Home » Archief » Arthur van Amerongen is jaloers


[10.03.2022]

Arthur van Amerongen is jaloers

Jasper Mekkes


Scène uit: Barefoot Gen (Masaki Mori, 1983)

Reactionairen hebben vaak maar één visie: de islam is gevaarlijk, iemand met zwart haar of zwarte ogen is gevaarlijk, iemand die niet op mij lijkt is gevaarlijk of iemand die anders denkt dan ik is gevaarlijk. Om dit bewijs van een gebrek aan beschaving te camoufleren bedenkt men dan vaak een mooie Engelse term die gekoppeld kan worden aan al te menselijke eigenschappen; eigenschappen die zo natuurlijk zouden zijn dat je ze niet kan beheersen. Xenofobie voldoet daarbij inmiddels niet meer, het is in-group bias geworden las ik in dit leuke stukje.

Na een tijdje komen reactionairen soms tot het besef dat ze al die tijd juist vochten tegen iets wat hen eigenlijk bindt met het als gevaar gepresenteerde afwijkende. Het gevaar van de Enge Ander is namelijk dat wat ze ten diepste graag zouden willen zijn, of zelf ook (willen) hebben. Een treffend voorbeeld is obscurantist Arthur van Amerongen met zijn obsessieve angst voor ‘de’ islam, oftewel het islamisme van een kleine minderheid. Het is bij Arthur vermoedelijk gewoon een nogal sterke affectie voor het reactionisme van bepaalde moslims. Reactionair van Amerongen is immers een als kritische geest vermomde oude man, die heimelijk jaloers is op de kracht die de islamitische cultuur, in tegenstelling tot de joods-christelijke cultuur, nog wèl heeft.

In de gaten houden

Oeverloos mistige epistels schrijft Arthur wekelijks over het vermeende islamitische gevaar. Soumission is bij mensen als Arthur dan ook nooit ver weg.

Ik heb wel eens één van die ellenlange schrijfsels helemaal uitgelezen, maar meestal kom ik niet verder dan de eerste paar regels, doordat er geen lijn en geen vaart in zit. Al dat geschrijf is bovendien in twee zinnen samen te vatten. In reactie op het vermeende gevaar voor onze vrijheid wordt terugverlangd naar een verleden dat beter zou zijn.

Maar onze vrijheid is natuurlijk helemaal niet in gevaar door de islam, net zoals die niet in gevaar is door corona-maatregelen, Russia Today, Spoetnik, of door welke cultuuruiting dan ook.

Onze vrijheid is in gevaar vanwege hele andere oorzaken. Zo werkt de Nederlandse overheid bijvoorbeeld al jaren met grote internationale bedrijven aan megalomane projecten voor het in de gaten houden van mensen op een manier die in China niet zou misstaan. En de GAFAM houdt u al jaren via uw mobiele telefoon in de gaten – en weet vrijwel alles van u.

Russische kunst

Onze vrijheid is ook in gevaar door het verkopen van onwelgevallige meningen uit foute buitenlanden als onwaar, door het bestempelen van Russische kunst en cultuur als een moderne, liberale versie van ‘entartete kunst’, door politici die Nederland hebben uitgeleverd aan het liberalisme en het imperialisme van het Westen, en door een wereldwijde oligarchie die in de politiek aan de touwtjes trekt.

Onze vrijheid is in gevaar door een gebrek aan empathie met andersdenkenden; een ‘afwijking van het witte ras’ volgens uw hoofdredacteur. En mocht u één van die zeldzame mensen zijn die de kracht van ironie nog begrijpt dan kan ik u geruststellen: dat was vast ironisch bedoeld.

Gebrek aan empathie is een eigenschap die net als xenofobie, of in-group bias als u liever Engels leest, bestreden moet worden. En dat doen we door de aloude deugd van de beheersing, iets dat zeldzaam aan het worden is in onze steeds nihilistischer wordende, en daardoor stervende joods-christelijke cultuur.

Dictatuur van het transhumanisme

Zoals iedere ouder van jonge kinderen weet, zijn ouders die hun kinderen nog (zelf) opvoeden zeldzaam aan het worden. Maar ik kan de reactionairen onder hen geruststellen. Uw kinderen zullen niet leven onder een islamitische dictatuur, maar onder een dictatuur van het transhumanisme; de ideologie van de GAFAM.

En dat transhumanisme is een ontwikkeling waartegen verzetten geen zin heeft, dus reactionairen kunnen lekker achterover gaan zitten om, heel beheerst, een boek over Nederland in de jaren vijftig te lezen. Om weg te kunnen dromen bij een achterhaalde samenleving zonder de zo belangrijke diversiteit aan opvattingen, mensen en culturen, zodat in de komende eeuwen die het einde van de joods-christelijke cultuur zullen inluiden, het transhumanisme zonder noemenswaardige weerstand de macht over kan nemen. Terwijl ridder Arthur ondertussen tegen windmolens blijft vechten.

Jasper Mekkes is ingenieur en vooruitgangsfilosoof en heeft net een boek gepubliceerd: Wil tot Waarheid; een materialistische ontologie van de mens en zijn natuur.

Jasper Mekkes, 10.03.2022 @ 09:15

[Home]
 

1 Reactie

op 10 03 2022 at 09:15 schreef Peter:

Reageren? Leesfrontaalnaakt@gmail.com.

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN OKTOBER

O Het grote anti-Joodse haatcomplot

O De Blitzkrieg tegen de critici van Jan van de Beek

O De mondsnoerende feiten van Hein de Haas

O De hoogopgeleiden hebben het weer gedaan

O De Charlatan regeert

O Wilders bedreigt een burgemeester

O Goede Joden, slechte Joden

O Chris Kuch en de Wetenschapper

O Swingen is het nieuwe Tupperware

O Regeerprogramma über Alles

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS