Bedelbrief
Peter Breedveld
Illustratie: Haddon Sundblum
Sinds een paar dagen prijkt er op deze site, in de grijze kolom aan de rechterkant, een doneerknop die het de lezers mogelijk maakt via PayPal een geldbedrag naar keuze over te maken. Als blijk van waardering, om bij te dragen in de kosten en om de nodige updates en uitbreidingen mogelijk te maken.
Tot nog toe heeft een handvol lezers gebruikgemaakt van deze mogelijkheid. Vindt u dat echt normaal? Gunt u me zelfs niet een euro voor alle tijd en energie die ik in deze site steek, zodat u zich dagelijks kunt vermaken, uw geest kunt scherpen of uw eigen dagelijkse sores vergeten?
Frontaal Naakt is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een redelijk bekende site met een aardig aantal unieke bezoekers, rond de 50.000 per maand. Er is geen redactie in Nederland die Frontaal Naakt niet kent en, wees eerlijk, er wel eens wat van heeft gejat.
En deze site heeft altijd voor de troepen uitgelopen. Toen islamofobie nog niet all the rage was, werden op deze site al harde noten gekraakt ten aanzien van de islam in Nederland, wat me het predikaat ‘extreemrechts’ opleverde in NRC Handelsblad, dezelfde krant waar Bas Heijne nu herkauwt wat ik zes jaar geleden al schreef, maar dan een stuk minder leesbaar.
En nu het levensgevaarlijk is om kritiek te hebben op Wilders en zijn PVV, zijn het de noten van de islamofoben, die hier tussen de bankschroef gaan, en van de vele wegbereiders van Wildersstan. Begin dit jaar mocht ik me om die reden verheugen in de warme belangstelling van de Telegraaf Media Groep, met name de lezertjes en kijkertjes van De Telegraaf, GeenStijl en PowNed. Dat leverde mij – en mijn kinderen – honderden zeer ernstige doodsbedreigingen op.
Kortom: ik lijd best een beetje voor Frontaal Naakt. En dat is helemaal niet erg, Frontaal Naakt is mijn kindje, ik maak deze site met plezier en hartstocht, ik plaats hier mijn beste werk, helemaal gratis voor iedereen toegankelijk. Het ligt in mijn karakter om mijn nek uit te steken, ik kan eenvoudigweg niet anders.
Maar vindt u echt dat ik er niet een kleine materiële vergoeding voor verdien? Om tenminste de kosten, die ik maak, te compenseren?
Een aantal mensen is bezig geweest bedrijven zo ver te krijgen op Frontaal Naakt te laten adverteren. Steeds meer blogs halen inkomsten uit advertenties. Maar op Frontaal Naakt wil niemand adverteren, behalve een club die iets met partnerruil doet. Vanwege het naakt. Ik heb een week of drie zogenaamde Google-ads op mijn site gehad, maar Google sommeerde me de ‘adult content’ te verwijderen. ‘Er gaat er maar één over de inhoud op Frontaal Naakt, en dat ben ik’, antwoordde ik. Exit Google-ads.
Moet u nagaan: grote multinationals adverteren op GeenStijl, een site waarin niet alleen racisme en vreemdelingenhaat tot deugd zijn verheven, maar die ook grossiert in schuimbekkerige vrouwenhaat en agressieve lastercampagnes, die geen ander doel hebben dan mensenlevens vernietigen. Ook De Dagelijkse Standaard, waar islamofobie, vreemdelingenhaat en oorlogsretoriek de regel is, heeft advertenties. Ik zag zelfs advertenties op Amsterdam Post, waar de Wilders citerende massamoordenaar Anders Breivik openlijk wordt bewonderd. Bedrijven hebben daar kennelijk geen probleem mee. Een naakt lichaam, dat vinden ze aanstootgevend. Dát kost ze klanten en relaties. Een ontspannen houding ten aanzien van seksualiteit, dát wordt beschouwd als Groot Kwaad.
Frontaal Naakt zal het dus zonder advertentie-inkomsten moeten doen. De prijs voor de strijd voor ware vrijheid van meningsuiting. Toch zou ik graag worden gecompenseerd. Want een rechtszaak ligt altijd op de loer, ik moet inkomsten derven, omdat lang niet alle (potentiële) opdrachtgevers er dezelfde libertijnse opvattingen op nahouden als ik, of hetzelfde gevoel voor humor.
Vergeet ook de tsunami van lasterlijke onzin niet, die over mij wordt verspreid door types die er niet tegen kunnen dat ik een andere mening heb. Ik word gestalked door compleet gestoorde obsessievelingen die zich dag en nacht alleen maar met mij lijken bezig te houden. Mensen doen zich voor als mij, en misdragen zich in mijn naam, in een poging om me in diskrediet te brengen.
Ik lig hier, kortom, zwaar onder vuur, mensen, en met mij mijn geliefden, alleen maar omdat ik niet zoveel opheb met het conservatieve gedachtegoed, of wat daar tegenwoordig voor doorgaat.
Het mooiste zou zijn als ik, totaal onafhankelijk van werk- en opdrachtgevers, kon doorgaan met Frontaal Naakt. Dat ik, zonder vrees voor ontslag of het uitblijven van opdrachten, deze plek op het Internet de vrijplaats van ideeën en meningen kon laten zijn die ik altijd voor ogen had. Een plek waar niemand bang hoefde te zijn om inhoudelijke argumenten in te brengen, hoe bizar misschien ook, maar ook om een beetje te spelen, grenzen te verkennen, er af en toe misschien één te overschrijden.
Stel dat iedere trouwe lezer twee euro per maand overhad voor de waardevolle content op deze site. Dan zou ik ervan kunnen leven, dan zou ik misschien zelfs de andere scribenten en cartoonisten iets kunnen betalen voor hun bijdragen, en dan zou ik misschien een fatsoenlijke camera kunnen aanschaffen, en mijn eigen Dumpert kunnen aanleggen, wie weet.
Ik zou van Frontaal Naakt een betaalsite kunnen maken, maar dat is me eigenlijk nog een brug te ver. Ik vind wel dat iedereen vrij toegang moet hebben tot de stukken op deze site. Iedereen, die iets te vertellen heeft en dat op samenhangende, beschaafde wijze weet te doen, zou hier een podium moeten vinden.
Daarom probeer ik het vooralsnog op deze manier: mensen, maak af en toe twee euro over. Twee euro, dat is toch te behappen, lijkt me. Als genoeg mensen dat zouden doen, zou ik me een stuk vrijer voelen. Dostojevski zei het al – of was het Tolstoj – ‘Geld is gedrukte vrijheid’.
Peter Breedveld, 07.12.2011 @ 08:25
67 Reacties
op 07 12 2011 at 09:39 schreef Sandro:
Peter, dit domme sujet heeft zojuist €2,- naar je overgemaakt. Eens zien of alle andere, meer intellectuele, reageerders hier dit ook gaan doen-ben bijzonder benieuwd!
Ondanks of juist dankzij de ongezouten kritiek die hier gegeven wordt, en kan worden gegeven blijf ik graag bezoeker van FN en roep iedereen op om te doneren. Zolang ik het naar mijn zin heb zal ik maandelijks 2 euro’tjes naar je overmaken.
op 07 12 2011 at 10:39 schreef Rena:
Liefdewerk oud papier, ik ben er ook zo een. Je moest eens weten hoeveel mail ik krijg voor gratis vermelding op mijn schoenenblog, sommige zelfs heel onbeschoft, zo van: Waarom staan wij er nog niet bij!?
Adverteren daar doet men niet meer aan, alles gaat via zgn affiliate bureau’s. Iets waar ik dan nog meer werk aan heb dan aan het bijhouden van het blog.
Elke maand overweeg ik te stoppen, maar het zijn de enthousiaste fans die mij laten doorgaan. En ik heb dan niet eens een inkomstenbron van andere aard.
Peter ik heb absoluut respect voor je site, en 2 euro lijkt niks. Als de crisis eindelijk geluwd is maakt ik wat over.
op 07 12 2011 at 10:49 schreef Pyt van der Galiën:
Lol! *Troost Sandro*
Ik kan als Friese anarchist natuurlijk niet achterblijven bij een Limburgse PVV’er:P Hierbij dus ook van mij de toezegging regelmatig een bedragje over te maken.
op 07 12 2011 at 10:49 schreef Vasti:
Je hebt gelijk. Ik maak dagelijks gebruik van deze site. Om verschillende redenen zeer interessant voor mij. Jij stopt daar veel energie in. Geld is een vorm van energie. Dus bij deze zal ik maandelijks een bedrag overmaken.
No strings attached..
op 07 12 2011 at 11:13 schreef freek:
Als 50k bezoekers per maand hebt kun je echt wel een adverteerder vinden hoor! Naakt of geen naakt. Desnoods ga je iets onder de marktprijs zitten. Begin eens met bedrijven te bellen die zelf met naakt kunstzinnig reclame hebben gemaakt. Of nog beter, laat dat iemand voor je doen.
op 07 12 2011 at 11:27 schreef Sasha Berkman:
Wat een zelf-kennis Sandro :)
op 07 12 2011 at 11:36 schreef freek:
Laat mij desnoods bellen. Ik doe het voor 33.33% van de opbrengst
op 07 12 2011 at 11:45 schreef MNb:
Je bent een goede jongen, Sandro (PvdG natuurlijk ook).
Helaas verdien ik mijn inkomen in Surinaamse dollars (omgerekend is mijn salaris iets meer dan 500 Euro per maand). Die wil PB vast niet hebben. Dat betekent dus ook – en dat is een feitelijke constatering, geen poging tot chantage – dat ik afnok op het moment dat FN een betaalsite wordt.
op 07 12 2011 at 11:48 schreef Rena:
Succes met het vinden van sponsors. Het is je van harte gegund.
@freek adverteerders willen niks meer zelf doen, sluiten zich liever aan bij affiliate bedrijven die dan het werk doen
op 07 12 2011 at 12:06 schreef Sandro:
MNb – daarom ook de oproep voor iedereen die het wel kan betalen en FN geen betaalsite hoeft te worden.
Ondanks onze meningsverschillen zou ik je toch niet willen missen hier.
op 07 12 2011 at 12:10 schreef babs:
Nota bene de overheid adverteert op GS. Bizar vind ik dat.
op 07 12 2011 at 13:32 schreef p.wielaard:
Peter, Opdraven bij P&W en de adverteerders staan in de rij !
op 07 12 2011 at 13:35 schreef Thomas E:
Na onze fittie van een jaar geleden ben ik met hangende pootjes teruggekeerd, omdat ik dit VERUIT het beste discussieblog vind.
Ik maak graag over ;)
op 07 12 2011 at 13:49 schreef Thomas E:
Nog een tip trouwens: Waarom zet je voortaan niet onder elk stuk – in het cursieve gedeelte – een reminder voor een bijdrage. Ik zelf bijvoorbeeld had jouw oproep om te doneren (in de grijze kolom) nooit ontdekt. Als je regelmatig een andere draai aan zo’n zinnetje geeft, blijft het opvallen.
op 07 12 2011 at 14:04 schreef yurp:
Bedelen helpt, ik heb zojuist een tientje naar je overgemaakt ;)
op 07 12 2011 at 14:06 schreef Aisha:
Ha Peter,
Is iDeal geen mogelijkheid ook? Anders moet ik weer een PayPal-account gaan aanmaken.
Grt. Aisha
op 07 12 2011 at 14:49 schreef Nadia Bouras:
Mijn steun krijg je!
op 07 12 2011 at 15:00 schreef Flies4No1:
Hopla! Zo gepiept. Ge er stiekem maar lekker van eten, dat helpt FN ook.
op 07 12 2011 at 15:04 schreef Rene K:
Af en toe €2,- is zelfs voor een armoedzaaier als ik wel te behappen. Iedere maand ligt wat moeilijker, maar af en toe zal best wel lukken.
Als er genoeg mensen zijn die het af en toe doen kan deze prachtige site open blijven voor iedereen en onafhankelijk.
Ik zeg: doen.
Ik vertrouw die paypal dinges niet, dus stort het via overschrijving.
op 07 12 2011 at 15:12 schreef umbertao:
Wanneer ik geld overmaak dien ik rek.nr. en plaats in te vullen. Welke plaats?
op 07 12 2011 at 15:20 schreef Thomas E:
Mensen, wat is 2 euro nou?! Neem je maandelijks 1 biertje minder in de kroeg.
op 07 12 2011 at 15:27 schreef Rene K:
Het zal me trouwens niet verbazen dat je meer binnenkrijgt in een dag of twee, drie dan dat bert brullen verdient in een decennium met zijn elinea gebral.
op 07 12 2011 at 15:37 schreef Fatima Belkasmi:
Ha Peter, je hebt helemaal gelijk. Heb ook maar gelijk mn jaardonatie gegeven. Is dat ook goed? Zet ‘m op hé!
op 07 12 2011 at 15:47 schreef Rene K:
Is eigenlijk een beter plan Fatima. Ik heb ook maar gelijk aangevult voor een heel jaar. Hoef ik er ook niet iedere maand aan te denken.
op 07 12 2011 at 16:39 schreef Sasha Berkman:
Ik betaal over 2 weken voor een heel jaar.
op 07 12 2011 at 17:24 schreef Bertje:
@ Peter
Geef eens een iban en een bic code kan ik vanuit el Germania ook wat Reichsmarken over maken.
O en plaats e.d
op 07 12 2011 at 18:43 schreef jurjen:
@Aisha iDeal kost Peter weer abonnementsgeld en de bank gaat dan ook meeprofiteren per betaling geloof ik. Overmaken kan ook, heb ik vandaag ook gedaan. Rekeningnummer staat in de kolom rechts, onder de doneerknop.
op 07 12 2011 at 18:54 schreef petepel:
Mijn steun heb je (al mogen ontvangen)! En ik zal dat maandelijks blijven doen.
op 07 12 2011 at 19:23 schreef sjaakknowsbest:
Ongelooflijk, je beoefent je hobby uit, soms kostelijke stukjes dat mag gezegd. Maar je denkt toch niet echt dat ik je hobby ga betalen, je bent niet verplicht om dit te doen, je vind het gewoon heerlijk om te doen. Ik heb ook een hobby: voetbal, word ik soms bij geschopt, en als ik een bal door laat ook nog uitgescholden, Bovendien steek ik mijn nek uit als de kleintjes spelen, wat ook niet altijd op hoera kan rekenen door sommige dwaze ouders. En wat denk je : Elk jaar moet ik contributie betalen! Nee Peter Breedveld, dan moet je er een betaal site van maken kijken hoeveel mensen er nog geintresseerd zijn. En dan je lezers ook nog een veeg uit de pan geven….. foei
op 07 12 2011 at 19:31 schreef Gert-Jan B:
Wat zou je nou met fn willen bereiken als je daar een beetje budget voor had? Lijkt t je niet wat om dezelfde omvang als geenstijl te hebben, maar dan met fn kwaliteit?
op 07 12 2011 at 19:32 schreef Rene K:
Nou als ik zo de reacties zie, had je misschien eerder je bedelactie moeten starten Peter. Ik en met mij velen staan er gewoon niet echt bij stil, totdat je het even benoemd.
op 07 12 2011 at 19:35 schreef Salpeterzuur:
Ik geniet al meer dan twee jaar van FN zonder ooit een cent gestort te hebben. Ik zal dat goed maken en voortaan ook geld storten. Het minste wat ik kan doen voor mijn favoriete blog. Net als sommigen hierboven gebruik ik liever iDeal maar paypal werkt ook prima.
Wat voor versie van dumpert heb je in gedachten? :)
op 07 12 2011 at 19:36 schreef Krek. (Gregor Hakkenberg):
Helemaal gelijk, Peter. Alleen is het misschien slim om een abonnementsvorm te kiezen bij Paypal. Ik wil best maandelijks vijf euro overmaken om het vrije geluid van FN te sponsoren, maar zou het makkelijker vinden als dat vanzelf ging. Bij Paypal kun je dat heel makkelijk weer uit zetten als je wilt. En bij abonnementen hanteren ze extra lage commissie, omdat het meestal om kleinere beragen gaat.
op 07 12 2011 at 19:38 schreef sigme:
op 07 12 2011 at 11:45 schreef MNb:
()
Helaas verdien ik mijn inkomen in Surinaamse dollars (omgerekend is mijn salaris iets meer dan 500 Euro per maand). Die wil PB vast niet hebben. Dat betekent dus ook – en dat is een feitelijke constatering, geen poging tot chantage – dat ik afnok op het moment dat FN een betaalsite wordt.
Tsjonge, dan betaal ik toch dubbel?
Mijn tedergeliefde heeft een jaar betaald voor ons beiden. We gaan nog wel soebatten of dat 2011 dekte of vooruitbetaling voor 2012 was.
op 07 12 2011 at 20:07 schreef Strotgrondel:
@ Peter
Pritt Stift zou je 550 euro per tweeweekselijke kollum kunnen bieden. Op geenstijl ja. Maar dan zonder harnas, links vs rechts. Op de woensdagmiddag of zondagavond een toppiek.
op 07 12 2011 at 20:44 schreef Rene K:
Ik herinner me nog dat PayPal ineens geld achterhield van WikiLeaks. Alleen daarom gebruik ik dat niet.
op 07 12 2011 at 21:02 schreef Rene K:
Judasloon van Geenstijl? Nee dat lijkt me meer iets voor bert brullen, niet voor Peter.
op 07 12 2011 at 21:04 schreef Thomas E:
@sigme
off topic: soebatten is een maleis woord en betekent: smeken. In het Nederlandse taalgebruik van de laatste ca 25 jaar heeft het op de een of andere manier de betekenis van kibbelen/bediscussiëren/zeuren gekregen.
op 07 12 2011 at 21:35 schreef Peter:
Sjaakknowsbest, lullo, als jij voetbalde op hetzelfde niveau waarop ik schrijf, voetbalde je nu in de eredivisie en was je miljonair. Maar omdat je waarschijnlijk net zo goed voetbalt als je schrijft, moet je contributie betalen. Volstrekt terecht, lijkt me, en je vergelijking gaat volkomen mank.
Mensen, ik ben verrukt over jullie reacties, over de donaties die inmiddels binnenstromen en de waardering, die daar uit spreekt. Dank!
op 07 12 2011 at 21:42 schreef Sasha Berkman:
“Ik herinner me nog dat PayPal ineens geld achterhield van WikiLeaks. Alleen daarom gebruik ik dat niet.”
Goed dat je het even noemt.
op 07 12 2011 at 21:48 schreef Rene K:
Niet zo slijmen Peter. We willen je amok zien maken en vals zijn.
op 07 12 2011 at 21:48 schreef Sasha Berkman:
Eigenlijk te walgelijk voor woorden hoeveel geld er verdient wordt aan die Telegraaf fascistenhangout Geenstijl door die misselijke lieden met hun zieke site.
op 07 12 2011 at 22:25 schreef Bertje:
@ Peter
Als dank kun je me misschien vertellen waar je toch die toffe plaatjes vandaan hebt.
Zeg nou niet dat het prentbriefkaarten uit je collectie zijn anders wordt ik wel heel jaloers.
op 07 12 2011 at 22:29 schreef Peter:
Ik zit daar uren achtereen naar te zoeken op het Internet, Bertje. Je begint met bepaalde zoektermen, dan raak je bekend met het werk van bepaalde kunstenaars, via die kunstenaars kom je weer bij andere kunstenaars, enzovoort.
op 07 12 2011 at 22:36 schreef Rene K:
Toch mooi dat een zo diffuus publiek dit blog wil houden.
op 07 12 2011 at 22:47 schreef Wandelaar:
Complimenten voor het google vrij houden van deze site. Als het goed is heb ik net 20 euro overgemaakt.
op 07 12 2011 at 23:01 schreef Peter:
Dank, dank, en ik wil speciaal Sandro even vermelden, want alleen het feit al dat hij niet zonder deze linksliberale, multiculti-islamverheerlijkende site meer kan, maakt mijn dag helemaal goed.
op 08 12 2011 at 00:45 schreef Sasha Berkman:
“We gaan nog wel soebatten of dat 2011 dekte of vooruitbetaling voor 2012 was.”
Maak er 25 van :)
op 08 12 2011 at 09:34 schreef Sandro:
Ach Peter ik betaal graag voor iets waar ik wat aan heb EN ik betaal ook graag voor een stukje gezonde dagelijkse ergernis…..
op 08 12 2011 at 15:26 schreef Antwoord op de bedelbrief van Peter Breedveld – FrontaalNaakt | The world according to Minipluim:
[…] antwoord op je brief die je kort geleden plaatste op je site “FrontaalNaakt” wil ik graag het volgende […]
op 08 12 2011 at 15:39 schreef Berry:
10,00 Euro “gespendet”
Prima werk, Peter
groet uit Duitsland
Berry
op 08 12 2011 at 21:27 schreef Eva:
Ik heb iets overgemaakt. En ik wil ook wel adverteren, Peter. Mijn bedrijf doet niet aan partnerruil.
op 08 12 2011 at 21:30 schreef Eva:
Is het een idee als je premium hyper diamondmemberships verkoopt? Voor dertig euro per jaar krijg je een niet door anderen te gebruiken naam, mag je jaarlijks een keer naar de kroeg met jou & Hassnae en de andere bloggers en krijg je een app waarmee je altijd de laatste verhalen kunt lezen. Of zo.
op 09 12 2011 at 09:10 schreef Sandro:
Lijkt me een fijn plan Eva dat premium hyper diamondmembership.
op 09 12 2011 at 10:26 schreef Esther:
Plus een exclusief boekje met een bloemlezing van de jaarlijkse FN-parels (hyper diamonsmembership).
op 09 12 2011 at 11:16 schreef Thomas E:
Schei uit zeg, we moeten elkaar never ontmoeten. Dat wordt voor iedereen een gaperige afknapper en ik denk al helemáál niet dat Peter en Hassnae daarop zitten te wachten.
op 09 12 2011 at 15:04 schreef Sandro:
Nou Thomas, je kan natuurlijk niet spreken voor Peter en Hassnae (ik ook niet) maar persoonlijk zou ik best wel eens graag willen zien of mijn beeld van bepaalde types hier overeenkomt met de werkelijkheid. Misschien zijn de grootste schreeuwers wel kleine zielige mannetjes/vrouwtjes die in real-life stiekem wegkruipen achter de gordijnen als er stront aan de knikker is.
op 09 12 2011 at 15:36 schreef Thomas E:
“persoonlijk zou ik best wel eens graag willen zien of mijn beeld van bepaalde types hier overeenkomt met de werkelijkheid”
Nou Sandro, op voorhand kan ik je zeggen: nee. Ze zijn altijd anders dan je gedacht had. Die taboedoorbrekende schreeuwlelijk blijkt een suffige, uitgezakte prietprater. De ellelange zwamkous blijkt een stille kijker. En de meid met de schalkse dubbelzinnigheden blijkt een moraliserend dikkertje van in de zestig.
En het gekke is, dat zodra je later weer met ze aan het pennestrijden bent, de real-life ontmoeting vervaagt en je fantasiebeeld weer de overhand neemt. Ik spreek uit ervaring ;)
op 09 12 2011 at 16:40 schreef Sasha Berkman:
Sandro: ik weet niet of je het door hebt maar volgens mij geef je hier een perfecte omschrijving van de doorsnee PVV adapt op sites als geenstijl.
op 09 12 2011 at 18:30 schreef John:
Ik stort wel wat. Paypal is een deel van het probleem gezien wat ze met wikileaks, John Young en anderen uithalen. Het verbaast me dat je met deze bende zaken doet.
op 09 12 2011 at 18:38 schreef Peter:
Ik weet inmiddels meer van PayPal dan ik een paar dagen geleden deed (het bedrijf heeft ook mijn held Leonard Peltier genaaid) en sta open voor elk goede alternatief.
op 10 12 2011 at 02:38 schreef Sasha Berkman:
Leonard Peltire, AIM.
De Europese, blanke, amerikanen hebben zo goed als alle native amerikanen vermoord, nog effectiefer dan wij hier de joden destijds.
Veel van de tegenwoordig nog levende originele amerikanen, indianen, zitten in de gevangenis. Heel Liberaal allemaal.
Leonard Peltier is slecht een van de miljoenen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Leonard_Peltier
op 10 12 2011 at 08:15 schreef sigme:
het fokforum, waar ik ook braaf en vrijwillige betaal (zachtjes vloekend want ik heb het niet zo op de grote baas daar), doet het betaalgedoe via http://www.mollie.nl/
Deze waren relatief goedkoop (maar dan nog een euro per transactie..)
op 10 12 2011 at 20:27 schreef Kees:
FN (Fusil National?) is eigenzinnig en dwars. Irriteert en schudt wakker. Is daarom nuttig. Bijdrage 2012 zojuist gestort. Beter is het geen verbond aan te gaan met de Mammon, gewoon een bijdrage vragen is goed.
op 11 12 2011 at 20:59 schreef Turiddu:
Ik weet al 52 jaar dat voor ‘facts’ een ‘comments’ niet betaald wordt. En dat wil ik graag zo houden.
op 18 01 2012 at 12:35 schreef cugel:
Net 40 euro overgemaakt, hoewel ik hier nooit meer kom, maar vroeger reageerde ik hier wel eens, en mijn drie lidmaatschappen van PowNed moet ik maar eens stoppen aangezien ik er als cugel nog steeds geband ben en er alleen als unspiek of cugel2 kan reageren.
Ik reaguur nauwlijks meer maar GS is wel levendiger lezen dan het politiek correctere FN, sorry if I say so, en het was de eerste plek waar ik terecht kon met islam kritiek. Ik erger me nog steeds dood aan al die belachelijke hoofddoekjes die je hier op straat ziet, maar ik ben te beleefd of te schijterig om er wat van te zeggen, behalve online. (er is natuurlijk ook geen reden om iemand zomaar op straat aan te spreken, maar de islam heeft dat wel goed bekeken: een symbool waar je niet overheen kunt kijken en waar je op straffe van de racisme kaart ook niks over mag zeggen)
Doordat er een herhaling van deze
http://www.frontaalnaakt.nl/archives/naakt-of-niqaab.html
uitzending was op Salto toen ik wat met mijn eten voor de TV zat te zappen keek ik even op de computer naar FN en zag al klikkend over de meest gelezen items de “bedelbrief” staan. Zodoende.
op 24 04 2012 at 09:54 schreef MarkHagers:
@sigme: Het is ook heel makkelijk om direct op de bankrekening (nummer in de zijbalk) over te maken, is kosteloos bovendien.
@Peter ik heb enige maanden geleden een vijftal termijnen in een keer betaald, en zal dat met regelmaat blijven doen.