Dobbernegers
Peter Breedveld
Domrechts zit een beetje in z’n maag met dat ‘dobbernegers’ van Annabel Nanninga, nu de hele PVV-aanhang aan het ‘dobberneger’-roepen is en iedereen ook gewoon kan zien hoe een dobberneger er uitziet.
GeenStijl probeerde nog een lans te breken voor de troglodieten die hun lol niet opkunnen bij het zien van een kinderlijkje (‘weer een uitvreter minder!’): ‘Facebooktokkies haten op dobbernegers. Nou en?‘, schrijft de Grote Denker Bart Nijman, om vervolgens los te gaan op diegenen die het toch wel wat cru vinden om zo openlijk plezier te scheppen in de gruwelijke dood van medemensen. ‘Moraalpredikende moralfags’ zijn dat volgens Nijman.
Hardnekkig graatje
Nanninga zelf is inmiddels niet meer zo stoer. Nu ze met haar poes in de Libelle staat en vanwege haar diepe inzichten door de praatprogramma’s wordt gevraagd, begint dat dobbernegers een hardnekkig graatje in haar keel te worden. In een interview met Robert Vuijsje beweert ze met de term ‘dobberneger’ juist het ‘grote menselijke leed‘ te willen duiden en in een stuk op Jalta doet ze dat nog eens dunnetjes over en krijgen mensen, die vluchtelingen willen helpen, de schuld van hun verdrinkingsdood.
Maar het zijn laffe leugens. In hetzelfde stukje waarin Nanninga de term ‘dobberneger’ introduceerde, mijmerde ze ook over eventuele oplossingen voor het dobbernegerprobleem: ‘Rijkdom verherverdelen, rigoureuze geboortebeperking, hopen dat de ebola een beetje doorpakt, zeg het maar.’ En verder heeft Nanninga nooit eerder last gehad van wroeging over het wrede lot van arme drommels, vooral niet als ze een kleurtje hebben.
Grotesk zijn de pogingen van de moederkloek van Domrechts, Bas Paternotte, om de misselijke, racistische uitglijder van Nanninga wit te wassen. Een paar dagen geleden beweerde hij dat Nanninga met de term ‘dobberneger’ ‘de kwestie op de kaart heeft gezet‘ en daarna nam hij het beruchte dobbernegerstukje van Nanninga, haalde er het woord ‘dobberneger’ uit en tweette het rond als een commentaar van de progressieve columnist Henk Hofland. De tweet werd geretweet door onder andere Eddy Terstall en een aantal redacteuren van De Groene Amsterdammer en NRC Handelsblad en voor Paternotte en GeenStijl bewijst dit kennelijk dat ‘Links’ hypocriet is, dat het oké is om dobbernegers ebola toe te wensen als Hofland het doet.
Ontmenselijking begint met taal
Ik zou zeggen dat het eerder bewijst waar ik al jaren op hamer: dat het gedachtegoed van GeenStijl salonfähig is en dat er weinig ‘links’ meer is aan Eddy Terstall, die sowieso een xenofoob is, of aan De Groene en NRC. Wat het niet bewijst is dat het in orde is om ‘dobbernegers’ ebola toe te wensen. Wat het wel bewijst is dat Paternotte de ranzigste journalist van Nederland is en dat zegt wat, want de concurrentie is hier op dat gebied moor-dend.
Is het belangrijk om op dat ‘dobbernegers’ te blijven hameren? Moet ik me niet druk maken om die verdrinkende vluchtelingen zelf en om de vluchtelingen die hier verstoken blijven van de meest basale hulp, en Nanninga en de haren in hun sop laten gaarkoken?
Nee, dat moet ik niet. Een onmenselijke behandeling begint altijd met de ontmenselijking van mensen en die ontmenselijking begint altijd met taal. Zo ging het met de Joden in Nazi-Duitsland (en lang daarvoor) en met de Tutsi’s in Rwanda. Eerst maak je van mensen ratten en kakkerlakken en parasieten en dobbernegers, dan hoef je ze niet meer als mensen te behandelen en mag je juichen om hun dood en ze vergelijken met beruchte criminelen.
Zotte zandnegers
GeenStijl en soortgelijke media hebben een lange geschiedenis van ontmenselijking van minderheden. Dat ‘dobbernegers’ is niet zomaar uit de helderblauwe lucht komen vallen of zo. Moslims fokken er als konijnen en hebben niet dezelfde grondrechten als niet-moslims en Arabieren zijn er zotte zandnegers uit een ongeletterd apenland. Quinsy Gario was ‘naast een neger ook nog eens dom en oerlelijk‘. Traag is niet gewoon ’traag’ maar ‘traag als een Surinamer‘. Negers ‘koewetsen‘ is immers leuk en van gemengde relaties moet Nanninga braken. Allemaal in de geest, natuurlijk, van Spinoza.
Frontaal Naakt is niet in de geest van Spinoza en daarom wordt Frontaal Naakt overal met de nek aangekeken en zit Nanninga in de praatprogramma’s en wordt ze bewierookt door de Grote Denkers des vaderlands, waaronder Nausicaa Marbe en Elma Drayer. Die tokkies die op Facebook juichen om verdronken mensen zijn ook niet in de geest van Spinoza en daarom worden zij verguisd waar Nanninga om wordt geprezen. Wérd geprezen althans, tot voor kort. Paternotte lult uit zijn vette nek. Het is juist oké als Nanninga het zegt en afschuwelijk als iemand anders het zegt.
Dood kind
En wie echt gelooft dat die vluchtelingen verdrinken omdat er hier onverlaten zijn die ze willen helpen, zoals Nanninga beweert: blakende nonsens. Verdrinkende vluchtelingen, ‘grensdoden’ vinden hun oorzaak in de steeds fanatiekere jacht die Europa op ze maakt, waarbij steeds zwaardere middelen worden ingezet. Daardoor nemen vluchtelingen, die ten einde raad zijn, want in hun thuisland wacht hen niets dan een gruwelijke dood, steeds grotere risico’s. Dat zeg ik niet, dat zegt rechtsgeleerde Thomas Spijkerboer, die een beurs van anderhalf miljoen euro heeft gekregen om hier onderzoek naar te doen.
U ziet, er loopt een rechtstreekse lijn van ‘dobbernegers, we moeten jullie hier niet!’ naar dat dode kind in de azuurblauwe Middellandse zee.
Als alle lezers van Frontaal Naakt, het enige echte dissidente geluid in Nederland, nou maandelijks twee euro zouden storten, zouden de makers van deze website volkomen autonoom zijn! Lees hier waarom donaties nodig zijn. Stort op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’.
Peter Breedveld, 21.04.2015 @ 07:47
33 Reacties
op 21 04 2015 at 07:52 schreef Rob:
En we zijn beland bij stap 3. http://en.wikipedia.org/wiki/Eight_stages_of_genocide
op 21 04 2015 at 07:57 schreef Nrosa:
In beknoptere vorm beschreven wat er zoal in mijn verbijsterde, rondtollende hoofdje gebeurt, dank je!
op 21 04 2015 at 09:11 schreef jos:
Nog een belangrijke reden waarom nu zoveel mensen de oversteek wagen (en vaak ook verdrinken) is de wetteloosheid en anarchie in Libië. Er zijn geen autoriteiten meer daar die bootjes kunnen tegenhouden of mensensmokkelaars kunnen aanpakken. Voor lokale war lords en milities is het een lucratieve business.
De chaos in Libië is een rechtstreeks gevolg van het onbezonnen militaire ingrijpen van de NAVO tegen Gaddhafi, de zoveelste in een reeks van Westerse oorlogen in het M-O en N-Afrika die alleen maar meer ellende hebben gebracht (er zou ook geen IS nu zijn als de Iraakse staat niet vernietigd was na 2003). Daar is een rol voor ons, de publieke opinie in het Westen, weggelegd: een keihard NEE wanneer weer geopperd wordt om “apenlanden” en “zandnegers” te bombarderen.
op 21 04 2015 at 09:52 schreef Rosa:
Ontmenselijken begint met taal,absoluut!
Bij de katie hopkinsrel dacht ik ook meteen, dan hebben ze GS nog niet gezien.
Maar weet je wat mij stoort Peter, dat je me onvermoedend doorlinkt naar GS, terwijl ik mezelf heb gezworen eerder mijn vingers te branden dan hun nog één klik te gunnen.
Dit vond ik een intelligent artikel het lezen waard:
http://www.huffingtonpost.co.uk/yianni-agisilaou/katie-hopkins_b_7097468.html
op 21 04 2015 at 10:58 schreef Pyt van der Galiën:
De UNHCR heeft zojuist de statistieken over bootvluchtelingen gepubliceerd. De overgrote meerderheid is dus afkomstig uit oorlogsgebieden, met als absolute koploper Syrië. Het geleuter over opvang in de regio is onzinnig, want dat dat gebeurt dus al: de Libanese bevolking is dankzij de toestroom van Syrische vluchtelingen de afgelopen paar jaar met 25% toegenomen. In absolute aantallen vangt Turkije er overigens nog meer op. Onnodig te zeggen dat een relatief arm land als Libanon niet over de voorzieningen beschikt deze aantallen op te vangen. Voorspelbaar resultaat: concurrentie om schaarse voorzieningen, maatschappelijke ontwrichting, geweld, wegvallen staatsgezag (wat niet altijd een zegen is) en meer vluchtelingenstromen.
op 21 04 2015 at 11:39 schreef Benedictus:
Pyt
Er moet wel onderscheid gemaakt worden tussen diegenen die in Italië aankomen en anderen, vaak via Griekenland. Laatstgenoemden zijn in meerderheid mensen uit oorlogsgebieden, terwijl eerstgenoemden vooral arbeidsmigranten zijn uit West Afrika, die hier geen kans maken op een status. Betere voorlichting, desnoods vanuit vliegtuigen met flyers zal ook overwogen moeten worden. Dit, samen met meer schepen om mensen te redden.
op 21 04 2015 at 12:36 schreef Egbert:
Dus Bas Paternotte her-publiceeerde het stuk van Nanninga onder de naam van Henk Hofland. De Khmer zegt: “[Paternotte] liet in zijn bewerking alleen het woord ‘dobbernegers’ weg, de rest is inhoudelijk identiek”. O ja?
Nanninga: “hopen dat de ebola een beetje doorpakt, zeg het maar.”
Paternotte/’Hofland’: “hopen dat – de nieuwe pest – ebola [een/de] oplossing is.”
Inhoudelijk identiek – amme hoela.
op 21 04 2015 at 12:46 schreef Martin:
Wat Peter én Jos hierboven zeggen!
Gatverdamme, wat ziek…zowel de psychopaten die zich om verdronken mensen verkneukelen, als degenen die dat vergoeilijken en zij die het nodig vinden om mensen die een humaan vluchtelingenbeleid voorstaan aan te vallen.
Aan één teiltje heb ik niet genoeg, ben ik bang.
op 21 04 2015 at 12:57 schreef De Wereld | Hondaluza:
[…] geldt blijkbaar de regel ‘vol is vol’. En zij die het overleven? Die wachten een Europa vol haat en xenofobie, de goede uitzonderingen […]
op 21 04 2015 at 13:28 schreef cRR Kampen:
“De chaos in Libië is een rechtstreeks gevolg van het onbezonnen militaire ingrijpen van de NAVO tegen Gaddhafi” – dat is niet waar, jos. Het land verkeerde al maanden in staat van burgeroorlog toen de Arabische Liga (voorop!) en de NAVO ingrepen.
Was dat laatste niet gebeurd, was de chaos even groot, het dodental sindsdien waarschijnlijk hoger (omdat er een regulier leger in het spel zou zijn blijven meedoen).
Zonder dat ingrijpen zou een slag om Benghazi zijn begonnen, dat immers net door Khadaffi’s troepen genaderd en half omsingeld was, en het zou een soort Aleppo zijn geworden.
Zie Syrië dus, waar de dictator wel is blijven zitten.
op 21 04 2015 at 14:39 schreef Ralph van der Geest:
Misschien zitten we al in stadium 5. Als je bij stap 4 de politie als zo’n gewapende en getrainde troep beschouwt. Zou heel goed kunnen gezien de uitlatingen van Gerard Bouman en gezien hoe ze vorige week tekeer gingen tegen weerloze, ongewapende mensen.
Maar zoals ik al zei: misschien zitten we al in stap 5 want ik vind dat met het uitnodigen van geteisem als Nanninga, Karskens en Schut WNL, de EO en de VARA al heel wel te beschouwen zijn als ‘polarizing propaganda broadcasting hategroups.’
op 21 04 2015 at 15:00 schreef jos:
@ cRR Kampen 13:28
Nee. Als men zich van buitenaf niet had bemoeid met Libië dan had Gaddhafi de opstand moeiteloos neergeslagen. Hetzelfde geldt voor Syrië: het geweld daar duurt voort omdat er miljarden aan geld en modern wapentuig naar de “rebellen” gaat. Aleppo is nog steeds niet in handen van Asad vanwege de steun vanuit Turkije, de Golf en het Westen. Zonder buitenlandse inmenging zouden de misdadige regimes van Gaddhafi en Asad nu inmiddels de boel “gepacificeerd” hebben. Verschrikkelijk voor de lokale bevolkingen maar nog steeds te verkiezen boven de catastrofale situatie nu in beide landen.
En de Arabische Liga stelt militair geen fuck voor. Het was een NAVO-oorlog.
op 21 04 2015 at 15:26 schreef cRR Kampen:
Niet te snel, Ralph. Geen milities of knokploegjes ofzo.
Zelfs dit is ‘nog maar’ stadium 3: http://jouwrechtvanspreken.nl/2015/04/21/cda-prominent-de-meeste-zijn-toch-maar-moslims/ .
Het is ntk wel drie stappen te ver, ‘laat ze verzuipen want het zijn toch maar Joden’. Oeps. ‘Moslims’.
op 21 04 2015 at 15:50 schreef WARZAZAT:
Gewoon Libie herkoloniseren en daar op zijn Chinees in een paar maanden wat megasteden uit de grond stampen en vullen met wie er maar wil komen wonen en vandaar uit de rest van de Sahara en Afrika ontwikkelen….genoeg ruimte,water,zon en olie voor iedereen….kan een prachtland worden.
op 21 04 2015 at 15:57 schreef cRR Kampen:
“Als men zich van buitenaf niet had bemoeid met Libië dan had Gaddhafi de opstand moeiteloos neergeslagen.”
Totale onderschatting van de fenomenologie daar. Nee, Benghazi was dan toen al geworden wat het nu is: permanente guerilla. Buiten Ghadaffi’s directe invloedsfeer, die in zo’n toestand neerkomt op de omheining van de militaire kampen, zou ’t een tribale puinhoop zijn.
Buitenlanders, inmenging van andere machten, wapenhandel in al z’n vormen in guerilla’s zijn standaard. Er kan geen enkele differentiële analyse mee gepleegd worden. Die dingen vormen domweg een vast gegeven. Overschot van bewapening bij alle partijen: axiomatisch aannemen bij absoluut alle asymmetrische conflicten.
De voornaamste reden dat Assad Aleppo en al dat andere gebied niet kan terugveroveren is de Syrische opstandelingen zelf en niets anders (omdat al het andere immers een constante is).
Detail: als je denkt dat de wapen- en geldtoevloed aan Syrische opstandelingen zoveel uitmaakt, dan kan jij niet verklaren waarom de groep die, zeker aanvankelijk, het meest gesteund werd in feite al defunct is nl de FSA.
op 21 04 2015 at 16:36 schreef fkhfmhgmg:
Mee eens, Warzazat. China verricht uitstekend ontwikkelingswerk in Afrika, waar alle partijen beter van worden. Ook zou Afrika kennis en vaardigheden uit Israël goed kunnen gebruiken, om de woestijn om te vormen tot vruchtbaar land.
Helaas stelt hardnekkig racisme jegens oosterlingen en joden een dergelijke positieve ontwikkeling in een kwaad daglicht.
op 21 04 2015 at 16:51 schreef Sasha Berkman:
Wat Martin zegt.
op 21 04 2015 at 17:35 schreef Bertje:
Goed stuk.
Ik kreeg hier vanuit Duitsland al sterk de indruk dat “vluchtelingen” zijn gebombardeerd tot de nieuwe Marokanen / moslims.
Het oog van mordor heeft zich gedraaid.
Ik vind het heel eng.
op 21 04 2015 at 18:25 schreef Ralph van der Geest:
cRR, formeel heb je natuurlijk gelijk als je bedoelt dat de politie een overheidsorgaan is. Desondanks bekruipt mij steeds meer het gevoel dat het een soort privé-militie is van misdadige en racistische politici. Ik vind de omschrijving ‘gewapende tak van de PVV’ eentje die de werkelijkheid heel goed weergeeft als je Bouman zo hoort over wat voor ideeën zijn personeel erop nahoudt. Bovendien denk ik dat het voor een in elkaar gemepte vluchteling of student ook vrij weinig uitmaakt op wiens loonlijst die geüniformeerde en vooral gewelddadige lieden staan. En maak je ook maar geen illusies over hun mate ven enthousiasme in het geval Wilders aan de macht zou komen samen met zijn vriend Zijlstra. Bovendien: heeft de politie niet eerder en met enthousiasme meegewerkt aan genocide?
op 21 04 2015 at 18:47 schreef babs:
Kampen heeft wel een punt. Zowel bij ingrijpen als niet ingrijpen een totale puinhoop. Dictators steunen is immoreel, ze verjagen maakt de situatie niet aantoonbaar beter of slechter.
Om veel ellende te voorkomen moeten meer vluchtelingen kans maken legaal te komen. Wie steekt er 5000 in een illegale levensgevaarlijke overtocht als er kans is legaal te gaan?
op 21 04 2015 at 22:16 schreef su:
Laat 2015 de ondergang van geenstijl zijn.
op 22 04 2015 at 04:45 schreef Sammie Saul:
Goed verwoord. Ik kan bij deze situatie ook alleen maar denken aan Der ewige jude.
op 22 04 2015 at 11:16 schreef cRR Kampen:
“Desondanks bekruipt mij steeds meer het gevoel dat het een soort privé-militie is van misdadige en racistische politici.” (Ralph) – Beetje linksig werd traditioneel wel gesteld dat het de militie van het grote bezit is.
Zie ook de VS, natuurlijk.
Toch moet je dit verschijnsel niet vereenzelvigen met die stage 4 of genocide. We hebben hier domweg geen burgermilities/knokploegen/legeronderdelen die de facto in onze straten op georganiseerde wijze moslims terroriseren, hun bezittingen vernielen enz.
Dat zijn dingen die we hier in de jaren 19dertig een beetje hadden (rechterkant NSB), terwijl bij de oosterburen dit patroon al heel zichtbaar geworden was.
op 22 04 2015 at 13:01 schreef dewanand:
Miaauw Peter, Wieroe mauwt hier dat dit het slimste is dat jij ooit bloot loeide op Frontaal Naakt:
‘Nee, dat moet ik niet. Een onmenselijke behandeling begint altijd met de ontmenselijking van mensen en die ontmenselijking begint altijd met taal. Zo ging het met de Joden in Nazi-Duitsland’
Tsja, er is toch (religieuze) vrijheid van blaffen, loeien, brullen, likken, zuigen, (dicht)naaien (van kapotte gaatjes) ….. enz enz.
Waar miaauwen wij dan nog over?
Kijk laten wij eens een totaal anarchistisch, en absoluut vrij blaf en miauw stukje op het nederlandse internet bouwen, internationaal he en betaald, waar alle psychopaten, schizofrenen (mijn spiegelbeeld dus), narcisten, manische gasten, X-haters, enz enz kunnen komen beesten en katten.
Ja joh, in suriname ontmoette ik vroeger vaak roedels straathonden die een uur vies en smerig naar mij stonden te blaffen en ik kon geen kik terug kakelen, anders verscheurden zij mij als bruin gebakken, mals afro-koelie aapje.
maar is er een Slimme Hollandse Rifnikker (een geevolueerde SaHaRaer) die hier op FN wil reaguren?
bye
dewa en wieroe
op 22 04 2015 at 15:17 schreef Pietro:
Goed stukkie, Peter. Dank.
Ik wou slechts even kwijt dat Paternotte en GeenStijl alleen al de plank gigantisch misslaan door Hofland voor te stellen als ‘progressief’ en ‘links’. Het is eerder het tegendeel. (Ook) Hofland lijdt aan een westers superioriteitscomplex en is, om maar es wat te noemen, een goedprater van desastreus NAVO-beleid en van Amerika’s drone-terrorisme.
op 22 04 2015 at 19:42 schreef Sasha Berkman:
kijk deze CDAer dan:
http://jouwrechtvanspreken.nl/2015/04/21/cda-
prominent-de-meeste-zijn-toch-maar-moslims/
op 22 04 2015 at 22:51 schreef dewanand:
REF cit
op 22 04 2015 at 15:17 schreef Pietro:
‘(Ook) Hofland lijdt aan een westers superioriteitscomplex en is, om maar es wat te noemen, een goedprater van desastreus NAVO-beleid en van Amerika’s drone-terrorisme.’
Ons antw v Pietro:
Vandaag vertelde een hindoemeisje via de tel aan mij dat hindoestanen in suriname kapot gediscrimineerd worden door de negers in het kabinet en de overheid. Hindoestaanse bejaarden krijgen een lager pensioen of totaal niets, en haar hindoestaanse dochter die bij EBS werkte in suri kreeg keihard een lager loon.
Dus pietro:
Ook negers en wij vieszwarte hindoe halfaapjes geloven in onze superioriteits waan he jochie, dus concl: is iets zuiver biologisch, puur natuurlijk en gezond.
Bewijs:
neem de inverse van superioriteitscomplexen vanaf de wieg en simuleer door tot de zelfmoord later (denk aan mij, zieke patient psychiatrie met medicatie).
Wieroe miaauwt ook altijd:
‘Ik ben een superieure Uber Hindoe nazi kat, halleluja, amen’.
dewa aapje en wieroe, hete koeliepoesje met haren.
op 23 04 2015 at 13:00 schreef Mensenrechten geperverteerd tot gunsten, al of niet verleend door Asscher, Samsom, Zijlstra en Dijkhoff | Krapuul:
[…] taalgebruik bij het dehumaniseren van mensen kom ik nog uitgebreid te spreken en hier kunt u eveneens terecht voor een uitstekend artikel […]
op 24 04 2015 at 13:44 schreef Sasha Berkman:
Het braakblog van Bert B bagataliseert er weer lustig op los:
“Dobbernegers
Excusez le mot, maar we blijven nog even in de hoek van de donkere medemens. Enorme ophef was er over de term ‘dobbernegers’, waarmee bootvluchtelingen worden bedoeld. Ophef over één woord, hoe abject en infaam je die benaming ook mag vinden, leidt alleen maar af van waar het (in eerste instantie) werkelijk om zou moeten gaan: zorgen dat die stumpers een zeemansgraf wordt bespaard. Die paar wandelende nageboortes die Facebooksgewijs juichen bij de verdrinkingsdood van honderden mensen zijn de ophef die ze veroorzaken niet echt waard.”
op 24 04 2015 at 23:19 schreef Anoniem:
Nanninga stelt een vraag. Ze somt een aantal remedies op. Ze wenst niemand Ebola toe. Ik dacht dat Peter van het nauwkeurig lezen was.
op 25 04 2015 at 06:17 schreef Peter:
Ebola is geen ‘remedie’, ongelofelijke lul die je d’r bent.
op 25 04 2015 at 14:05 schreef Anoniem:
Ebola zou dat bij jou anders wel zijn.(Een remedie tegen je grote ongenuanceerde domme muil). En daarmee wens ik je dat natuurlijk niet toe. Integendeel, je bent het bewijs dat elke these zijn antithese kent.
op 25 04 2015 at 16:25 schreef Peter:
Ah, het veilige gevoel om anoniem te zijn, en zonder enig risico, in je vlekkerige onderbroek aan de keukentafel, dingen tegen mensen te zeggen (“Hé makker, ebola zou voor jou wel een goede oplossing zijn”) waarmee je op z’n minst een paar voortanden zou riskeren als je ze live in hun gezicht zou zeggen.