Home » Archief » De onwaardige discipelen van Theo van Gogh


[02.11.2024]

De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

Peter Breedveld


Illustratie: Junji Ito

Vandaag is het precies 20 jaar geleden dat Theo van Gogh werd afgeslacht door een moslimextremist en werd bijgezet in de Galerij der Martelaars van het Vrije Woord. Er ontstond daarna een beweging, door mij “Domrechts” gedoopt, van strijders voor het Vrije Woord die hun energie eerst en vooral steken in het smoren van het vrije woord van iedereen met wie ze het oneens zijn. Geert Wilders is daarvan het bekendste voorbeeld. Vorige week riep hij de abonnees van dagblad Trouw nog op hun abonnement op te zeggen vanwege een hem onwelgevallige cartoon.

Zijn volgers belagen iedereen die kritiek op hun Führer heeft. In het gunstigste geval word je dan gepimwind; verweten dat je Wilders demoniseert en dus in gevaar brengt, want werd de Heilige Pedo-Pimmetje niet ook gedemoniseerd voordat hij werd doodgeschoten?

Stinkhoer

Gebruikelijker is dat je wordt bedreigd, dat je kinderen worden bedreigd en als je een vrouw bent word je uitgescholden voor heks, moslimhoer, 93 verschillende smaken hoer, je portret wordt gephotoshopt zodat het lijkt alsof je in elkaar geslagen bent – het overkwam mijn geliefde – er lopen gekken met fakkels om je huis, je wordt het land uitgejaagd en je krijgt nog eens een trap na in Vandaag Inside.

Sigrid Kaag overkwam het, Beatrice de Graaf ook, Femke Halsema overkomt het voortdurend.

Onderduiken voor het Vrije Woord

Dit alles in dienst van het Vrije Woord. We zagen de afgelopen weken weer wetenschappers belaagd worden in dienst van het Vrije Woord, journalisten zijn de afgelopen jaren geïntimideerd vanwege het Vrije Woord en een homoseksuele schrijver moest onderduiken voor de woede van de kampioenen van het Vrije Woord. Het kind van Emine Uğur werd bedreigd en moest onderduiken voor de strijders van het Vrije Woord.

Meestal is dit onder aanvoering van Wierd Duk van de Telegraaf. Toen Piet Lekkerkerk, Sidney Smeets en ik daar eens wat van zeiden, werd daar schande van gesproken door Kamerleden tijdens een debat – je verzint het niet – over persvrijheid.

Haatzaaien en liegen

Het Vrije Woord is er alleen voor Domrechts en verder moet iedereen zijn kankerbek houden. Het grappige is dat Domrechts de laatste tijd tegen polariseren is en ook een ontzettende hekel heeft aan schelden. Zie deze tweet van de impotente jankbejaarde Harm Beertema, die klaagt over het gescheld van Piet Lekkerkerk, Sander Schimmelpenninck en ondergetekende, over haatzaaien en liegen, intimideren en beledigen. Deze homunculus zat dus tot voor kort bij de PVV en nu bij BBB, waar het schelden, liegen, intimideren en haatzaaien partijbeginselen zijn.

Maar vandaag staan ze allemaal stil bij de dood van Theo van Gogh, hun held, hun martelaar en de geestelijke vader van literaire pareltjes als: “Wat ruikt ’t hier naar caramel? Vandaag verbranden ze alleen de suikerzieke joden!”

Beurt van dokter Mengele

Gisteren was ik bij een herdenking van Van Gogh in een café gevuld met voornamelijk verbitterde oude mannen die zich de afgelopen 20 jaar op geen enkele manier hadden ontwikkeld. Er werden onsamenhangende speeches gehouden, onder andere door iemand die de eer leek op te eisen voor de publicatie van het pareltje over de suikerzieke Joden, volgens een andere knar had Van Gogh “de spijker op zijn kop geslagen” toen hij zei dat de naoorlogse Duitsers conformistische hoeren waren. Net als Beertema begon hij ook te janken over Wouter Buikhuisen, die door Links was kapotgemaakt. Van Gogh, die over Evelien Gans schreef dat ze ‘in haar vochtige dromen vaak een beurt krijgt van dokter Mengele’ was de man van het Vrije Woord, Hugo Brandt Corstius, die Buikhuisen een ‘schedellichter’ had genoemd, was de Duivel.

Nul relativering bij deze mannen. De vijanden zijn voor hen nog steeds Links en de moslims, dat politici, schrijvers, journalisten en wetenschappers moeten vrezen voor de erfgenamen van Van Gogh en Fortuyn, is kennelijk volledig aan hun aandacht ontsnapt. Dat de moslims nu worden behandeld als de Joden in de jaren 30, eveneens. De tekst van Hans Teeuwens lied ‘Het Vrije Woord’ werd uitgedeeld om door het hele gezelschap te worden meegezongen en dat was voor mij het teken om de plaat te poetsen.

Smalende godslastering

Ik heb Van Gogh zelf laat ontdekt. Ik zag een aantal van zijn interviews voor AT5 die ik goed vond, ik moest gniffelen om zijn website De Gezonde Roker en vond dat hij erg goed schreef, maar begreep niet waarom iemand als hij zich aangetrokken voelde tot een racist als Fortuyn. Een aantal van zijn films vond ik heel behoorlijk – voor Nederlandse films. Ik vond het verontrustend dat hij door moslims werd bedreigd en vroeg me af of hij misschien dood wilde. Zijn gewelddadige dood heeft me ontzettend aangegrepen. Frontaal Naakt is ontstaan uit mijn woede daarover, en over het debat dat zich daarna ontspon, waarbij Van Gogh als de dader van zijn eigen gruwelmoord werd aangewezen en een minister zelfs het spotten met godsdienst, “smalende godslastering”, weer strafbaar wilde maken.

Maar met die aftandse sneue zeikers om hem heen heb ik echt helemaal niks. Alleen met zijn uitgever Ger van Wulften heb ik een innige vriendschap opgebouwd. Hun gelederen worden versterkt door opportunisten als Lale Gül en Aylin Bilic, die niks van Van Gogh weten en weinig anders doen dan de uitgekauwde clichés over hem nabauwen, dat ie de held van het Vrije Woord is en zo.

Morele leegte

Ik zou zeggen: breng in de praktijk wat je preekt en sta op voor het recht om Wilders te bekritiseren met kwetsende cartoons en bijtende satire, om Domrechts te geselen met de Ongemakkelijke Waarheid en de morele leegte te benoemen van de Wil van het Volk, door Van Gogh zelf ‘een cliché van de meute’ genoemd: ‘angstaanjagend, dom en vijandig’.

Zolang het bloed je uit de oren spuit als iemand een charlatan een charlatan noemt en een bruine streep naar je safe space trekt als ik begin te schelden, ben je een onwaardige discipel van Theo van Gogh en hou je beter zijn naam weg van je rottende tong.

 

 

 

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun me dan met een financiële bijdrage. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke (maar echt) site van Nederland. Rekeningnummer NL24 ASNB 8832 6749 39 (N.P. Breedveld, ASBN Rijswijk), BIC ASNB NL21.

Peter Breedveld, 02.11.2024 @ 13:50

[Home]
 

1 Reactie

op 02 11 2024 at 13:50 schreef Peter:

Reageren? Leesfrontaalnaakt@gmail.com.

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS