 12.11.2016 @ 15:39
42 Reacties
op 12 11 2016 at 16:25 schreef Frank assmann:
Hear,hear.
Het is genoeg geweest.De tijd van redelijk argumenteren met het rechtse schorum is voorbij.
Laat gekleurd en weldenkend Nederland nu eens overgaan tot een werkstaking,staak rechts kapot,breng ze aan de bedelstaf pak het tuig in de portemonnee. KOM IN ACTIE !
PS.@peter.Aarsema denkt dat ik een sokpop van jou ben.Ik denk dat mijn achternaam die paranoide clown,dat idee heeft gegeven.Ik lust hem en zijn mede uitschot rauw.
op 12 11 2016 at 16:52 schreef MNb:
Wie beweert dat we de boze burger serieus moeten nemen kan ik niet meer serieus nemen, vooral niet indien van een voormalige linkse partij afkomstig. Doe het zelf. Kom met een verhaal. Neem een voorbeeld aan Sanders. Zolang dat niet gebeurt stem ik ook op Denk. Solidariteit en zo, alsook welbegrepen eigenbelang.
op 12 11 2016 at 20:03 schreef babs:
Waarom hebben al die stripfiguren ook echt van die stripnamen? En daar mogen we dan natuurlijk geen grappen over maken. Wierd Duk en Astrid Bello, hihihi.
Gelukkig is er met Denk eindelijk een alternatief. Laatste filmpje gezien waarin ze moties indienen met teksten uit het PvdA programma die dan door de PvdA worden weggestemd?
op 12 11 2016 at 22:13 schreef Sum:
Gewoon DENK stemmen zodat de dukjes een beroerte krijgen door hun bloeddruk. Duk die beweert dat racisme zsm in het parlement moet komen, zeg maar cafe model, zodat dan meteen overgegaan kan worden tot parlementair verdelgen he dukkie. Wat een aanfluiting, wat een achterlijke debiel die duk.
op 12 11 2016 at 22:45 schreef Joost Kloppers:
Daarnaast dienen we ook niet al te veel geloof te hechten aan de zogenaamde exitpollfobie, mensen die niet durven te zeggen dat ze op PVV stemmen maar het toch doen. Let wel, de voorgaande 4 verkiezingen scoorde de PVV hoog in de peilingen en leden ze vervolgens een klein verlies of bleven ze gelijk, klopt dus niet.
En waar komen die waanideeën vandaan bij die groep dat links altijd aan de macht is geweest, terwijl de PVV zelf ook een behoorlijk links programma heeft. Het is echt ronduit bizar wat men zoal uit hun labiele warhoofden tevoorschijn weet te toveren waar je ook nog eens begrip voor moet proberen op te brengen.
op 12 11 2016 at 22:49 schreef Edwin Vink:
Als de verkiezing in Amerika iets verduidelijkt heeft is het dat we NIET naar de boze witte man moeten luisteren. 47 procent van het electoraat heeft niet gestemd en een groot gedeelte van de democraten iet omdat Hillary “besmet”was. men had naar de rechtvaardigheid zoekende progressieve amerikaan moeten luisteren.Maar partij politiek heeft de boventoon helaas gevoerd.
op 13 11 2016 at 00:43 schreef Johannis:
Ik denk dat Peter Kwint wel een punt heeft. De (witte) burger heeft recht om boos te zijn maar het establishment en de media manipuleren de manier waarop die boosheid tot uiting komt en waar die zich op richt. Dat is ook hoe ze in Amerika iemand als Trump groot hebben gemaakt en het hele land bang hebben gekregen voor horror clowns, killer bees en verpleegsters met hazmatpakken. Om de aandacht af te leiden. Het is toch ook geen toeval dat Wilders zich op sociaaleconomisch gebied links profileert? De onvrede komt grotendeels voort uit het afbraakbeleid dat Nederlandse regeringen jarenlang uitvoeren. Maar het zijn partijen als het CDA, de VVD en nu ook de PvdA die sociaal-culturele ‘issues’ en zogenoemde problemen rondom de integratie als bliksemafleider voor de werkelijke problemen van mensen blijven opwerpen. En nog steeds met succes, moet op basis van het heersende discours in de publieke ruimte worden geconcludeerd. Het is doorgestoken kaart. De Zwarte Pieten discussie, het gedoe rondom de azc’s enz. Niemand heeft het dit weekend nog gehad over de toenemende economische ongelijkheid en de verschraling van de zorg die er écht is. Als de boze burger die wordt opgevoerd in de… 1/
op 13 11 2016 at 00:56 schreef Johannis:
… praatprogramma’s zodanig is gehersenspoeld dat hij het kaf niet van het koren kan scheiden en door racisme gegrepen is, (verhoogd risico bij laagopgeleid zijn) dan is het misschien niet eens zo verkeerd dat een linkse politicus zijn boosheid vóór hem interpreteert en dat vervolgens ook tot speerpunt maakt als hij eenmaal verkozen is. 2/2
op 13 11 2016 at 02:04 schreef Joost Kloppers:
“Trump-stemmers zijn geen zielige minima met geldzorgen,”
Ja, het meest irritante aan die extremistische bullshit van debielrechts is nog dat ze begrip eisen op basis van fictieve figuren. Hetzelfde geldt in grote mate ook voor PVV-stemmers.
Dezelfde cijfers die Petra presenteert worden uiteraard ook op twitter gedeeld door o.a. wetenschappers. Debielrechtse reacties dat die mensen uit de academische gemeenschap verstoten dienen te worden zijn daarbij niet ongewoon, terwijl er niet meer dan gewoon feiten worden uitgelegd.
Verder, het waren voornamelijk millennials en minderheden die op Clinton stemden. Dat het ook hun land en toekomst is wordt weinig bij stilgestaan. Nee. de aandacht moet en zal gaan naar de “bezorgde burger” die naast een islamofobie ook een exitpollfobie er op na schijnt te houden.
Elders noemde iemand het de laatste stuiptrekking van een voorbijgaande generatie, laat die voorspelling alsjeblieft wel uitkomen. Mijn hoop voor een gezonde toekomst voor dit land is ook voornamelijk gevestigd op de millennials en minderheden, statistisch gezien stemmen die groepen wel redelijk.
P.s. de inbreng van Mathijs Bouman bij DWDD kon ik nog wel waarderen.
op 13 11 2016 at 11:01 schreef Nrosa:
Johannis, Wilders kan zich ‘links’ profileren tot hij een ons weegt. Als er wordt gestemd, stemt hij vrijwel altijd mee met de VVD, iets met old habits…. Z’n stemmers zijn kennelijk ook te stom om dát door te hebben. Wel een beetje blijven opletten.
op 13 11 2016 at 11:30 schreef Leonard:
Je leest en hoort nu inderdaad veel dat we moeten proberen om ons in te leven in de ‘boze burger’. Nu kan het nooit kwaad om je proberen in te leven in anderen. Maar de ‘boze burger’ wordt alleen maar bozer van empathie als je niet meegaat in zijn woede en je zijn standpunten (o.a. over de zogenoemde allochtonen) niet overneemt. Jesse Klaver probeerde het deze week weer in DWDD. Hij toonde zich heel verdraagzaam naar allerlei soorten standpunten, maar hij kreeg bijna alleen maar bagger over zich heen in de social media. Tegen zo veel haat en rancune is geen kruid gewassen. En moeten we maar bot gaan ontkennen dat vreemdelingenhaat een heel grote rol heeft gespeeld bij de verkiezing van Trump?
op 13 11 2016 at 13:27 schreef Thomas E:
Eind jaren 60 toen de hippiebeweging op gang kwam, de zelfbewuste Black Panthers zich gingen afzetten tegen het geweldloze verzet van Martin Luther King – en vooral vanaf 1975 toen de verschrikkelijke Vietnamoorlog werd beëindigd – dacht mijn generatie écht dat we met z’n allen een nieuwe weg waren ingeslagen.
En kijk nu eens. Godverdomme.
op 13 11 2016 at 13:41 schreef Chakir:
Inderdaad, Peter! De Boze Burger, my ass! De onderbuikgevoelens van de Menschen, met name die, die denken iets te moeten opgeven, is heel makkelijk te activeren, en dat doen figuren zoals Wilders of Trump dus ook. Ga maar na, in je eigen omgeving, hoe belachelijk makkelijk het soms kan zijn om te appelleren aan die primitieve reflexen, en nadenken bijna niet gebeurt. Deze reflexen worden aangestuurd door het “reptielenbrein”. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Triune_brain. Het reptielenbrein denkt niet na en onthoudt ook niet. Puur bezig te handelen als een primitief beest. Gelukkig hebben we zowel in ons brein als gewoon in onze maatschappij correctie mechanismen, mensen zoals Peter en Petra, klinkt misschien als een stripduo, maar broodnodig in deze tijden. Ontmasker die nepjournalisten en nepintellectuelen maar. Ga door met jullie verhaal!
op 13 11 2016 at 13:54 schreef Govert:
@Thomas e.a.
Jullie zijn terecht boos.
op 14 11 2016 at 00:26 schreef dewanand:
nou etnische zuivering van amerika is gestart, kampen en een muur v miljoenen illegalen
Heeft donald trump nou mein kampf te goed gelezen???
———- uit nieuws:
Trump maakt korte metten met miljoenen illegalen
op 14 11 2016 at 20:28 schreef witteraaf:
De boze burger roept dat er niet naar hem wordt geluisterd en dat hij van alles niet mag zeggen. Maar al jaren krijgt de boze man een podium en wordt geluisterd naar wat niet gezegd mag worden. Ik ben ook volledig klaar met die terreur van de onderbuik. Weg met dat stompzinnige geblaat, doe mij gewoon maar een verstandige elite die de boel regelt.
Oh is dat geen democratie? Jammer dan. Ik ben dan even klaar met de democratie. Doe mij een verlicht autocraat, eentje die wijs en verstandig omgaat met de balangen van ons allemaal en nijet steeds luistert naar racistisch en angstig gekweel van boze burgers.
op 14 11 2016 at 22:22 schreef Sasha Berkman:
Peter, je weet dat ik je hoog acht maar een stem op denk is volgens mij toch een stem de fascist Erdogan en daar kan ik gewoon niet akkoord mee gaan.
op 14 11 2016 at 22:29 schreef Peter:
Het maakt niet uit of jij akkoord gaat, Sasha, ik stem DENK. En de volgende keer gooi ik een tweet als deze – een niet-onderbouwde verdachtmaking – gewoon in de prullenbak.
op 14 11 2016 at 23:12 schreef Sasha Berkman:
Moet ik nu voor jou gaan onderbouwen waarom Erdogan een fascist is of dat DENK op een lijn zit met met Erdogan?
Afgelopen weekend was ik op een demonstratie tegen de arrestaties van HDP politicie en voor de persvrijheid in Turkije. Daar waren bijna 1000 Koerden, weing Nederlanders behalve de de FNV bond. DENK was er ook niet. DENK wenst de koerden geen stem te geven. Ze hebben meer moeite met Koerden dan met de fascistsiche massamoordenaars van de MHP of de AKP. Waarom staan deze organistaties eigenlijk niet op de europesche terreurlijst en de PKK wel?
op 15 11 2016 at 05:34 schreef Peter:
DENK was niet bij een demonstratie en dus zit ze op een lijn met Erdogan? Bye, dat is een soort omgekeerd Carel Brendel-nondenken.
op 15 11 2016 at 12:55 schreef Boe! Ik ben een moslim:
De enige lange Turkse arm die jij moet vrezen Sacha, hangt in mijn broek.
DENK is de enige partij in Nederland die daadwerkelijk divers is. Dus niet Turks, Marokkaans of whatever maar al het geen dat Nederland beweert te zijn maar overduidelijk niet is. De enige. Als je dat niet kan zien dan ben je blind en vooral laf. Want wat is nou enger voor de bleekscheet dan al die niggzz bij elkaar. Haha… het is alsof Rotterdam-Zuid in de Tweede Kamer komt te zitten. Ren voor je leven! In hemels naam iemand bel de politie nee het leger.
op 15 11 2016 at 13:19 schreef cRR Kampen:
Niet overdrijven, Peter.
Eén van de oorzaken achter de démise van ‘klassiek-links’ is de stompzinnig verblinde manier waarop een groot deel van links achter Stalin stond (die een extreem moorddadig fascistisch land leidde en niks anders – of wie gelooft werkelijk dat een land ‘socialistisch’ is als het zich zo noemt?).
DENK staat kritiekloos en vierkant achter Erdogan, die idd inmiddels ook een fascistisch regime heeft gecreëerd.
Ik kán er niet op stemmen.
De hele rest is ook verrot, SP incluis (waart ook nog altijd stalinisme rond). Dan maar voor de dieren.
op 15 11 2016 at 13:33 schreef Peter:
Waar baseer je op dat DENK kritiekloos en vierkant achter Erdogan staat? Vanaf nu wil ik keihard bewijs bij dit soort beweringen, anders riskeer je een block.
Dat gelul over Stalin laat ik maar even voor wat het is.
op 15 11 2016 at 14:13 schreef cRR Kampen:
Op uitspraken van leden van DENK zelf, o.a. te vinden op hun FB-pagina. Noemen ‘de democratie hersteld’.
Ik was er eigenlijk al klaar mee toen er dat debatje was rond ‘belediging van een staatshoofd’, terwijl de ‘zuiveringen’ in Turkije goed aan de gang waren. Kritiekloos re Erdogan. Daardoor werd een redelijk argument in deze zaak van ze een tikje hol (ze gaven aan dat ook NL belediging van ons staatshoofd bestraft zo niet blijvend terroriseert).
Ik verwacht van DENK expliciet afstand nemen tot het regime-Erdogan. Dat moet, in Nederland, ook al is het niet makkelijk want de sultan heeft inderdaad een ‘lange arm’.
Re Stalin – het zou kunnen helpen om een kind van de Koude Oorlog te zijn. Ik dacht dat de fenomenologie gewoon bekend was.
op 15 11 2016 at 14:19 schreef Peter:
Jij veronderstelt wel meer bekend dat zich exclusief in jouw delirische brein bevindt, Kampen.
Wat DENK betreft, ik constateer dat je geen enkel bewijs aanlevert voor je bewering dat die partij zich ‘klakkeloos en vierkant achter Erdogan opstelt.’ Ze heeft gezegd dat de democratie was hersteld toen de militaire coup mislukt bleek. Daar lijkt me geen speld tussen te krijgen. Erdogan is democratisch gekozen, die militairen niet.
En afstand nemen doe je lekker zelf, je gaat dat niet van anderen eisen en zeker niet omdat ze toevallig van Turkse afkomst zijn. DENK is een Nederlandse partij over Nederlandse politiek.
op 15 11 2016 at 14:40 schreef cRR Kampen:
Nou, ik heb verder ook niet veel over DENK aan te merken gehad. Ik ben zelfs overtuigd anti-ZP geraakt mede door DENKwerk (vanwege het grondsop dat het opwekt).
Maar het – die ene aanmerking – is al genoeg.
Inderdaad ook geen woord over het platgooien en bulldozeren van stadswijken en dorpen in Koerdisch gebied. Het was al genoeg maar dit is twee.
Hitler is ook gekozen en die ‘herstelde de democratie’ met een Rijksdagbrand… Of via een Rijksdagbrand (was het een inside job, of niet? Die coup, bedoel ik ook?).
Enfin, volg DENK ff in die periode zélf – ik word het echt beu om altijd al het werk te moeten doen re dingen die iedereen, ook jij, gewoon hebt kunnen volgen en anders zo even nagaan kan. Interpreteren is wat anders. Ik ken het, ik heb zelf zolang weggekeken van Vietnam of de Verkrachting van Libanon jaren tachtig, nietwaar, Amerikano- en Israelofiel -lees: idioot – die ik was.
op 15 11 2016 at 15:03 schreef Peter:
O, DENK is ook al verantwoordelijk voor de Rijksdagbrand? Ook geen afstand van genomen?
op 15 11 2016 at 16:12 schreef Hilco Rolle:
Hi,
Denk promoot moslims en ik heb niks met geloof als links persoon. Sterker ik vind dat linkse mensen geloof moeten bestrijden met woord. Voor ons is er de evolutie. Zo niet, dan is ChristenUnie heel goed. Moslims, katholiek , christen, tja ik zal nooit op CDA stemmen en dus ook niet op denk.
op 15 11 2016 at 17:05 schreef cRR Kampen:
Trollerige respons, Peter.
Of gewoon geen inzicht in bepaalde processen in landen, zodat je geen touw aan dat voorbeeld kan vastknopen.
Sla onze corporate media nou eens ff over en zoek uit wat er gewoon wel werkelijk in Turkije gebeurt. En daarbuiten – Erdogan vindt dat Mosul ook al van hem is.
op 15 11 2016 at 17:29 schreef Peter:
Ja maar Erdogan is geen DENK. En dit is het laatste erover.
op 15 11 2016 at 19:50 schreef sjonnie:
hitler is niet gekozen kampen.
Zoek zelf maar uit hoe het wel ging.
op 15 11 2016 at 22:19 schreef Sasha Berkman:
Nergens voor nodig Boe, om zo’n toon tegen me aan te slaan. Ik maak me oprecht zorgen.
op 16 11 2016 at 11:34 schreef cRR Kampen:
Je zou ook kunnen zeggen dat DENK een probleem heeft met Erdogan, omdat hij op de één of andere manier aardig wat Turkse mensen hier stilletjes weet te houden.
sjonnie – Hitler is meer gekozen, democratisch aan de macht gekomen (hij heeft namelijk geleerd van de mislukte Putsch, ook) dan bijvoorbeeld ons gedoogkabinet Bruin I.
Idem Trump (die natuurlijk precies dezelfde achterban heeft als de nazi’s toen en de PVV thans).
Als je vragen hebt, stel ze gewoon.
op 16 11 2016 at 11:42 schreef Peter:
Kap es met die gruwelijk misplaatste arrogantie, Kampen. Je denkt alles te weten maar je hebt een mentaal universumpje gecreeërd waar jij heer en meester bent. Hier in de echte wereld draait het om historische feiten en niet om de fantasietjes die jij zo leuk kan bloemschikken.
op 16 11 2016 at 12:03 schreef Boe! Ik ben een moslim:
Het spijt me Sasha maar je hoeft je niet druk te maken over Erdo. DENK is geen Hydra, mafkees. Waar maak jij je zorgen om? Dat hele “Turkenpartij” frame is racistisch en paranoïde man. Het is een trieste poging om DENK in diskrediet te brengen. Denk jij nou echt dat Farid Azarkan of Sylvana Simons sleeper agents zijn van Erdo. Dat is geschift man. Er is geen masterplan of fase twee alleen een groepje allochtonen met een partij. Dat is alles, shit.
op 16 11 2016 at 15:20 schreef sjonnie:
@kampen, ik heb geen vragen pannenkoek, je zwatelt.
hitler kwam aan de macht doordat Fronz von Papen Von Hindenburg onder druk zette om samen te spannen.
Roeptoeter maar en eind op.
op 16 11 2016 at 21:06 schreef Sasha Berkman:
Ik hou me maaar gewoon even in. Ik ben er van overtuigd dat DENK alleen op komt voor de Turken die de AKP en de MHP aanhangen. In Nederland gaat er geen enkele overbrugging komen tussen AKP/MHP aanhangers en Allewieten/Koerden.
Er schijnt ook een nieuwe eoropesche partij te komen, Turken voor Democratie ofzo. Zelfde laken een pak zeggen mijn Turks-Koerdische vrienden.
Voor heel veel achtergrond over de Grijze Wolven (MHP) raad ik nog steeds mensen deze link aan: https://afa.home.xs4all.nl/comite/
Mijn twijfels over DENK werden overigens aangewakkerd door deze kamervragen:
Als je de link volgt staat daar geen enkele keer PKK, dat deed DENK.
Ik las het laatste verslag van Tayfun hier op deze site en daar begreep ik van dat er naast DENK en een HDP vertegenwoordiger ook Grijze Wolven aanwezig waren. Uit het verslag sprak dat dat DENK minder problemen heeft met de massamoordenaarsorganisatie van Grijze Wolven (MHP) dan met de heldere woorden van de vertegenwoordiger van de niet AKP stemmende, seculiere, alewitische “turks” Koerdische bevolking (in Nederland).
Meer letters mag
op 17 11 2016 at 08:43 schreef Boe! Ik ben een moslim:
Er zijn talloze conflicten binnenin de Turkse gemeenschap. Teveel om te benoemen. Desondanks is er iedere dag weer verbinding tussen deze mensen. Dat is niet aan DENK besteed. Wij stemmen op DENK in de hoop dat ze de huidige racistische discours, al dan niet marginaal, positief zullen beïnvloeden. De enige diverse partij in Nederland Sasha. Laat dit een voorbeeld zijn voor de rest van Nederland. Het kan wel.
op 17 11 2016 at 16:50 schreef sjonnie:
Revisionisten zoals jou vreet ik rauw kampen.
“Als je vragen hebt, stel ze gewoon”.
Trump, geen vastgoedmagnaat, (er staat nog een rekening open bij (voormalig) scheepswerf Amels te Makkum) heeft de verkiezingen in de joe naait het steeds gebruikt om de merknaam Trump te promoten, niet om president te worden.
“Als je vragen hebt, stel ze gewoon”.
Doei kampen, was retorisch.
op 17 11 2016 at 21:15 schreef Sasha Berkman:
“Wij stemmen op DENK in de hoop dat ze de huidige racistische discours, al dan niet marginaal, positief zullen beïnvloeden. De enige diverse partij in Nederland”
Maar niet voor Koerden die (in dit land) vechten tegen de coalitie van islamfascisten van de AKP en het Koerdische volk in de door het Turks-Nationalisme veroorzaakte diaspora.
In dit land waar iedere Koerd vanaf de geboorte in de gaten wordt gehouden door politie en AIVD en beschouwd wordt als een potentiele terrorist.
DENK doet vrolijk mee zo lijkt het aan deze fascistische framing van een heel volk.
Dit waren voorlopig mijn laatste woorden over dit onderwerp hier omdat ik het gevoel heb dat het schuurt.
op 18 11 2016 at 19:12 schreef Boe! Ik ben een moslim:
Jammer Sasha. Niemand is gediend met termen als “islamfascisten” of (wtf trouwens) “niet AKP stemmende, seculiere, alewitische “turks” Koerdische bevolking (in Nederland)”. Negen van de tien keer ben ik gewoon een Rotterdammer en voor de rest gewoon een lul. Ingewikkelder hoeft het niet.
op 20 11 2016 at 14:55 schreef Sasha Berkman:
“niet AKP stemmende, seculiere, alewitische “turks” Koerdische bevolking” feitelijk zijn dat HDP-stemmende “Turkse” Koerden.