Home » Archief » Seks


[12.03.2005]

Seks

Lagonda

NaaktTunisia2 (213k image)

VPRO’s Import zendt momenteel een serie documentaires uit over het Roemenië onder Ceausescu. Kijk er naar, en je stemt nooit meer PvdA. De uitzending van deze week ging over het vruchtbaarheidsbeleid van de dictator, die van de Roemenen een eenvormig supervolk wilde maken. Dat willen dictators wel vaker. In 1966 vaardigde hij het “dekreet 770” uit, waarin hij stelde dat het de sociale taak van vrouwen was zich voort te planten. Abortus en anticonceptie werden verboden. Groepen van artsen werden geformeerd om fabrieksarbeidsters maandelijks te controleren op het wel en wee in hun baarmoeder; de Partij wilde van elke vruchtbare vrouw in Roemenië weten wanneer ze haar laatste menstruatie had gehad. De “frog-test”, een voor vaststelling van zwangerschap gebruikte methode waarbij een mannetjeskikker met urine wordt ingespoten, werd zo veelvuldig toegepast dat in heel Roemenië op een gegeven moment geen kikker meer te vinden was.

Vanwege dit beleid werd de toch al doodarme Roemeense samenleving belast met nog eens twee miljoen extra kinderen. Elfduizend vrouwen stierven in het kraambed vanwege een onverantwoorde zwangerschap. Vijfentwintigduizend kinderen werden wees. Een onbekend aantal vrouwen stierf tijdens een illegale en onkundig uitgevoerde abortus. Gehandicapte kinderen werden bij de moeder weggehaald, en in het ergste geval naar “verpleegkampen” gestuurd, diep weggescholen in de bossen. Hartverscheurende beelden van door ratten aangevreten kindertjes, naakt en ondervoed, en ten prooi aan totale verwarring rondkruipend in dichtgetimmerde hutten. Tochtig, geen licht, verwarming of ramen. Gedoemd om te creperen in hun eigen stront, koud en alleen, zonder liefde of medelijden. Ceausescu werd hiermee geconfronteerd tijdens zijn proces, maar hij lachte schamper, rolde zijn ogen en keek schouderophalend naar het plafond. Je moet het zien om het te geloven. Krap twee uur later werd hij geëxecuteerd, waarschijnlijk zonder te snappen waarom. De ironie wil dat de kogels werden afgevuurd door de generatie die uitgerekend haar bestaan aan dekreet 770 te danken had.

Ik zal u eens een tip aan de hand doen waar u wellicht nog wat aan kunt hebben. Als u van een ideologie (filosofisch, politiek of religieus) wilt weten of deze deugt, kijkt u dan eens hoe deze ideologie spreekt over seksualiteit. Over zeden, over voortplanting, en over de rol van de vrouw hierin. Dwingt de ideologie een specifiek “zuiver” seksueel gedrag af, door andere gedragingen als slecht of zondig of ontaard af te schilderen? Bemoeit de ideologie zich met het voortplantingsgedrag? Reduceert de ideologie de vrouw tot een willoze, machteloze en waardeloze kindermachine? Zodra meer dan een van deze vragen met “ja” beantwoord kan worden, kunt u gevoeglijk aannemen met een ideologie van doen te hebben waar de rest van de mensheid over 200 jaar van zal zeggen: “Goh, dat we daar nou ingetrapt zijn!”. Het leuke is, dat u dat dan al veel eerder doorhad! Doe er uw voordeel mee, zou ik zeggen.

Seksualiteit – zowel in de meest letterlijke als de meest symbolische zin – is het alfa en omega van de schepping, fundament van alle manifestatie en gereedschap van God — zo niet God Zelf. Het vormt de breedste en diepste link tussen onszelf, en de ons omringende wereld. Het is onze “open-end interface”, de link waarmee het stroompje van de enkele ziel zich verbindt met de oceaan van de eeuwigheid. In en met onze seksualiteit benadert de mens zijn Schepper het dichtst. De roes van het orgasme levert een kortstondig, maar goddelijk inzicht en vermogen; ook wij zijn dan in staat een mens te scheppen.

