Home » Archief » Aylin Bilic kan beter zwijgen over Theo van Gogh


[23.01.2024]

Aylin Bilic kan beter zwijgen over Theo van Gogh

Peter Breedveld


Illustratie: Kawase Hasui (1883-1957)

De strijd van Theo van Gogh voor de vrije meningsuiting lijkt voor niks te zijn geweest, want niemand durft nog openlijk de islam te bekritiseren, schrijft de domste columnist van de Benelux, Aylin Bilic. Dat Bilic niks met feiten heeft, heb ik vaker vastgesteld, maar om zoiets te beweren moet je met je kop zover in je eigen endeldarm zitten dat je in een andere dimensie, een totaal andere werkelijkheid dan die van ons terechtgekomen bent.

Een kwart van de Nederlandse stemgerechtigden heeft twee maanden geleden gekozen voor een partij die al bijna 20 jaar lang op moslims en de islam kankert in bewoordingen waar Adolf Hitler nog bleek van zou wegtrekken. Die partij is nu bezig een extreemrechtse regering te vormen en zal naar het zich laat aanzien ook de premier leveren.

In het land is op de islam kankeren al jaren de nationale volkssport, om niet te zeggen het staatsgeloof. Je moet sterker in je schoenen staan om de islam níet te bekritiseren. Ieder Kamerlid, iedere columnist, iedere academicus met een moslimachtergrond mag zich verheugen in de warme aandacht van een meute moslimjagers die haar of hem beschuldigen van islamistische “agenda’s”, banden met terreurorganisaties en salafistische genootschappen, en altijd, altijd, altijd antisemitisme.

Geitenneuker

Je kunt dus stellen dat de strijd van Theo van Gogh, als je de criteria van Bilic hanteert, zeer vruchtbaar is geweest. Iedereen en zijn grootje waant zichzelf vandaag de dag een Theo, al was het origineel een stuk genuanceerder dan de hedendaagse “islamcritici”. Van Goghs “geitenneuker”, een vileine verwijzing naar een leerstuk van wijlen de Iraanse ayatollah Ruhollah Khomeini, was heel wat spitsvondiger dan het “moslimhoer”, het “kopvod” en het “achterlijke zandbaklanden” waar zijn zelfingebeelde erfgenamen in grossieren. De film Submission, waarin koran- en hadithteksten op een naakt vrouwenlichaam waren gekalligrafeerd, was aanzienlijk smaakvoller dan de acties van troglodieten die menen hun punt te moeten maken met het verbranden van korans. Boeken verbranden, wat een verneukt historisch besef heb je dán.

Wat de extreem gewelddadige dood van Van Gogh extra tragisch maakt, is dat het niet zijn teksten en uitspraken over moslims en de islam waren die hem zijn leven kostten, maar die van Hirsi Ali, die zo streng beveiligd werd dat ze voor moordenaar Mohammed Bouyeri niet te bereiken was. Van Gogh werd als prikbord gebruikt voor een brief van Bouyeri aan Hirsi Ali.

Tolerante democraten

Zowel Hirsi Ali als Van Gogh hadden pittige kritiek op de islam en op moslims, maar ze richtten hun pijlen uitsluitend op die onverdraagzame moslims die anderen hun wil probeerden op te leggen, zich beroepend op hun interpretatie van bepaalde passages in de koran. Van Gogh schreef in een brief aan schrijver Mohammed Benzakour dat “de aanval louter en alleen omdat iemand moslim is, zal nooit bij mij vandaan komen, want ik beschouw volgers van Allah die zich als tolerante democraten gedragen niet als tegenstander.”

Ik vermoed dus dat Van Gogh, zou hij nog hebben geleefd, het beter zou hebben kunnen vinden met de door Bilic obsessief gehate Emine Uğur, die consequent de vrije meningsuiting verdedigt, dan met Bilic, die je moeilijk een tolerante democraat kan noemen. Bilic blaast hoog van de toren over vrije meningsuiting, maar verklikt je bij je werkgever als je mening haar niet aanstaat, overlaadt je met een lawine van uitzinnig gescheld en achtervolgt mensen tot in de hel als ze publiekelijk een stukje van mij waarderen, want, en nu komt het, ik maak me schuldig aan “ongenuanceerd gescheld en getier” en ga “nogal rabiaat tekeer”. Sigrid Kaag wordt door Bilic verweten “te polariseren”.

Hahaha! Jezelf tot volgeling van Theo van Gogh verklaren en dan Sigrid Kaag verwijten dat ze polariseert.

Lentekriebels

Nu gaat het met de vrijheid van meningsuiting in Nederland niet goed, maar niet omdat niemand meer openlijk de islam durft te bekritiseren. Het is eerder omdat er een leger van Aylin Bilicen bestaat dat je helemaal de tyfus intimideert, naar je werkgever stapt, je verrot scheldt en met de dood bedreigt als je iets zegt dat het onwelgevallig is.

Het zijn geen islamcritici die de afgelopen tijd werden bedreigd, maar bijvoorbeeld een homoseksuele kinderboekenschrijver, de organisatoren van de genderdiverse Week van de Lentekriebels, anti-Zwarte Piet-activisten, virologen, Sigrid Kaag en critici van de PVV-Führer. En ze werden niet bedreigd door de moslims maar door wat Van Gogh eens omschreef als “een cliché van de meute: angstaanjagend, dom en vijandig.”

Domrechts wil een safe-space

Bilic laat met haar stukje zien dat ze geen idee heeft wie Van Gogh was en waar hij voor stond. Wat ook duidelijk wordt, is wat haar definitie van vrijheid van meningsuiting precies is. Ze haalt als voorbeeld de Duits-Amerikaanse Harvard-docent Yascha Mounk aan, die volgens haar “werd bejubeld toen hij Trump en Orbán aanviel”, maar nu wordt “verguisd” vanwege zijn recente boek De identiteitsval, waarin hij kritiek uit op het heersende identiteitsdenken.”

Ik heb Mounk, van wie ik nooit had gehoord, even gegoogeld, en hij werkt nog steeds aan Harvard en geniet nog steeds aanzien. Hij is dus niet gecanceld, of zo, in tegenstelling tot Claudine Gay, die moest aftreden als president van Harvard omdat ze weigerde een oproep tot bevrijding van de Palestijnen als een oproep tot genocide op de Joden te zien.

Vrijheid van meningsuiting is volgens Bilic en zoveel andere domrechtse schreeuwerds dus dat je niet wordt tegengesproken als je je honderdmiljardste jeremiade over het gevaar van woke publiceert. Bilic wil een safe-space. Heel Domrechts eist op hoge toon een safe-space, waar ze niet worden geconfronteerd met de critical race theory, de progress-vlag en vrouwen met een hoofddoek. Ze betreuren het dat sinds de dood van Theo van Gogh, die eens schreef dat hij eikeltjes ging strooien op het graf van het kind van Monique van der Ven, niemand meer gebruik durft te maken van de vrije meningsuiting, maar als iemand iets zegt waar ze het niet mee eens zijn, schreeuwen ze verontwaardigd om hun safe-space.

 

 

 

Is het Vrije Woord u écht lief? Steun me dan met een financiële bijdrage. Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke (maar echt) site van Nederland. Rekeningnummer NL24 ASNB 8832 6749 39 (N.P. Breedveld, ASBN Rijswijk), BIC ASNB NL21.

Peter Breedveld, 23.01.2024 @ 08:16

[Home]
 

1 Reactie

op 23 01 2024 at 08:17 schreef Peter:

Reageren? Leesfrontaalnaakt@gmail.com.

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS