De voordelen van het personaliseren van een klantenkaart
Foto: Thalia Karr on Unsplash
Een klantenkaart biedt niet alleen je klanten ontzettend veel voordelen, maar ook jou als bedrijf. Je kunt je dus wel voorstellen hoeveel voordelen dit je kan bieden op het moment dat je ze ook direct personaliseert. Omdat niet alle bedrijven zich hiervan bewust zijn, nemen we je in dit artikel mee in de voordelen en ook commerciële aspecten van een klantenkaart die je bijvoorbeeld niet alleen op naam personaliseert, maar ook laat bedrukken met je logo en bedrijfsnaam. Dit zorgt voor een stukje extra herkenbaarheid op het moment dat ze deze pas in de hand hebben. Zo kun je gemakkelijk plastic passen met eigen drukwerk laten bedrukken en deze gebruiken als klantenkaart, waarop je klanten bijvoorbeeld kunt sparen voor leuke acties of gratis producten.
Je vergroot de klantloyaliteit
Als ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk het is om klanten aan je te binden. Wij Nederlanders zijn namelijk dol op leuke acties en kortingen. Het is dan dus ook niet zo gek dat de meeste bedrijven een klantenpas hebben, waarmee je punten kunt sparen voor persoonlijke acties en je ook regelmatig persoonlijke aanbiedingen. Je zult zien dat klanten zich dan veel sneller verbonden voelen met je bedrijf en de kans op een herhaalaankoop groter is. Wat wel belangrijk is, is om de pasjes te personaliseren. Zo kun je bijvoorbeeld blanco pasjes bestellen en deze laten bedrukken met je eigen logo en bedrijfsgegevens. Dit zorgt er allereerst voor dat mensen het pasje sneller kunnen vinden in hun portemonnee tussen de rest van de pasjes, maar ook voor een stuk extra naamsbekendheid. Iedere keer als ze dan het pasje met jouw naam en logo zien, vergroot dit de kans op het welbekende ‘oja’ momentje.
Doelgerichte marketingcampagnes
Het personaliseren van een klantenkaart helpt bedrijven ook bij het uitvoeren van doelgerichte marketingcampagnes. Door middel van het verzamelen van de gegevens van bijvoorbeeld aankopen, kunnen bedrijven analyseren welke producten en diensten populair zijn bij bepaalde klanten en ook doelgroepen. Door deze informatie om te zetten in persoonlijke acties, zul je zien dat klanten veel sneller terugkeren, omdat ze zich gehoord voelen. Hoe leuk is het bijvoorbeeld om twee weken na de aankoop van een bepaalde foundation, nu dezelfde met 25 procent korting te krijgen? De kans is dan groot dat je naar de winkel gaat om een extra potje te bestellen.
Ook betaalbaar voor kleine bedrijven
Waar veel kleine bedrijven vaak het idee hebben dat het investeren in een loyaliteitssysteem en ook persoonlijke klantenkaarten een enorme uitgave is, valt dit in de praktijk reuze mee. Kies je voor DCP voor het laten personaliseren van jouw klantenkaart, dan weet je niet alleen zeker dat je een goede prijs betaalt, maar kunnen ze je ook helpen bij het implementeren ervan binnen jouw bedrijf. Dit heeft als voordeel dat je direct van A tot en met Z kunt worden ontzorgd en je direct de voordelen geniet van de data die het je oplevert voor je onderneming. Dus ook voor de kleine ondernemer is dit meer dan de moeite waard.
Ingezonden, 19.12.2023 @ 08:14