Home » Archief » Bulldozeren met de blije abortusboot


[10.10.2012]

Bulldozeren met de blije abortusboot

Eitje natuurlijk, de met feiten bewapende Hassnae tegenover die stuitend arrogante kruisridderes van Women on Waves bij Pauw & Witteman, die haar toevlucht nam tot persoonlijke aanvallen en goedkope sneren (zie ook die Charles Manson-blik) en zich totaal ongevoelig toonde voor inhoudelijke argumenten en andere zienswijzen. Voor wie het gisteren gemist heeft, of gewoon nog een keer wil zien hoe Hassnae die mevrouw laconiek onderuit schoffelt.

Filmpjes, Hassnae Bouazza, 10.10.2012 @ 10:47

[Home]
 

35 Reacties

op 10 10 2012 at 13:37 schreef Yvonne:

“en zich totaal ongevoelig toonde voor inhoudelijke argumenten en andere zienswijzen”.

Dat is hier het kernpunt. Bizar trouwens die opmerking over die gynaecoloog w.b “controle willen hebben over alle vrouwen”. Wie wilt hier de controle hebben?

“Ga jij anders antwoorden over wat Marokkanen vinden”, vond ik een goede opmerking van Hassnae. Dit omvat ook alles. Doof en ziende blind en een arrogantie van hier tot Tokio. In tegenstelling tot deze mevrouw liet Hassnae haar netjes uitpraten.
Goed gedaan, Hassnae.

op 10 10 2012 at 14:59 schreef Max:

Kruisridderes van Women on Waves heeft iets weg van Mariska Orbán-de Haas…..ze hebben een totaal verknipt wereldbeeld,eigenbelang gaat voor welk ander belang dan ook

op 10 10 2012 at 15:48 schreef Estherrosa:

En hoelang hebben we er hier in Nederland eigenlijk niet over gedaan om abortus te legaliseren? Daar staat zo’n vrouw helemaal niet bij stil. Ging hier ook niet van de ene op de andere dag! Maar wel eventjes in een ander land de boel willen veranderen met een ‘actie’.
Hassnae, je deed het erg goed, vond ik. En die vervelende mevrouw mag eerst eens gaan leren een ander te laten uitpraten…

op 10 10 2012 at 15:57 schreef Sasha Berkman:

aardige recentie op joop:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/16428_koloniale_arrogantie_in_modern_jasje/

op 10 10 2012 at 16:08 schreef MNb:

Ik wil altijd zien hoe Hassnae iemand onderuit schoffelt; dat is een groot genoegen. Die felle ogen aan het begin (rond minuut 1) beloven veel.

Het viel me nog mee – Gomperts hield zich beter staande dan ik verwachtte. Haar onhebbelijke neiging in de rede te vallen was een flink minpunt. Ook houd ik er niet van als mensen zichzelf herhalen, maar dat maakt helaas geen slechte indruk op TV. Het vereist enig aandachtig luisteren, maar Gomperts negeerde Hassnae’s cruciale punt volkomen: slechte timing. En ik denk dat ze daar wel wat tegen in had kunnen brengen. Zoiets als “de strijd met de nu nog slapende conservatieven moet vroeg of laat toch gestreden worden”.
“De blije abortusboot die als een bulldozer aan komt walsen” is een klassieker.
Verder wat Max zegt. Zoals zoveel idealistische organisaties (Greenpeace!) heeft blijkbaar ook WOW de sterke neiging zichzelf centraal te stellen ipv het doel.

op 10 10 2012 at 17:24 schreef Aaron:

Mensen denken al behoorlijk wat bewijs om handen te hebben om de contraproductiviteit van die boot aan te tonen.
Hoe kunnen sommige mensen aan de ene kant verdedigen dat ze al ‘een behoorlijk eind op weg waren’ qua abortuswetgeving en dan aan de andere kant melden dat abortus nauwelijks breed gedragen wordt in de Marokkaanse samenleving…? Hoe verklaart men dan het optreden van de staat? Wil men liever een ‘stiekeme’ invoering van abortus bewerkstelligen?
Het gaat niet alleen om nationale wetgeving mensen, het gaat ook om het het doorbreken van taboe’s. Ik ben erg bang dat er op dit moment meer in de schoenen van Wow geschoven wordt dan terecht, terwijl deze actie in werkelijk eerder blootlegt hoeveel er nog te doen is.
Ik vond dat madam Gomperts ook wel een sterk punt had als het ging om het bekendmaken van het relatief veilige medicijn waarmee men zonder ingreep een abortus kon doen.

op 10 10 2012 at 18:13 schreef Yvonne:

pfff

op 10 10 2012 at 19:12 schreef Peter:

Ja, het bekendmaken van die pil, dat kon echt niet anders dan met olifanten en een fanfare en dat maffe wijf in haar designer-jurkje: “U HELPT GEEN VROUWEN! WIJ HELPEN VROUWEN!!”

op 10 10 2012 at 20:09 schreef Pjotr:

Peter van WC-eend adviseert. Jongen, denk je nou echt dat we jouw oordeel over het “debat” serieus nemen. Jij zou nog zeggen dat Hassnea’s stront smaakt als kaviaar..

op 10 10 2012 at 20:11 schreef Peter:

Denk je nou echt dat het me een fuck kan schelen of een anonieme lul met een Internetverbinding mij serieus neemt of niet?

op 10 10 2012 at 21:13 schreef Isho:

Contraproductief of niet. “Women on waves” hoeven zich nergens voor te schamen of zich te verdedigen. Ze geloven ergens in en ze verkondigen het en gaan er voor. Waar gelooft Mev Bouzza?!

Iedere keer als ik haar hoor praten of iets van haar lees, is het zo van:”ja…maar…”. Ze moet kiezen wat ze wil, ze hoeft niks hoor: een schrijfster zijn die voor haar ideeen en idealen staat of een politica die ieder ogenblik kijkt welke kant de wind waait.

Wat moslims en andere middeleeuwse consevatisten nodig hebben is “tough love”:Mensen die duidelijk en eerlijk met ze praten en niet iemand die ze behandelt als kleine kinderen en niet serieus neemt en maar zoete snoep uitdeelt iedere keer ze er schreeuwend om vragen. Met pappen en nat houden omwille van de lieve vrede komen we nergens.

En dat een stier gek wordt van rode lappen wil niet zeggen dat de vrouw van de boer haar favoriete rode jurk nooit mag dragen!!!

op 10 10 2012 at 21:25 schreef Sasha Berkman:

Die rechtse reaguurders op joop zijn ook echt erg! Met terug werkende kracht ondersteunen ze nu de dolle minas terwijl ze daar vroeger de lange lat op los lieten.

op 10 10 2012 at 23:48 schreef serum:

Isho schreef:

“Contraproductief of niet. “Women on waves” hoeven zich nergens voor te schamen of zich te verdedigen. Ze geloven ergens in en ze verkondigen het en gaan er voor. Waar gelooft Mev Bouzza?!”

Hoe zeggen ze dat ook al weer; the road to hell is paved with good intentions..

Verder schreef Isho:

“Wat moslims en andere middeleeuwse consevatisten nodig hebben is “tough love”:Mensen die duidelijk en eerlijk met ze praten en niet iemand die ze behandelt als kleine kinderen en niet serieus neemt en maar zoete snoep uitdeelt iedere keer ze er schreeuwend om vragen. Met pappen en nat houden omwille van de lieve vrede komen we nergens”

Dit bedoelt PB en Hassnae e.a. over dat opgedrongen cultuurimperialisme, “wij” de Westerlingen weten het beter voor u, ook al is er geen draagvlak voor onder de bevolking, tenenkrommend net als die Gomperts gister bij P en W

op 11 10 2012 at 12:58 schreef babs:

Knap dat Serum nog serieus kan in gaan op zo’n Isho. Ik houd op met lezen bij Wat moslims en andere middeleeuwse .

op 11 10 2012 at 13:09 schreef Ralph van der Geest:

Hi, we aare from ze wimin on ze…well, yu knuew: those zings at ze see which go up and down all ze teim and we keem aaall ze way here not to listen but to lectjer yu and to tell you what is gut feur yu.
Aare yu not glet about zet and of curze with us?
Kortom, een stel arrogante mutsen in een badkuip waarvan het jammer is dat de stop erin is blijven zitten.

op 11 10 2012 at 13:24 schreef Isho:

Ja joh…het is net alsof men zegt: die mensen moeten geen auto’s willen hebben omdat ze toch zonder hun geliefde kamelen en ezels zouden kunnen. Nu zegt Bouzza eigenlijk en haar fanclub, waarom moeten er artsen naar toe want die mensen zijn toch blij met hun charlatans en fakirs?!

Net als het Westen,Japan,Rusland en China moeten de mensen van “middel earth” resolut afrekenen met hun te zware verleden…Ik pleit niet voor een bloedige “groot stap voorwaards” op zijn Chinees maar ze moeten wel vooruit kijken in plaats van achteruit!!!…voor hun eigen beste wil.

en wij moeten compromisloos kiezen voor de stem van de toekomst en vooruitgang en niet als laffe kleurlozen alles recht gaan praten wat krom is.

op 11 10 2012 at 18:17 schreef Sasha Berkman:

laf en kleurloos, gevalletje projectie i guess.

op 11 10 2012 at 20:23 schreef Hans Berenstein:

Weet je dat ik het moeilijk vond om te bepalen wat de juiste weg was? Er waren twee visies: langzame, geleidelijke verandering en opschudden/schokken. Beide dames hadden een verhaal en onderbouwing en claimden mensen ter plekke te hebben ontmoet/geraadpleegd die hun visie ondersteunden.

Bij de boot dacht ik net als Hassnae: helpt het echt om je je er als buitenstaander zo prominent in te mengen? Bij Hassnae dacht ik: gaat het wel snel genoeg zo en lukt het überhaupt wel zo geleidelijk. En: sliepen de honden wel tot de boot kwam (of waren de honden de hele tijd al gewoon wakker en alert)?

op 11 10 2012 at 21:57 schreef Fridjof:

Elk nadeel heb z’n voordeel.
De energie voor de geleidelijke politieke Verandering is dan misschien verstoord, maar al die media-aandacht geeft toch ook weer energie aan het algemene bewustzijn.
Misschien is de opbrengst uiteindelijk niet slechter.
Ontwikkeling (groei) gaat altijd zowel geleidelijk als schoksgewijs.

Zo zie ik het een beetje: misschien is die boot misplaatst, maar het effect hoeft uiteindelijk niet negatief te zijn.

Verder ben ik het met Hassnae eens en legt ze de superioriteitsillusie aardig bloot.

op 11 10 2012 at 23:36 schreef Isho:

Ik begrijp nog steeds niet wat het punt is?! en waarom mensen die boot tot zinken willen brengen? Maar dat komt misschien omdat ik van een generatie ben van toen Marokko een aanvraag indiende om deel uit te maken van de EU.Nu is Marokko uitgenodigd om lid te worden van de Wahabistische Golfunie…ja het kan keren in het leven!!!

Marokko is niet zo gesloten als veel mensen waaronder Mev Bouzza ons willen doen geloven. Het is geen Egypte, SA of Pakistan. Marokko was ooit een maffe hippie kolonie geweest en de stranden van Casablanca doen nog steeds niet onder aan die van Rio.Deze achterlijke hysterie is van de laatste tijd.

Wat er nu aan de hand is in Marokko is niet progressieve en moderne stromingen die brutaal de grenzen van het toelaatbaar op zoeken en provoceren. Het zijn eerder de Islamisten en de fascisten die dat doen en van iedere mug een olifant maken,gesteund en vetgemest door de oliesheiks die bezig zijn met hun “Planet of the apes” project..misschien moeten we leren van hun brutaliteit en schaamteloosheid.

Daarom vind ik zo erg dat men het niet opneemt voor de meerderheid die wel open is voor debat en kritiek maar steeds naar rook zoekt waar geen vuur is.

op 11 10 2012 at 23:39 schreef MNb:

“Ze moet kiezen wat ze wil, ze hoeft niks hoor”
Kun je dit prachtige citaat (Isho 21:13) misschien bovenaan je site zetten, PB? Ze moet wel, maar hoeft niets … Dommer ben ik het nog niet tegengekomen. Volgens mij hebben we hier in een notendop de hele politieke filosofie van rabiaat rechts te pakken – jullie moeten wel, maar hoeven niets. Mooie slogan voor de PVV.
Babs kwam verder dan ik, want hier hield ik het niet meer.
Deze keer ben ik het wel eens met HB. Alleen vind ik dat Gomperts haar punt beter had kunnen maken.

op 12 10 2012 at 09:00 schreef You On A Gin:

@ MNb
Valt me een klein beetje tegen van juist jij dat je niet eens overweegt dat dit een textbook geval is van een taalbarrière. Van andere mensen begrijp ik het op zich wel. Niet iedereen heeft die nuances in de vingers.
Misschien komt het omdat ik nou eenmaal goed tussen regels door kan lezen (is een vloek en een zegen), of dat ik de figuur waar het over gaat eerder ben tegengekomen op de digitale snelweg, maar het gaat hier niet om een persoon die “de Westerse cultuur superieur vindt” of om een domrechts iemand in het algemeen.

Als ik nu over iemand zeg dat die persoon “vooral moet doen wat-‘ie leuk vindt”, diskwalificeert dat dan meteen alle argumenten die ik eventueel debiteer in mijn comment? Worden mijn woorden dan eveneens uit hun verband gerukt? Al zou mijn taalvaardigheid bovengemiddeld zijn?
Over cultureel snobisme gesproken…

op 12 10 2012 at 12:45 schreef Isho:

Dat moeten en niet hoeven heeft te maken met hoe serieus iemand genomen wil worden. Doet men wat hij/zij doet uit ijdelheid en blijft hij/zij zijn hele leven om de hete brij heen draaien of komt zijn roeping/visie uit eigen waarde en zelfrespect waar hij naar eer en geweten handelt…..

Is niet makkelijk allemaal maar veel mensen durven nergens voor te staan en laten over zich heen lopen om vervolgens naar kansen te zoeken om over andere mensen heen te lopen of ze zijn zo cynisch dat ze alleen maar aan hun volle buik denken….Een Berbers gezegde luidt: Alleen slangen bewegen voort op hun buiken!!!

op 12 10 2012 at 14:10 schreef Isho:

Terug naar het onderwerp:Das boot.

Dit artikel verscheen op Hespress, de grootste nieuws site van Marokko…geruchten doen de rondte dat ie overgenomen is door de geheime diensten om de stemmingen van het land te peilen, te spinnen en wat blackmail af en toe…waar/niet waar??!!
http://hespress.com/%D8%B2%D9%88%D9%88%D9%85/64006.html

Wat uit het artikel/verslag naar voren komt is dat “Das boot” door een Marokkaanse vrouwenorganisatie MALI uitgenodigd en verwelkomt is.En het gekke is dat het debat daar minder heftig is dan hier.Daar ging het over abortus: de enne zegt we moeten niet zo hypocriet doen en vrouwen die ongewenst zwanger zijn goed helpen. De ander zegt die Romeinse kaffers moeten weg blijven met hun troep want we hebben geen hoeren in dit land.
Hier ging het over wat moeten die domme blondjes in dat zwarte gat!

Het zou Bouazza volgende keer sieren om wat aandacht te schenken aan die meiden van MALI in plaats om de barricades op te gaan voor een schimmige figuur die heel waarschijnlijk een “good cop/bad cop” spelletje speelt samen met wat duistere politieke machten die de boel vernuftig aan het saboteren zijn.

op 12 10 2012 at 14:55 schreef Peter:

Het zou Isho sieren als-ie eens wat minder opdringerig werd en ons zijn visie op alles niet door de strot kwam duwen.

op 12 10 2012 at 15:06 schreef Isho:

over welke visie moet ik het dan hebben Peter??!…een die niet de mijne is??!!…hahhaha…moet niet gekker worden!!

op 12 10 2012 at 15:11 schreef Peter:

Om te beginnen zou je dat misplaatst aanmatigende toontje van je moeten afleren, en af en toe een inhoudelijk argument inbrengen kan ook geen kwaad, Isho.

Sowieso zou wat nederigheid je wel passen, aangezien je schrijft als een aap die net een slimpil heeft geslikt, en die dus weliswaar kan schrijven, wat heel knap is voor een aap, maar niet per se een samenhangend betoog kan opzetten.

Voorts is het een kwestie van beleefdheid om de andere reacties van mensen te lezen, voordat je je eigen reactie neerplempt. Had je dat gedaan, dan had je gezien dat het argument van die uitnodiging door MALI al zo’n 738 keer is ingebracht.

Ik snap nog steeds niet waarom dat een geldig argument is.

op 12 10 2012 at 17:22 schreef Isho:

Sorry Peter maar ik kan er weinig aan doe. Ik heb pas op een latere leeftijd dit beetje Nederlands geleerd en als ik er mee communiceer dan gebeurt dat met een Afrikaanse trant en temperament. Ben eerder bombastisch stier dan bijdehand vos…een karakterverschil he!

En ik dacht dat ik alleen met argumenten kom.

De vraag die ik als eerste stelde om tot mijn standpunt te komen is: Waarom vindt men dat die boot niet naar Marokko mag varen??!! en waarom wordt het die vrouwen kwalijk genomen dat ze solidair actie zijn gaan voeren met hun lotgenoten?!…en tot nu toe zijn onze standpunten niet dichter bij elkaar kunnen komen want ik heb geen bevredigende antwoord op mijn vragen kunnen krijgen.

Is er enne of andere culturele/politieke boycot of zo…weet je waar je mee bezig bent: Is een fictieve zandgordijn, naar het ijzerengordijn, trekken tussen het Noorden/Westen en het Zuiden/Oosten die er helemaal niet is…schijnt good business te zijn!

op 12 10 2012 at 17:29 schreef Peter:

en waarom wordt het die vrouwen kwalijk genomen dat ze solidair actie zijn gaan voeren met hun lotgenoten?!

Hieruit blijkt dat je je helmaal niet hebt verdiept in Hassnae’s standpunt, of zelfs maar enige moeite hebt gedaan om te begrijpen wat haar bezwaar is.

Van de rest van je betoog snap ik geen kut.

op 12 10 2012 at 17:45 schreef Isho:

Ik word hier moe van…

Citaat van mezelf:

“Het zou Bouazza volgende keer sieren om het op te nemen voor die meiden van MALI in plaats om de barricades op te gaan voor een schimmige figuur die waarschijnlijk een “good cop/bad cop” spelletje speelt samen met wat duistere politieke machten die de boel vernuftig aan het saboteren zijn.”

Hassnae is van de zogenaamde “strategische aanpak” en geen slapende honden wakker maken, die honden zijn allang wakker!!!

op 12 10 2012 at 18:08 schreef Edo:

Ik vind persoonlijk dat ze allebei een redelijk verhaal verkondigde, ik ben het geneigd eens te zijn met Hassnae, maar ’t was niet een Bart Schut die ze tegenover zich had.
Misschien een ietwat naïeve tante, dat wel, maar het was een eerlijke discussie.

op 12 10 2012 at 18:56 schreef MNb:

@Gin 9:00: wat ben je weer lekker voorbarig met je conclusies. Dat het je een klein beetje tegenvalt is jouw probleem, niet het mijne. Verder geef ik je in overweging dat suggestieve vragen ook tot de drogredenen behoren.
Overigens blijkt Isho prima voor zichzelf te kunnen opkomen – jij geeft blijk van cultureel snobisme door hem/haar te onderschatten. Wat mij betreft is Isho van harte welkom. Dat betekent dat hij/zij van mij precies dezelfde behandeling krijgt als iedereen.
Dus ga ik niet zeuren over een misplaatste t, maar wel over de flauwekul die hij/zij over niet nader genoemde geheime diensten schrijft, gebaseerd op, jawel, geruchten. Heeft niet meer waarde dan mijn dikke duim.

@Isho: “tot nu toe zijn onze standpunten niet dichter bij elkaar kunnen komen”
Dat komt omdat je niet op Hassnae’s punt ingaat. Ze heeft het duidelijk gezegd. Wow mag hetzelfde politieke doel hebben, de strategie van de blije abortusboot als bulldozer werkt averechts. Daar ben ik het lang niet bij voorbaat mee eens. Maar helaas heb ik nog niet mogen lezen waarom jij het met Hassnae oneens bent.

op 12 10 2012 at 21:12 schreef Isho:

@MNb…omdat die blaffende honden allang luid en wakker zijn hoeft men zich geen zorgen meer te maken over hoe hard zijn stem is.

Legale abortusklinieken in Marokko zullen er voorlopig niet komen..zo en zo… het is geen politieke agendapunt. Zaken als het dagelijks brood,water, scholing,martelingen,corruptie zijn veel urgenter..Zelfs in welke talen we moeten communiceren is het laatst woord nog niet gezegd!!!…Het abortus debat wordt dus gezien als een cosmetische kwestie, een show, om te laten zien dat Marokko een land is van open en vrij debat, zelfs ook al gaat het om gevoelige kwesties als abortus.
De fascisten op hun beurt, grepen het aan om de weldenkende activisten zwart te maken en ze af te schilderen als importeurs van westerse decadentie.

Dus het beste wat je kan doen in zo een geval is de kwestie laten voor wat het is want het gaat toch nergens over…Maar als je toch er mee gaat bemoeien kom dan met iets inhoudelijks en trek vooral je normen en waarden niet in twijfel.

op 13 10 2012 at 06:39 schreef You On A Gin:

@ MNb
Duidelijke, eerlijke reactie. Ik begrijp je standpunt en ga er niet meer over zeuren.

op 15 10 2012 at 15:35 schreef Edo:

Ik mag die You On A Gin wel

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS