Home » Archief » Zomergasten: Dolphins are evil


[02.09.2006]

Zomergasten: Dolphins are evil

Max J. Molovich

Ero17 (69k image)
Illustratie: EROTICARS 2006

In de studio zit Connie Palmen met open mond naar het scherm te staren. Max J. Molovich glimlacht en slaakt een zucht. Connie Palmen blijft naar het scherm staren. Max J. Molovich schraapt zijn keel. Connie Palmen blijft naar het scherm staren.

Max J. Molovich: Nog een glaasje wijn, Connie?

Connie Palmen schrikt wakker.

Connie Palmen: Hè, wat? Ja, lekker. O sorry… ik was helemaal… tjongejonge…

Max J. Molovich: Verbijsterend, niet?

Connie Palmen: IJzingwekkende televisie. Dat dit mag gebeuren… Daar moeten we toch met z’n allen wat tegen doen? Maar wat? Niets waarschijnlijk? We kunnen niets doen. We staan machteloos! Dussssss… laten we verder gaan, ik zie aan de gebaren van floormanager dat we tijd te kort komen. We moeten helaas wat fragmenten laten vallen.

Max J. Molovich: Helaas schimmelkaas.

Connie Palmen: Hahaha… schimmelkaas… Euhm, ik stel voor dat we jouw blokje over het Kwaad in alle Vormen wat inkorten. Je wilde het in dit kader nog hebben over Gandhi, Rik Felderhof, de dochter van Tommy Hilfiger en over dolfijnen, zeg maar waar je het over wil hebben.

Max J. Molovich: Goh, Connie, een moeilijke keuze, maar dan wil ik het toch het liefst hebben over de grootste dreiging die boven ons hoofd hangt, het Kwaad dat alle Kwaden eigenlijk in zich verenigt: de dolfijnen.

Connie Palmen: Weet je, Max, dat doet mij zeer veel deugd. Ik stond namelijk altijd helemaal alleen in mijn diep gewortelde angst voor en ongegronde haat jegens dolfijnen. Ik heb die beesten altijd gewantrouwd, maar wist nooit waarom. En als ik er wat over zei op een of ander feestje of zo, dan werd ik altijd aangekeken met blikken die vuur spuwden. En vervolgens met de nek. Zelfs Hans deed net of ie me niet zag als ik over dolfijnen begon. Op de 75e verjaardag van Remco Campert bijvoorbeeld… niemand die met me wilde praten… Stond ik daar, in de keuken, naast wat flessen rood… Ik hoop dus dat jij mij kan uitleggen wat er zo onheilspellend is aan de dolfijn.

Max J. Molovich: Ik zal mijn best doen, Connie.

Connie Palmen: (tot de camera) Hans, goed opletten.

Max J. Molovich: Kijk. Wat jou vermoedelijk dat gevoel van onbehagen geeft, is de grenzeloze behaagziekte van de dolfijn tegenover de mens. Werkelijk niets gaat ze te ver om in onze gunst te komen. Die trucjes die ze doen, dat gesnater, dat enthousiast knikken met hun kop… en ze weten maar al te goed wat ze doen. Dat zie je aan die eeuwige, zelfingenomen glimlach van ze. Die glimlach die niet van hun kop is te rammen. Het is die glimlach trouwens die hun ware aard verraad.

Connie Palmen: Leg uit.

Max J. Molovich: Wel, ik kreeg ooit argwaan toen ik te horen kreeg dat hare koninklijke hoogheid Prinses Irene zich had laat onderpissen door dolfijnen. Ik dacht, dit kan niet waar zijn… Hoe kun je een natie beledigen?

Connie Palmen: Door haar kroonjuwelen onder te pissen.

Max J. Molovich: Precies. Maar ja, ik kon nog niets hard maken. Totdat er op 11 september 2001 twee vliegtuigen in het WTC vlogen.

Connie Palmen: Daar zaten de dolfijnen achter?

Max J. Molovich: Wellicht, maar daar gaat het me niet om. De dagen daarna kregen wij geregeld de tronie van Osama bin Laden te zien en wat mij onmiddellijk opviel, wat bij mij zeg maar insloeg als de bliksem, was die glimlach van Osama bin Laden. Die onnatuurlijk vrome glimlach. Die glimlach waarmee zelfs het vasthouden van een kalashnikov een uiting van goddelijke blijheid was. En ik wist meteen op welke onuitstaanbare koppen ik die glimlach eerder had gezien.

Connie Palmen: Bij de dolfijnen.

Max J. Molovich: Precies Connie. Bij de dolfijnen.

Connie Palmen: Ongelooflijk.

Max J. Molovich: Ik schrok me ook rot, toen ik erachter kwam.

Connie Palmen: Dat kan ik me voorstellen.

Max J. Molovich: Het waren echter alleen nog maar vermoedens, gebaseerd op een overeenkomst in een glimlach.

Connie Palmen: Op z’n zachtst gezegd: een subjectieve bewijsvoering, zoals men dat in de advocatuur noemt.

Max J. Molovich: Is dat zo?

Connie Palmen: Geen flauw idee. Ga verder.

Max J. Molovich: Oké. Ik kon dus niets hard maken. Tot, ineens, drie jaar later, de orkaan Katrina als een blessing in disguise huis kwam houden in het Zuiden van Amerika. Toen de orkaan was overgewaaid, bleek dat er, uit een speciaal trainingskamp van de Amerikaanse marine, 36 dolfijnen waren ontsnapt, die alle waren getraind om terroristen uit te schakelen (lees hier het artikel in de Guardian). En toen wist ik: de geschiedenis is zich aan het herhalen.

Connie Palmen: Hoezo?

Max J. Molovich: In de jaren ’80 werd Saddam Hoessein door de Amerikanen geholpen om het tegen Iran op te nemen. Hij kreeg wapens en alle ruimte. Twintig jaar later moeten de Amerikanen al hun capaciteiten aanwenden om de man uit het zadel te bombarderen. In diezelfde jaren ’80 wordt Osama bin Laden getraind om tegen de Russen in Afghanistan te vechten. In 2001 gebruikt Bin Laden zijn opgedane kennis om Amerika te raken waar het pijn doet. En nu zet men al zo’n vier jaar alles op alles om de man uit zijn grot te jagen. Zonder succes. Dan denk je: daar zal men wel van geleerd hebben. Maar nee hoor, dan gaan ze de dolfijnen bewapenen om terroristen te bestrijden. Dus je kunt op je vingers natellen wat er gebeurt…

Connie Palmen: Over twintig jaar gebruiken de dolfijnen hun opgedane kennis om ons te vernietigen.

Max J. Molovich: Precies.

Connie Palmen: Nu heb jij een propagandafilmpje van de dolfijnen gevonden, is het niet?

Max J. Molovich: Ja. Daar stuitte ik bij toeval op, toen ik aan het zoeken was naar filmpjes over Thaise massage. Ineens kwam ik een filmpje tegen, dat ‘The Message’ heette en waarin dolfijnen figureerden. Wat ik zag, leek een gewoon filmpje over dolfijnen. Het was een beetje slechte kwaliteit. Je zeg de dolfijnen onder water zwemmen, je zag ze springen en schroefsprongen maken… heel onschuldig. Op de geluidsband hoorde je dat typische gesnetter van die beesten. Het enige wat verdacht was, was de titel.

Connie Palmen: En toen ben je ermee naar Jean-Luc Duvureaux gegaan, de bastaardzoon van Jacques Cousteau.

Max J. Molovich: Ja. Jean-Luc beheerst dolfijnentaal. Aan hem heb ik gevraagd te vertalen wat de dolfijn op de geluidsband te zeggen had.

Connie Palmen: Met het volgende, verbijsterende resultaat tot gevolg. Overigens wil ik de kijker even waarschuwen: de kwaliteit van deze film houdt te wensen over. De resolutie is zo laag, dat ook de ondertiteling bijna niet te lezen is. Wij zullen ons best doen om dat een dezer dagen te verhelpen. In de tussentijd kunt u hier overigens lezen wat Max J. Molovich eerder over dolfijnen heeft geschreven.

Gedurende de zomermaanden ontvangt de charmante Connie Palmen drie maal per week de wereldvermaarde, alom bewonderde Max J. Molovich als haar Zomergast. Samen kijken zij naar fragmenten die op een of andere manier bepalend zijn geweest voor Molovich’ kijk op de wereld in het algemeen en die van hemzelf in het bijzonder.

Algemeen, 02.09.2006 @ 01:12

[Home]
 

3 Reacties

op 02 09 2006 at 02:37 schreef Michiel Mans:

Zie je wel. Die pokke vissen. Ik vreet het al niet maar anders zou ik er nu mee stoppen. De loeders heulden in de koude oorlog al met die kapitalistische Amerikaanse varkens. Toen werden ze al getrained om het geluid van socialistische schepen met hulpgoederen te leren herkennen om er dan met met een kleefmijn of lading trotyl onderdoor te zwemmen. Maar als die duivelse dolfijnen nu ontmaskerd zijn, hoe moet ik dan voortaan naar jonge zeehondjes kijken? Of die vermaledijde pandaberen?

op 02 09 2006 at 21:45 schreef cugel:

Er staan nog veel meer grappige zomergasten met La Palmen op Molovich’s website. Heel goed geschreven!
Op GS vond ik deze link:
http://www.armedforcesjournal.com/2006/06/1833899
geplaatst door gaatnat 02-09-06 @ 12:47
onder het nieuwnieuws onderwerp Bot: geduld is op met Iran.
Ik had het kaartje al wel eerder gezien, maar niet het bijbehorende artikel gelezen.
Misschien kent iedereen het al, maar voor de zekerheid.
Het is natuurlijk onmogelijk, maar toch interessant.

op 09 09 2006 at 02:22 schreef carmo da rosa:

"Zie je wel. Die pokke vissen. Ik vreet het al niet maar anders zou ik er nu mee stoppen. De loeders heulden in de koude oorlog al met die kapitalistische Amerikaanse varkens."

Dolfijnen??? Ik heb een keer gehoord van Mohammed Benzakour dat dolfijnen islamitische dieren waren!!!
Zouden ze hetzelde politieke traject als Bin Laden hebben afgelegd? Eerst voor, later tegen de Amerikaanse varkens…

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN OKTOBER

O Het grote anti-Joodse haatcomplot

O De Blitzkrieg tegen de critici van Jan van de Beek

O De mondsnoerende feiten van Hein de Haas

O De hoogopgeleiden hebben het weer gedaan

O De Charlatan regeert

O Wilders bedreigt een burgemeester

O Goede Joden, slechte Joden

O Chris Kuch en de Wetenschapper

O Swingen is het nieuwe Tupperware

O Regeerprogramma über Alles

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS