Ben
Loor
Het schijnt dat je de Ware gewoon tegenkomt in de supermarkt, als je er maar voor ‘openstaat’. Nou gaan openstaan en supermarkten bij mij niet samen, dus de kans is klein dat ik dáár het uiteindelijke geluk ga vinden.
Maar toen ik laatst weer eens heel erg niet openstond bij de wijnafdeling van een welbekende zelfbedieningszaak, alwaar ik mij volledig met mijn eigen zaken aan het bemoeien was, en mij verdiepte in het etiket van een Cabernet, stond uit het niks ineens iemand naast me.
Ik herkende hem meteen. Het was Ben. Ben ken ik nog van heel vroeger, en over Ben had ik al gehoord dat hij sinds zijn scheiding ernstig zoekende is. Geen vrouw is veilig voor Ben, en dat zal de hele vrouwbevolking van mijn dorp en omstreken weten ook. De meest erbarmelijke verhalen waren mij al ter ore gekomen. Ben is on the loose, Ben is desperately seeking a woman.
Dus besloot ik, na zijn Héééé, ken ik jou niet van vroeger?, me zo snel mogelijk uit de voeten te maken. Maar niet voordat hij uit me had geperst in welke woonplaats ik nu woon. En toen vertelde hij me, ongevraagd, dat hij na zijn scheiding zo leuk daar-en-daar is gaan wonen, in precies dezelfde plaats als ik. En dat hij vóór die tijd zelfs bij mijn vader in de straat had gewoond, met zijn lieftallige ex.
Dit hele gesprek duurde precies anderhalve minuut, en ik vertelde Ben, toen hij me vroeg of ik ook wel eens in Amsterdam uitga (een ongelooflijk open deur), dat ik net onderweg was naar een afspraak in die stad (wat waar was). En ik begon langzaam achteruit te lopen, en hoopte maar dat ik hele negatieve lichaamstaal sprak, maar Ben liep toch nog even mee. Ben is namelijk desperaat.
Zonder de Cabernet verliet ik in rap tempo de winkel, een beteuterde Ben achterlatend. En ik ging naar mijn afspraak in Amsterdam, en dacht nooit meer na over Ben.
Totdat ik een paar dagen geleden, vanuit mijn riante oppasvilla, de voicemail van mijn vaste telefoon beluisterde, waarop Ben een dringende boodschap had achtergelaten. Nou was dat best knap van Ben, want hij had mijn nummer niet, en ik sta ook niet in het telefoonboek vermeld. Ben had dus moeite gedaan mij te traceren. En Ben houdt vol, want ik krijg nu elke dag dezelfde nieuwe nummermelding te horen, als ik mijn voicemail bel.
Dat Bens brutaliteit geen grenzen kent, bleek uit het verhaal van mijn vader, die mij vandaag meldde dat ene Ben X. hem afgelopen weekend had opgebeld. Ben had tegen de vrouw van mijn vader gezegd dat hij mijn nummer kwijt was. Jawel. De sluwerd. En zij heeft hem in alle onschuld mijn privénummer gegeven. Kan gebeuren, al moet ik hier nog wel een keer met haar afspraken over maken.
Nu moet ik Ben zien af te poeieren, wat op zich niet echt een probleem is. Maar zo onbeschaamd kom ik ze maar zelden tegen, en dit riekt simpelweg naar stalking.
Het wordt tijd voor een mannenstem op mijn voicemail. Een Loor-en-Pietje-Puk-zijn-er-niet bericht. Zal je net zien dat de Ware belt.
Loor (1967) is een in alle opzichten lekker wijf. Lees meer op haar eigen webstek, Loor schrijft!
Algemeen, 26.09.2008 @ 14:08
39 Reacties
op 26 09 2008 at 14:27 schreef Loesje:
Niet op reageren Loor, gewoon "doodzwijgen" die handel! ;-))
op 26 09 2008 at 14:47 schreef Bert Brussen:
Wedden dat Ben eerst met Odol sprayt voordat hij je voicemail inspreekt?
op 26 09 2008 at 15:29 schreef Loesje:
Heej, wat sien ik, een non, met een piemel? Was me net niet opgevallen.
@Bert, moest het woordje,zijn, niet voor Odol staan? Woeha ha, sorry Loor, kon het niet laten.
Komt vast vanwege de vroege dienst vandaag. Dan vliegen om ca. 6.00 uur `s morgens in de garage/remise, al diverse vleeswaren tussen de zwarte espresso`tjes over tafel. Figuurlijk dan. Hoewel… nee laat maar.
op 26 09 2008 at 15:29 schreef Loor:
Loesje, thank God voor Nummerweergave van KPN.
Bert, volgens mij had Ben juist eerst gegorgeld met whisky, sigaren en scheermesjes, om daarna zijn meest zwoele en rauwe slaapkamerstem in de strijd te gooien. Nebbisj.
op 26 09 2008 at 15:36 schreef Loor:
@Bert, moest het woordje,zijn, niet voor Odol staan? Woeha ha, sorry Loor, kon het niet laten.
Ach Loesje, geen zorgen. Ik heb al een week niet meer echt geslapen, dus er gaat nogal veel langs me heen. Nomaliter zou ik alleen al bij de gedachte gaan kokhalzen.
op 26 09 2008 at 15:52 schreef Loesje:
Loortje toch! Geen zorgen? Als jij schrijft dat je al een week niet meer echt hebt geslapen? Da`s niet goed hoor meissie. Ken de oorzaak niet, hoef ik niet te weten ook, maar daar moet je volgens mij toch iets tegen gaan ondernemen. Sterkte!
op 26 09 2008 at 15:58 schreef Onwijsgeer:
@Lieve Loor,
Het woordje "zijn" had in jouw reactie tussen aanhalingstekens moeten staan, niet tussen die heerlijke komma’s (die ik overigens ook met liefde neuk). Dus: ‘@Bert, moest het woordje "zijn" niet voor ODOL staan? Woeha ha, [..etcetera….]".
Bert zou dan hebben geschreven: ‘Wedden dat Ben eerst met ZIJN Odol sprayt voordat hij je voicemail inspreekt?’. "Zijn" heb ik nu in de vorige zin, zoals je merkt, opzettelijk met hoofdletters geschreven, zodat het je wat meer opvalt.
Met liefhebbende groet,
Ben Derrida
op 26 09 2008 at 16:27 schreef Loor:
Onwijsgeer, zó slecht slaap ik nou ook weer niet. De quote was van Loesje.
op 26 09 2008 at 16:31 schreef Loesje:
Zeg Onwijsgeer, het was wel MIJN reactie. En ja, er hadden aanhalingstekens moeten staan.
Trouwens, hoe gaat dat eigenlijk in z`n werk? Komma`s neuken?
op 26 09 2008 at 16:38 schreef Onwijsgeer:
Je hebt gelijk Loor, ik dacht jou te quoten, maar jij quootte Loesje.
op 26 09 2008 at 16:43 schreef Onwijsgeer:
@Loesje:
Komma’s neuken is zwaar werk; je moet er continu (of misschien "kontie nue" woeha ha) "aanhalingstekens" voor uit de kast halen.
op 26 09 2008 at 17:20 schreef Bert Brussen:
lol@Derrida
op 26 09 2008 at 19:23 schreef Ozymandias:
Zou Ben deze column hebben gelezen? Zo ja, zou de boodschap nu wel bij hem aankomen?
Zo nee, wat helpt dan wel? Zeggen dat je al een vriend hebt, lesbisch bent, niet toe ben aan een relatie, zes kinderen hebt, moslima bent en hoofdpijn hebt bovendien?
op 26 09 2008 at 20:08 schreef Tjerk:
Loesje: Heej, wat sien ik, een non, met een piemel? Was me net niet opgevallen.
Ik denk dat het een als non verklede meneer moet voorstellen, die aldus het klooster heeft weten binnen te dringen.
Loor: Zal je net zien dat de Ware belt.
Zomaar, uit het niets, uit de hemel, internationaal vanuit een land hier ver vandaan?
Maar zelfs al zou dat gebeuren, zou je het omarmen? Of het wegduwen, om voor altijd te kunnen blijven hopen op de Ware?
Hoe lang nog Loor? Hoeveel stukjes nog?
op 26 09 2008 at 23:01 schreef Loesje:
@Tjerk,"heej, wat sien ik etc.", was een geintje.
De "non" met piemel heeft ook niet echt een nonachtig gezicht, toch?
Ik wed trouwens dat heel veel meneren, heel veel mevrouwen middels gelijksoortige verkleedpartijen hebben, ahem, bediend, zullen we maar zeggen. En vice versa natuurlijk.
op 27 09 2008 at 09:13 schreef Hosseyn:
Toch zijn er nog echte mannen, Loor.
op 27 09 2008 at 09:37 schreef hassnae:
Iggy Pop is geweldig, Hos! Heb je Wintergasten gezien met hem?
op 27 09 2008 at 10:17 schreef Loor:
Ozymandias, bij Ben helpt niks. Hij heeft mijn zusje laatst ook al klemgezet, niet ver van de bewuste supermarkt. En zij heeft een man en drie kinderen, maar Ben poogde desondanks een afspraakje met haar te maken.
Tjerk, ik begrijp dat ik, wil het allemaal nog goed komen met me, even bij je op de sofa moet komen liggen?
Hos, ik sluit me bij jou en Hassnae aan inzake Iggy. En hij heeft de Stem, qua rauw en slaapkamer.
op 27 09 2008 at 10:51 schreef Peter:
De Wintergastenaflevering met Iggy was geweldig. Wat een aardige, intelligente, warme man.
Maar muzikaal doet-ie niks belangwekkends meer, het spijt me het te moeten zeggen, want voor mij vormde hij samen met David Bowie en Lou Reed een Heilige Drie-eenheid.
Van een dwarse, gevaarlijke punk-demon is Iggy Pop verworden tot een behaagzieke, vrolijke rocker. De punkrock-versie van Britney Spears.
Op zich niks mis mee. Pop is verantwoordelijk voor de beste albums uit de historie van de popmuziek: Kill City, The Idiot, Lust for Life, Soldier, Zombie Birdhouse en New Values. Ik ben nooit een grote fan van The Stooges geweest, maar ook met die bvand heeft-ie een paar onverwoestbare klassiekers gemaakt, de nummers I wanna be your dog en No fun.
Dat is een indrukwekkend oeuvre. Dat Pop nu lekker aan het nazomeren is, gun ik hem van harte. Maar mij heeft-ie twee, drie albums geleden muzikaal van zich vervreemd.
Wel respect voor de waanzinnige lichamelijke conditie, waarin-ie zich bevindt, overigens.
op 27 09 2008 at 10:53 schreef Maurice:
En ik maar denken dat ik alles had gezien. Een non met een pik !
op 27 09 2008 at 12:22 schreef piet b:
@loor
Heb je al niet eerder een dergelijke ontmoeting gehad? Een ontmoeting met een oude kennis in een supermarkt?
http://www.peterbreedveld.com/archives/00001503.html
Een mens leert van zijn fouten en van andermans fouten.
op 27 09 2008 at 14:56 schreef Hosseyn:
Nee, gemist! Die wintergasten. Hebben jullie een linkje? Ja, Iggy is geweldig. No Fun vind ik geniaal in zijn eenvoud. En hoe oud is die man ’s hemelsnaam? Wiliam Burroughs had een theorie dat langdurig heroïnegebruik op sommige mensen een conserverende werking heeft, dat het alterneren tussen abstinentie en stoned-zijn een soort gymnastiek is op celniveau. Ik hoop het maar.
op 27 09 2008 at 16:25 schreef Jezus Christus:
Zou Peter ook islamitische vunzigheid durven plaatsen? Of is hier sprake van voorspelbare zelfcensuur….
http://is.atspace.org/v-ps28.jpg
http://is.atspace.org/v-ps25.jpg
op 27 09 2008 at 17:31 schreef Peter:
Over voorspelbaarheid gesproken. Je drijft de spot met christenen en ja hoor, daar komt weer een verongelijkte huilebalk zeuren dat ik zoiets niet met moslims zou durven doen.
Al drieënhalf jaar veeg ik de vloer op allerlei manieren met moslims aan, ‘Jezus Christus’, en dat doe ik onder eigen naam, met open vizier. Niet vanachter kinderachtige pseudoniempjes als ‘Jezus Christus’.
Kijk, hier een voorbeeld van wat ik zeker weet dat jij niet onder eigen naam zou durven schrijven. Je durft niet eens onder eigen naam te suggereren dat ik aan zelfcensuur doe. Zo dapper ben jij nou.
Sukkel.
op 27 09 2008 at 18:25 schreef Jezus Christus:
Nou mijn zoon, ik heb je stukje gelezen. Makkelijk hoor, om een misdadiger te kakken te zetten. Iemand die de islamitische gemeenschap te schande heeft gemaakt. Sjonge, wat jij allemaal wel niet durft te schrijven. Een ware verzetsheld, die Peter. Nee, produceer nou eens een plaatje van bijvoorbeeld de met ’n 9-jarig meisje spelende pedofeet. Of een imam die z’n apparaatje in een andere imam propt. Net zoals je de nonnetjes hier parkeert. Nogmaals, dat durf je niet. Christenen afzeiken, daar ligt niemand wakker van, Dude….
op 27 09 2008 at 18:38 schreef Peter:
Als je denkt dat ik me laat verleiden tot een spelletje chicken met iemand die dat niet eens onder zijn eigen naam durft te doen, vergis je je deerlijk, ‘vriend’.
Seks met Aicha, met geiten, met imams, dat hebben we hier allemaal gehad. Vermaak je maar fijn met het archief van Frontaal Naakt. Been there, done that. Totaal ongevaarlijk, geen moslim die er boos om werd. Hondenliefhebbers beledigen is veel linker. Of vrienden van Het Vrije Volk.
Christenen afzeiken levert altijd verongelijkte reacties op zoals die van jou. Ik geloof er dus niks van, dat niemand er wakker van ligt.
Niet dat dat me interesseert. Ik zie het niet als mijn roeping mensen uit hun slaap te houden. Ik wil alleen mezelf en anderen vermaken. En als je je niet vermaakt, surf je gewoon weer lekker verder naar een site die je wel aanspreekt.
Of bouw er zelf één. Kun je helemaal volstoppen met islamitische pedoporno.
Veel plezier!
op 27 09 2008 at 18:55 schreef Jezus Christus:
Ik wist niet dat je boos zou worden! Het was maar een onschuldige observatie, beste Peter. En je behoort tot de overgrote meerderheid met dit soort gedrag, dus schaam je vooral niet. Of juist wel natuurlijk, dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt.
"Ik wil alleen mezelf en anderen vermaken."
Kijk, dat is tenminste een argument waar niemand commentaar op kan hebben.
op 27 09 2008 at 19:26 schreef Ozymandias:
Of je op internet praat over het weer praat, over desparate mannen die Ben heten, over neukende nonnen, het maakt niet uit, er komt altijd weer iemand langs die het onderwerp toch weer ombuigt naar de Islam.
Geert Wilders heeft gelijk: Nederland is allang geislamiseerd, mede dankzij types als ‘Jezus Christus.’
op 27 09 2008 at 19:58 schreef Maria:
Zeg Ozymandias – islamdeskundige – hoe is het met je *proest* haram-mortuarium?
op 27 09 2008 at 20:25 schreef Maria:
P.S.
Nog even voor het slapen gaan (ik kan je moeder hier horen roepen!):
Het moet natuurlijk zijn: "desperate mannen", beste Ozymandias. Het is ook wel heel moeilijk hoor, dat Nederlands. Ik begrijp het best wel. Maar misschien moet je dit soort *kuch* moeilijke woordjes voortaan niet meer gebruiken. Dat scheelt je heel wat rode wangetjes, en je hebt altijd kans dat iemand je eindelijk eens voor vol aanziet….
op 27 09 2008 at 21:23 schreef Peter:
Godnakendekut, ik dacht echt heel even dat we van deze soort types waren verlost.
Wanneer komt nou eindelijk eens dat dogmatische niet-dogmatische magazine voor verstarde middelbare mannen en vrouwen met geen seksleven to speak of er?
op 27 09 2008 at 21:52 schreef Maria:
Hoezo? Daarvoor hoef je toch niet te verhuizen?
op 27 09 2008 at 22:24 schreef Ozymandias:
Maria mag mij dan niet voor vol aanzien, maar ik ben dan wel weer zo belangrijk dat ze mijn taalfoutjes van een week geleden heeft onthouden.
op 27 09 2008 at 22:55 schreef Maria:
Ozymandias, dat waren geen taalfoutjes, dat was een werkelijk hilarisch vertoon van onkunde. Waarvoor dank.
http://www.pacdv.com/sounds/applause-sounds/app-14.mp3
Geislamiseerd is een taalfoutje, maar daar zeuren we in principe niet over. Hoewel het een kleine moeite is om het goed te schrijven. Zeker op een site waar het kommas neuken een normale gang van zaken is.
op 27 09 2008 at 23:29 schreef vander F:
Ik voel een frontale aanval aankomen,
van verongelijkte miskende Hindu’s,
die ene post-nazi Hindu wegbereider daargelaten
Waarom nou nooit eens Ganesch afzeiken met z’n achterlijke slurf en dat rondsmijten met E310 en Cadmium wit?
Wat spoken ze eigenlijk met hun dochters uit?
Van die vragen, maar daar hoor je dan niemand over,
schande.
*mailt MDI*
op 27 09 2008 at 23:31 schreef vander F:
Een beetje discriminerend discrimineren.
op 28 09 2008 at 12:24 schreef Peter:
Maria mag Oz dan niet voor vol aanzien, zelf heeft ze blijkbaar niks interessanters te melden dan haar gênante geschooljuffrouw. En dan ook steeds terugkomen om te zien of er al op haar gezeur is gereageerd.
Weg ermee. Mensen die alleen maar komen om te zeiken, zijn hier niet welkom.
op 30 09 2008 at 12:29 schreef Paco:
Ben jij dan waterdicht, Peter?? Kom zeg!!
op 30 09 2008 at 16:41 schreef Ben Dover:
[gemeulenbelt]