Eigen soort
Peter Breedveld
Scène uit Vivre Nu.
Een democratie zonder politieke partijen bestaat niet. Die partijen vertegenwoordigen allemaal een bepaalde groep in de samenleving: arbeiders, grootgrondbezitters, christenen en in Nederland tegenwoordig zelfs dierengekkies en autodropmannen.
Die komen in de Tweede Kamer bij elkaar en weten toch steeds maar weer met alle tegengestelde belangen iets te maken, beleid, dat ons land redelijk leefbaar houdt.
Dat is op zich knap, dat arbeiders, die de produktiemiddelen willen nationaliseren en alles eerlijk willen verdelen, en grootgrondbezitters, die liever helemaal niks betalen en liefst ook nog de kinderen van die arbeiders in hun fabrieken zouden laten werken voor een habbekrats, dat die in het parlement toch tot een bepaald compromis komen waar iedereen mee kan leven. De grootgrondbezitters blijven puissant rijk en dat vinden de arbeiders best omdat hun kinderen naar school kunnen en zij een loon krijgen waarmee ze redelijk comfortabel kunnen leven, een autootje kunnen kopen en zelfs in de zomer op vakantie kunnen, mits ze niet alles op betaaldag meteen aan jenever opmaken.
Niet-westerse allochtonen
Als Özcan Akyol dus in Het Algemeen Dagblad over de nieuwe politieke partij DENK schrijft dat een natie ‘verder verdeeld raakt als iedereen zijn eigen club begint, zonder enig historisch besef’, dan getuigt dat op zijn best van een behoorlijk gebrek aan historisch besef. Al sinds de geboorte van onze parlementaire democratie begint iedereen zijn eigen ‘club’ en dat heeft alleen maar tot meer éénheid geleid, juist omdat iedere club zijn eigen belangen zo goed wist te verdedigen en de andere clubs dwong om tot een compromis te komen, er iets leefbaars van te maken. Het beroemde Poldermodel waar tot nog toe, helaas, mensen met een kleurtje angstvallig buiten werden gehouden.
En nu zou de natie verdeeld raken omdat een groep allochtonen hun eigen club begint? Het is een weinig overtuigend argument, en behoorlijk hypocriet ook, na tien jaar PVV-terreur en een gezamenlijk, niet aflatend offensief van politiek en media tegen de niet-westerse allochtonen in dit land.
Verdeeldheid is er door de gevestigde politiek en de media. Sinds Pim Fortuyn hamerden die er steeds nadrukkelijker op dat allochtonen er niet bij horen, dat ze ‘onze manier van leven’ bedreigen, dat ze zich moeten aanpassen of oprotten. Dát is de verdeeldheid waar DENK iets aan wil doen. Dat kun je diskwalificeren als ‘afzetten’, zoals Akyol doet, je kunt ook vaststellen dat wie zich niet afzet tegen racisme en discriminatie, geen knip voor de neus waard is. En als DENK ‘in isolatie opereert’, zoals Akyol stelt, komt dat omdat ze geïsoleerd wordt door de gevestigde orde, die de partij wegzet als ‘Turkenpartij’ en als verlengstuk van Recep Erdogan en die zomaar, na honderd jaar volstrekte onverschilligheid, out of the blue opeens geweldig begaan is met de slachtoffers van de Armeense genocide, omdat je daarmee elk debat kunt frustreren dat DENK probeert aan te zwengelen.
Witte ideologie
Volgens Akyol is DENK een partij van mensen die alleen met hun ‘eigen soort’ omgaan, zoals zijn ouders (Akyols referentiekader strekt zich zelden uit buiten zijn eigen particuliere ervaringen) ook alleen met hun ‘eigen soort’ omgingen en zie hoe dat misliep: spreken de taal niet, slecht geïntegreerd. Maar als ik naar deze foto van de mensen van DENK kijk, zie ik een behoorlijk bont gezelschap: Turkse Nederlanders, Surinaamse Nederlanders, Marokkaanse Nederlanders, autochtone Nederlanders. DENK is diverser dan welke andere parlementaire partij ook.
Niks ‘eigen soort’ dus. Vergeet ook niet dat de twee oprichters van DENK, Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, bij de PvdA zaten en daar uitgegooid werden omdat ze zich verzetten tegen Lodewijk Asscher, die met een ondeugdelijk rapport verdeeldheid wilde zaaien tussen Turkse Nederlanders en andere Nederlanders. Omdat ze te Turks waren, omdat één van hen een baard had, omdat ze ‘Allah’ zeiden in plaats van ‘God’.
Er is plaats voor allochtonen in de gevestigde politieke partijen, maar alleen als ze, in de woorden van Rob van Kan, de witte ideologie van die partijen schragen met hun allochtone ervaringen. Als ze plechtig verklaren dat Ebru Umar de Jeanne d’Arc van de vrije meningsuiting is en de islam een Luther nodig heeft. Een allochtoon die voor allochtonen opkomt, mag opkrassen. Die doet niet gewoon gezellig mee. Zie ook Tofik Dibi, die subiet GroenLinks werd uitgebonjourd zodra hij noten op zijn zang begon te krijgen.
Islamitische scholen
Barnevelders mogen opkomen voor kippenboeren, SGP’ers voor gereformeerde scholen, VVD’ers voor villasubsidie maar o wee als een allochtoon het waagt te pleiten voor islamitische scholen, of voor een onderzoek naar radicaliserende racisten. Ze maken je kapot, politiek en media.
DENK is het niet die verdeeldheid zaait, die rapporten over discriminatie op de arbeidsmarkt terzijde schuift, of over racisme bij de politie, die op hoge toon erkenning van de Armeense genocide eist, maar de gevolgen van de transatlantische slavernij steevast weglacht en bagatelliseert. Dat zijn alle andere partijen, die hongerig hengelen naar de gunst van de eeuwig geborneerde Bezorgde Burger, maar weigeren te luisteren naar de pijn van een miljoen Nederlanders die dagelijks worden vernederd, ontmenselijkt en buitengesloten.
Nederlanderschap opeisen
Dus wat moeten die anders doen dan hun eigen club beginnen, niet met mensen ‘van hun eigen soort’ maar met lotgenoten, mensen die in hetzelfde schuitje zitten, alleen omdat ze niet wit zijn? De mensen van DENK doen precies wat Akyol zegt dat een allochtoon zou moeten doen, namelijk hun Nederlanderschap opeisen.
En mochten ze, inshallah, straks genoeg massa krijgen voor een paar zetels in het parlement, dan zal de rest geen keuze hebben dan naar ze te luisteren, hun vragen serieus te nemen, compromissen met ze te sluiten. Dan wordt eindelijk ook rekening gehouden met allochtonen bij het maken van beleid. Dat zal zorgen voor minder verdeeldheid en meer saamhorigheid, meer inclusiviteit.
Is het Vrije Woord u écht lief? Steun dan Frontaal Naakt. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.
Peter Breedveld, 08.06.2016 @ 07:01
56 Reacties
op 08 06 2016 at 07:39 schreef Thomas E:
Een sterk en bevlogen stuk. Elk woord raak!
op 08 06 2016 at 08:23 schreef Gregor Hakkenberg:
Krek, zo is het.
op 08 06 2016 at 08:23 schreef Murat:
Volmondig eens!
op 08 06 2016 at 08:24 schreef babs:
Ik heb nog nooit de meerpartijdemocratie in zo weinig woorden zo goed uitgelegd zien worden. Perfecte tekst voor een schoolboek.
op 08 06 2016 at 08:57 schreef Haes:
Mooi Peter, helemaal eens met wat Thomas zegt.
op 08 06 2016 at 10:02 schreef Sasha Berkman:
ik sluit mij aan bij de bovenstaande commentaren :)
op 08 06 2016 at 10:31 schreef najat:
Genoten!!
Je moet je bij DENK aansluiten!
op 08 06 2016 at 11:22 schreef yurp:
Prima stuk, helemaal mee eens.
op 08 06 2016 at 11:31 schreef Gaz Typari:
Het is goed dat allochtonen een keer parlementair voor allochtonen opkomen. Figuren als Aykol, maar zeker ook Marcouch en Aboutaleb, daar zit hem juist het gevaar in. “Zie je wel, het lukt die gasten ook om zich aan de superieure witte cultuur te conformeren en de andere buitenlanders de grond in te trappen. En ze zijn nog links ook.”
Denk doet niet gezellig mee, en dat is maar goed ook.
op 08 06 2016 at 12:35 schreef Henrik:
Mooie woorden, maar het gaat bij het verguizen van Denk denk ik niet zozeer om racisme, maar om een ‘verdedigingslinie tegen de oprukkende islamisering’, uitgesproken bij en door de PVV, stilzwijgend ondersteund door de PvdA en VVD en grote delen van ons parlement.
Bestrijding van islamisering is het strijdtoneel, racisme het gevolg.
op 08 06 2016 at 13:05 schreef mark:
Ik ben het grotendeels eens, helaas zal ik nooit op DENK kunnen stemmen zolang ze hun mening over het oppompen van gas niet aanpassen. De gaskraan verder open is geen oplossing en al zal het afkopen van kleine dorpen nog wel gaan, het afkopen van de hele stad Groningen (wat uiteindelijk noodzakelijk zal blijken) denk ik niet.
https://www.bewegingdenk.nl/duurzame-samenleving/denk-wil-gaskraan-groningen-verder-open
op 08 06 2016 at 14:34 schreef Kazonga:
Wat veel mensen niet weten, is dat de overheid actief de zo ‘vereiste’ integratie, nooit heeft bevorderd. Sterker, die actief heeft tegengewerkt. Ik heb daar eens links over gelezen, helaas kan ik ze niet terugvinden. En gemeentes hebben daar aan meegewerkt.
op 08 06 2016 at 14:40 schreef Azi Azimullah:
Ik hoop dat dit lesje in maatschappelijke realiteit, relevantie en referenties schrijver Akyol niet ontgaat. En anders moet hij geld uitgeven aan een inhaalcursus maatschappijleer of culturele en sociale antropologie.
op 08 06 2016 at 14:43 schreef Thomas E:
Ach Mark, je hebt een paar gekke ideeën nodig om je als nieuwe partij te profileren als méér dan een one-issue-partij. Dat kristalliseert zich vanzelf wel uit tot een realistischer program.
op 08 06 2016 at 16:50 schreef Adam Ziani:
Met alle respect, maar ik lees in dat hele stuk nergens een sluitend argument waaruit blijkt dat DENK voor verbinding zorgt. Sterker nog, ik voel mij als ‘allochtoon’ ernstig beledigd door deze schrijver – en door DENK trouwens ook -.
“Dat zijn alle andere partijen, die hongerig hengelen naar de gunst van de eeuwig geborneerde Bezorgde Burger, maar weigeren te luisteren naar de pijn van een miljoen Nederlanders die dagelijks worden vernederd, ontmenselijkt en buitengesloten.”
Nou nou… wat worden ‘wij’ allochtonen vernederd in de huidige maatschappij. Ik zie letterlijk elke moslim op straat met een dikke ketting om de nek en een witte Hollander met z’n zweep erachter. Nee, ik zal je zeggen waarom ik beledigd ben. Want, ik als allochtoon, wordt hier weer weggezet als het slachtoffer, de ‘klaagneger’, etc. Waarom moet ik mij slachtoffer voelen? Ik heb kunnen leren, met Nederlanders en allochtone Nederlanders, ik heb niet lopen janken bij een afgewezen stage of mislukte sollicitatie. Nee, ik heb mij gewoon nog nadrukkelijker kandidaat gesteld. Ook ben ik nooit aangehouden door de politie (ja, ik zag laatst wel een witteman aangehouden worden).
Ik laat simpelweg iedereen in zijn
op 08 06 2016 at 17:09 schreef sjonnie:
@Kazonga,correct. Was niet nodig want ze gingen weer terug naar hun geboorteland, immers gast arbeiders,kudtwerk doen waar kaaskoppen hun neus voor ophaalden.
Met toestemming van de Jong en Biesheuvel met hun ” werfakoorden (1968-1972).
op 08 06 2016 at 17:13 schreef Harrie Baken:
Kei- en keigoed stuk!
op 08 06 2016 at 17:59 schreef Egbert:
Adam Ziani: Want, ik als allochtoon, wordt hier weer weggezet als het slachtoffer, de ‘klaagneger’, etc.
Nee Adam, je wordt hier niet neergeet als slachtoffer. Wel door Wilders in zijn Bierkeller, door Asscher in zijn alle-Turken-zijn-fout brieven, door de politie die racistisch profileert. Als jij nergens last van hebt – prima, veel plezier met je Bezorde Buren #InHetVerzet waar je het zo goed mee kunt vinden.
(Vreemd trouwens dat je ‘allochtonen’ en ‘wij’ in kwootjes zet. Wil je iets zeggen daarmee? Ben jij soms geen echte? Ben je politicus kwaliteitje Yesilgoz?).
op 08 06 2016 at 18:50 schreef Adam Ziani:
@Egbert:
Je gaat ook totaal niet in op mijn argumenten, maar dat toont voor mij aan dat jij goedgelovig bent. Je neemt voor het gemak ook maar aan dat ik mijzelf sympathiseer met andere partijen in het debat, terwijl ik mij wel gewoon richt op de feiten. Zwak hoor
op 08 06 2016 at 19:07 schreef Peter:
Je richt je helemaal niet op ‘feiten’, Adam. Je neemt jezelf als maat voor alle andere allochtonen. Feiten zijn dat de politie discrimineert, dat er discriminatie is op de arbeidsmarkt en dat media en politiek hun geld hebben gezet op de PVV, een partij die zich specialiseert in hetzes tegen allochtonen. Daar zijn rapporten van, het wordt aangetoond in onderzoeken en je kunt het elke dag met je eigen ogen zien als je het nieuws volgt.
Jij komt met een lullig stropopje aanzetten en de drogredenering dat jij nooit last hebt met de politie en dat er dús niks aan de hand is. Nee, pas nu is Adam beledigd, nu ik in een stukje betoog dat DENK opkomt voor een groep mensen die door iedereen in de steek wordt gelaten. Nú voelt Adam zich wel aangesproken.
Mijn gok: je bent gewoon een witte autodropman die de naam Adam Ziani van Facebook heeft gepikt. Je mailadres bestaat niet eens. Het is een beetje vermoeiend spelletje: voortdurend doen witte reaguurders zich voor als allochtoon omdat ze denken dan ze dan meer autoriteit hebben als ze op allochtonen zeiken.
op 08 06 2016 at 20:25 schreef Murat:
“Ik als allochtoon” blijft Adam Ziani herhalen. Ja ja die kennen we. Ten eerste zijn de meeste allochtonen het denk ik volmondig eens met Peter. Ten tweede geloof ik er geen ruk van dat iemand die maar blijft herhalen dat ie allochtoon is, dat ook werkelijk is.
Volgens mij ben jij weer zo’n witte toetsenbord held die zogenaamd een allochtoon is die “als allochtoon” het geweldige nederland van heden ten dage gaat verdedigen.
op 08 06 2016 at 21:52 schreef Sasha Berkman:
“Onze Koning” is ondertussen bezig:
op 08 06 2016 at 22:32 schreef dewanand:
Citaat, mooiste zinnen uit deze tekst van Peter Breedveld
´Het beroemde Poldermodel waar tot nog toe, helaas, mensen met een kleurtje angstvallig buiten werden gehouden.´
en
´Er is plaats voor allochtonen in de gevestigde politieke partijen, maar alleen als ze, in de woorden van Rob van Kan, de witte ideologie van die partijen schragen met hun allochtone ervaringen.´
…. reactie
N1. Ja Peter, Denk heeft een heilige taak te vervullen v alle NIET BLANKE EN NIET ARISCHE ingezetenen in Nederland, incl de illegalen en ongeboren gekleurde en MULTImix kindjes.
N2. Wieroe zit nu diep na denken over onze openbare advies brief aan DENK met verzoek tot samenwerking en dialoog.
N3. Maar hoe zou de islamitische top van Denk nou denken over kleingeschapen Unterkoelies en zieke Hindoe en Hondoe Katten, die zelfs op de hoogste rode Naaldhakjes en gebukt met anale condoom al erin gedouwd met wat glijmiddel, nog altijd tot de laagste kaste oftewel traditionele OERhollandse apartheidszuil behoren.
N4. Herr, Shri Peter kan je aub meer vertellen over de herzuiling van HOLland anno 2016. REF hint denk aan het genadeloze glazen plafond.
op 08 06 2016 at 22:41 schreef Robin:
Peter schreef:”En mochten ze, inshallah, straks genoeg massa krijgen voor een paar zetels in het parlement, dan zal de rest geen keuze hebben dan naar ze te luisteren, hun vragen serieus te nemen, compromissen met ze te sluiten.”
Net zoals bij de PVV?
Peter schreef verder:
“Dan wordt eindelijk ook rekening gehouden met allochtonen bij het maken van beleid. Dat zal zorgen voor minder verdeeldheid en meer saamhorigheid, meer inclusiviteit.”
Geloof er niets van.
op 08 06 2016 at 23:41 schreef vander F:
Özcan Akyol schrijft hier best een aardig stuk, toegeven flink vanuit z’n persoonlijke beleving (‘Akyols referentiekader strekt zich zelden uit buiten zijn eigen particuliere ervaringen)’
maar het is dan ook en columnist.
In die zin dendert Peter even flink met z’n eigen stokpaarden over Özcan heen.
En al maakt Peter hier echt wel z’n standpunten helder,
Ozcan ook en volgens mij zijn ze niet zoveel anders:
‘Het doet me vaak pijn om te zien dat veel jongens en meisjes met mijn achtergrond zich terecht achtergesteld voelen, maar tegelijkertijd niet beseffen dat zij zelf een cruciale rol hebben in het opeisen van hun Nederlanderschap.’
Overigens, echte partijen ontstonden wat later, pas eind 19’e eeuw.
op 09 06 2016 at 03:10 schreef Bill:
Goed stuk, behalve je opmerking over Tofik Dibi. Hij was niet door GL “uitgebonjourd”. Zijn poging om listtrekker te worden is niet gelukt waarna hij, op eigen verzoek, op plaats 10 van de kandidatenlijst werd gezet. Omdat GL maar 4 zetels haalde, is hij niet in de 2e kamer gekomen.
Hij heeft zelf gezegd dat hij “zich uit ijdelheid had kandidaat gesteld.” Tofik’s probleem was dat hij in zijn eigen, door o.a. de media gecreeërde, mythe was gaan geloven! Had hij nog vier jaar gewacht was het een ander verhaal geweest
op 09 06 2016 at 09:34 schreef Gaz Typari:
Adam: “Ik heb kunnen leren, met Nederlanders en allochtone Nederlanders, ik heb niet lopen janken bij een afgewezen stage of mislukte sollicitatie. Nee, ik heb mij gewoon nog nadrukkelijker kandidaat gesteld. Ook ben ik nooit aangehouden door de politie (ja, ik zag laatst wel een witteman aangehouden worden).”
Good for you! Als iedereen nou zo’n mooi leven zou hebben, dat zou een mooi land opleveren. Daarvoor is voorlopig DENK nodig.
op 09 06 2016 at 09:49 schreef Egbert:
Robin: (“zetels … luisteren naar”) Net zoals bij de PVV? (cynisch bedoeld, Robin?) — in geval van DENK: waarom niet? Kan alleen maar beter worden. Welke partij heeft het opgenomen voor allochtonen? Welke partij heeft er niet ‘geluisterd’ naar de PVV (beter gezegd: zijn oren laten hangen naar de PVV)?
Robin: (“rekening gehouden met allochtonen … minder verdeeldheid en meer saamhorigheid, meer inclusiviteit.””) Geloof er niets van. Ook hier: hoe zou het slechter kunnen worden door DENK? En a propos, lijkt me tegenstrijdig met je vorige mening.
op 09 06 2016 at 10:25 schreef Thomas E:
“Geloof er niets van.” Ook hier: hoe zou het slechter kunnen worden door DENK?
Spijker/Kop, Egbert.
op 09 06 2016 at 12:39 schreef Sasha Berkman:
Die Robin is echt een gevoelsmens :)
op 09 06 2016 at 13:10 schreef Robin:
Egbert schreef:” Welke partij heeft het opgenomen voor allochtonen?”
Zoals ik al eerder (pas) bij een ander stuk heb geschreven, hebben in het (recente) verleden, vrijwel alle partijen, het toch echt voor allochtonen opgenomen.
Egbert schreef ook: ” hoe zou het slechter kunnen worden door DENK?”
Ik heb (toch) niet geschreven dat het slechter gaat worden!?
Maar het behalen van een paar zetels in het parlement (afkomstig van andere linkse partijen) gaat er toch (ook) niet voor zorgen dat er minder verdeeldheid,meer saamhorigheid en meer inclusiviteit gaat komen?
DENK gaat natuurlijk vooral zijn pijlen richten op de PVV en andersom wordt het natuurlijk ook prijsschieten en uiteindelijk blijft iedereen toch bij zijn eigen standpunten, dus wie is er dan beter of slechter van geworden, als alles (toch) gewoon bij het oude blijft?
op 09 06 2016 at 13:15 schreef Peter:
Ja Egbert, Robin zei vorige keer al dat alle partijen het toch echt voor allochtonen hebben opgenomen. Waarom blijf jij dan volharden?
op 09 06 2016 at 13:38 schreef Murat:
Robin zei vorige keer al dat alle partijen het toch echt voor allochtonen hebben opgenomen.
—-
Ja, het type opnemen voor de allochtoon als je maar je bek houdt en niet teveel op de voorgrond bent. De witte meester heeft het laatste woord.
Amahoela, allochtonen moeten het voor zichzelf opnemen. De andere partijen hoef je niet op te rekenen.
op 09 06 2016 at 13:45 schreef dewanand:
Korte kokos noot v Peter, Robin, Egbert ea Fnaakters:
N1: meten is weten, maar helaas, etnische en raciale registratie is verboden, zelfs bij de politie en het leger. Maw dit is iets wat men moet opheffen, in het belang van de wetenschap.
N2: Wieroe heeft al eea in klad opgesteld als advies aan Denk, wel wil Wieroe dat de islamitische katten niet verplicht moeten worden om mee te vasten tijdens de Ramadan, want dat is gewoon dierenmishandeling.
N3: En Wieroe moet nog meer wetenschappelijk onderzoek doen in zijn luie, warme mandje om te kunnen bewijzen dat katten beter leren seksen als zij zich bekeren tot de ware islam en onder de Sharia gaan leven, eten, slapen en neuken. Er moet wel eerst een nieuwe Koran voor kleingeschapen UberKatten worden geopenbaard door een nieuwe profeet van Allah op aarde.
N4: Waarom zijn geschreven TOTALITAIRE onzin teksten, bla bla bla tekst, vaak toch mooier, als iets zinnigs dat je alleen je wilde harige huispoes wijs kan maken op haar rug, met benen wijd, vlezige scheurtjes open, geboeid en licht uit???
op 09 06 2016 at 15:39 schreef Ronald Luijkenaar:
Inderdaad aan de stijl van het bovenstaande mankeert niets, maar waar is de onderbouwing? Die ontbreekt zoals ook het partijprogramma van DENK nog niet bekend is.
Wat als het straks ( Grijze ) wolven in schaapskleding blijken? De voortekenen zijn niet te missen.
Nederland let op uw zaak.
op 09 06 2016 at 16:32 schreef Peter:
Had geen zin in onderbouwing. Heb gewoon duizend woorden achter elkaar gezet met wat willekeurige interpunctie ertussen.
op 09 06 2016 at 17:11 schreef babs:
Is dit dezelfde Ronald die onder het laatste stuk over Asscher een link plaatste naar een filmpje waarin Denk met creatief knip en plakwerk in verband wordt gebracht met Grijze Wolven?
op 09 06 2016 at 23:05 schreef dewanand:
zie dit uit beleidsplan van Denk:
Eindwoord
Het wordt tijd om na te denken over de staat van ons land. Na de aanslagen van 11
september 2001 veranderde het politieke klimaat in Nederland. Het Nederlandse
poldermodel werd de prullenmand ingegooid, harde oneliners wonnen het van de nuance
en de multiculturele s
amenleving werd verafschuwd. Er kwam steeds meer een ‘wij’
-tegen
–
‘zij’
-stemming. Steeds meer mensen nemen afstand van de waarde van diversiteit en ruilen
hun principes in voor groepsdenken en electoraal calculatiegedrag.
———— onze reactie:
tsja, Wieroe voelt meer voor een Frontaal Naakte Kattenpartij in de HOL-landse Multikukeluku en dan zou hij de limiet trekken uit de Bonobo mantra: ‘make love, no war’; letterlijk het geniale Sekspolder model met Hindoe Fundamentalistisch tintje, via theorie van HOOG Erotische botsingen van Poedelnaakte atmische deeltjes in de peeshokjes en anonieme darkrooms, met wat viagra als seksdeeltjes versnellers.
Nou die Wieroe heeft echt een hoger bewustzijn als Hindoe Nazi (homo) kat uit Delft kennisstad.
op 10 06 2016 at 10:25 schreef Egbert:
Nou, The Economist heeft DENK ook ontdekt. Dat allochtonen van traditionele ‘broad centre-left parties’ weglopen (Vanwege het homohuwelijk! Tuurlijk joh! Dat speelt in de banlieus hoor!). “The politics of alienation” — alsof vervreemding door DENK bedacht is.
Het stuk zelf noemt nota bene het onderzoek dat zegt: sinds 2006 (PVV) viel de opkomst onder Turkse Nederlanders van 50% naar 34%, en onder Marokkaanse Nederlanders van 34% naar 27%. Een derde van deze kiezers loopt weg! “They don’t feel represented”. Maar nee hoor, het is DENK die polariseert.
En wie wordt iets gevraagd: Munire Manisa (wijkraad A’dam) en Ahmed Marcouch. Zeg maar politieke profilering door de journalist. Maar waarom is er niet één PvdA’er te vinden, desnoods in de gemeenteraad van Rotterdam of Doetinchem, die een debatje wint van Wilders? Waarom kan Asscher niet gewoon zelf uitleggen dat DENKers toch echt bij de PvdA thuishoren?
op 10 06 2016 at 13:27 schreef Thomas E:
Omdat ze NIET bij de PvdA thuishoren, Egbert. Vroeger misschien wel, nu niet meer. De partij profileert steeds meer etnisch, ook al gooien ze er een hypocriet links sausje overheen.
op 10 06 2016 at 15:51 schreef babs:
Dank voor de link, Egbert.
Er staat veel interessants in dat artikel, vooral de feiten (zoals verkiezingsopkomst onder Turkse Nederlanders), maar het artikel heeft 2 grote fouten.
1. Er staat als kern van het artikel: ‘Tunahan Kuzu and Selcuk Ozturk, seized the occasion to break with the party’. Dat is feitelijk onjuist, ze zijn de partij uitgezet.
2. Het hele Nederlandse zuilen- en poldermodel komt in het artikel niet voor. DENK is de ultieme aanpassing aan het Nederlandse zuilenmodel. Kuzu en Ozturk kunnen de Schaepman worden van hun generatie. Kunnen worden, want het vereist dat ze niet alleen een partij beginnen, maar ook dat ze samen met andere partijen beleid gaan maken.
op 10 06 2016 at 16:05 schreef Peter:
Bloedirritant, dat hypocriete gezeik dat DENK zich ‘etnisch profileert’. Al meer dan tien jaar gaat het over niks anders dan allochtonen, moslims, zwarten, elke partij, en VOORAL de PvdA, heeft etnischprofileert zich drie slagen in de rondte met een kers erop, maar nu jankt elke blanke man en zijn huisneger dat DENK etnisch profileert. Echt.
op 10 06 2016 at 16:22 schreef Thomas E:
“Bloedirritant, dat hypocriete gezeik dat DENK zich ‘etnisch profileert’”
Je hebt me toch niet verkeerd begrepen, Peter? Ik stel juist dat de PvdA zich steeds meer etnisch profileert. (of reageerde je op een andere post?)
op 10 06 2016 at 16:34 schreef Necati:
Ja Ja Ja DENK!!!
op 10 06 2016 at 16:39 schreef Peter:
Ah, oké, dan heb ik je verkeerd gelezen.
op 10 06 2016 at 16:51 schreef sjonnie:
Dan ben je niet de enige die het blijkbaar verkeerd leest. Ik begrijp ook geen drol van wat thomas eigenlijk wil zeggen. Bezopen stamgast of een raaskallende ezel?
op 10 06 2016 at 17:23 schreef Thomas E:
Als je je nu afgevraagd had of ik mijn gezicht met hondenpis had gewassen, dan had ik zéker geweten wie er achter het pseudoniem sjonnie zit. Leuk spelletje hè sjonnie?
op 10 06 2016 at 17:48 schreef Peter:
Wie zit er dan volgens jou achter het pseudoniem Sjonnie?
op 10 06 2016 at 20:01 schreef Sasha Berkman:
Sjonnie: je hebt het nu over jezelf yes?
op 10 06 2016 at 20:57 schreef dewanand:
REF Cit:
op 10 06 2016 at 15:51 schreef babs:
‘Dank voor de link, Egbert.’
‘2. Het hele Nederlandse zuilen- en poldermodel komt in het artikel niet voor. DENK is de ultieme aanpassing aan het Nederlandse zuilenmodel. Kuzu en Ozturk kunnen de Schaepman worden …’
———— ons antw
Ja babs, Egbert, Peter ea Fnaakters,
N1: het hek is van de dam. Nederland is herzuilt, maar traditioneel waren dat ook de echte Hollandse etnisch/ religieuze apartheid, ja het is te triest voor woorden.
N2: overal zie en hoor ik de hele etnische segregatie en de nieuwe apartheid, maar hou er rekening mee dat het tweerichtingen verkeer is. Zowel de inheemse blanken als de uitheemse volkeren en rassen praktizeren nu deze etnische apartheid in Nederland.
N3: Fundamenteel is het wel zo dat DENK dus nu zal voorzien in een democratische behoefte van een paria segment vh electoraat, precies zoals PVV, SGP, Pvdd en D66 het deden en in wezen is dit supergezond voor de Hollandse Patatstaat.
N4: Wieroe heeft al wat krabbeltjes in klad opgesteld voor de openbare adviesbrief aan DENK.
N5: Peter kom op wij moeten een Frontaal Naakte politieke vingerclub starten. Mijn condoom zit er al in, dus doen nu.
op 11 06 2016 at 16:41 schreef sjonnie:
Nee sasha, ik doel op lieden die werkelijk alles aangrijpen om zich hier leeg te kunen schijten. Spreek je iemand daar op aan dan is het een grapje of verkeerd begrepen.
Gaat het over de devaluatie van de Oostenrijkse shilling? Israël zit er achter.
Nog even en Peter stopt met de mogelijkheid om te reageren, gelijk heeft hij.
Zie reacties van Babs, Murat, Egbert, Kazonga, en meer mensen niet graag onmogelijk gemaakt.
op 12 06 2016 at 00:31 schreef Murat:
Hey Sjonnie,
Ik heb Peter nooit horen klagen over de lijst met mensen die je daar neerzet.
Ga effe lekker fietsen jongen.
op 12 06 2016 at 16:48 schreef sjonnie:
@Murat, niet graag onmogelijk gemaakt.
op 13 06 2016 at 00:13 schreef Halil:
Prima strekking maar dat voorbeeld van Dibi slaat natuurlijk nergens op. Een hol vat, zijn ”vieze gore domme shit” staat qua onder onderbouwing symbool voor zijn politieke visie. En Aboutaleb werd burgemeester voor hij zich liet gelden als het ”anders rot je maar op” mannetje.
op 13 06 2016 at 16:47 schreef Murat:
@Sjonnie,
Ik snap ‘m nog steeds niet:
“Zie reacties van Babs, Murat, Egbert, Kazonga, en meer mensen niet graag onmogelijk gemaakt.”
Grammaticaal snap ik die zin niet.
Oh wacht, ik zie m denk ik. Voor het woordje “Zie” had “Ik” moeten staan.
Hebbes, ik snap m. Sorry dan had ik je verkeerd begrepen.
op 13 06 2016 at 17:46 schreef sjonnie:
Kan gebeuren Murat, zand erover.