Maar seksualiteit kan ook functioneren als een open wond. Zo gauw wij binnen het maatschappelijk verkeer intellectueel of emotioneel worden tegengewerkt, is dit de plek waar wij het hevigst zullen bloeden. Sinds Freud is het bekend dat frustraties opgedaan binnen een sociale context uiteindelijk als storingen binnen het seksuele domein – het domein van de lichamelijkheid, van het lustleven, van de zinnen – de kop op zullen steken. Frustraties kunnen zich dan uiten als seksuele dwanggedachten of perversies, maar bijvoorbeeld ook als eetstoornissen, verslavingen, of automutilatie.

Op individueel niveau levert dit al boeiende fenomenen op, maar zodra dit verschijnsel met een grote groep wordt beleefd, blijkt hoe krachtig en verreikend een collectief seksueel bewustzijn kan zijn. Je kunt dit goed zien in moderne samenlevingen waar een redelijk moderne seksuele mores heerst, maar waar op andere vlakken juist uiterst formele en afstandelijke omgangsvormen worden gehanteerd. Zie bijvoorbeeld Engeland, Duitsland en Japan — drie landen met een behoorlijk strikte maatschappelijke hiërarchie, waar men in de regel uiterst beleefd met elkaar omgaat. Maar het seksuele sadisme op de Engelse kostscholen is legendarisch, in Duitsland wordt volgens mensen die het weten kunnen de meest extreme porno gefilmd, en de Japanse forens vergaapt zich dagelijks aan “Hentai”; groteske afbeeldingen van geamputeerde kostschoolmeisjes, huilend van pijn, en via slangen en sondes vastgeklonken aan bizarre machines. Ja, googled u maar even.

Het wonderlijkste vind ik nog om te zien hoe er blijkbaar onder een groep mensen een eenduidige behoefte ontstaat. Hoe komt een land als Duitsland tot inwoners die specifiek poepseksfilms willen bekijken, danwel willen opnemen? Hoe komt een land als Japan tot inwoners die specifiek geamputeerde meisjes willen zien, danwel gaan tekenen? Oorlogstrauma’s? Collectieve schuldcomplexen? Ik heb geen flauw idee. Maar zelfs al wordt er collectief een diepere waarheid mee weggedrukt, dan nog heb ik de indruk dat bovengenoemde samenlevingen in de regel behoorlijk goed functioneren; waarschijnlijk juist omdat de mensen zelf een manier hebben gevonden om de druk van de ketel te halen.

Maar het kan dus ook andersom werken. Wilhelm Reich, een leerling van Freud, was de eerste die de link tussen totalitaire ideologieën en de controle over seksueel gedrag correct wist te plaatsen. Hij beargumenteerde dat de mens gevangen zit tussen enerzijds de drang naar vrijheid, en anderzijds juist angst voor diezelfde vrijheid, omdat vrijheid immers verantwoordelijkheid met zich meebrengt. De mens heeft daardoor de neiging zich over te geven aan denksystemen die een schijnvrijheid bieden, zonder dat een grote persoonlijke verantwoordelijkheid wordt gevraagd. Dit biedt mensen het idee dat ze bij iets horen dat groter en glorieuzer is dan zijzelf, wat met name prettig is als je niet zo’n hoge dunk hebt van jezelf. Deze systemen zijn in staat aan te grijpen op dat ongedefinieerde, nevelige, maar extreem krachtige verlangen, dat in ieder van ons leeft. Dit verlangen uit zich bijvoorbeeld in “het gevoel dat er meer is”, het “gevoel van een God”, of de diepe wens vrij te zijn, of oppermachtig. De meest pure vorm van dit verlangen is echter onze kosmische drang naar seksuele eenwording en ontlading.

Deze drang om aansluiting te vinden bij een systeem kan dus juist vergroot worden middels seksuele repressie en regulering — iets dat meestal gedaan wordt door van seksualiteit een morele lading te geven, en mensen streng te controleren op hun seksuele doen en laten. Dit creëert een groot innerlijk conflict; er wordt je immers geleerd dat je je voor je diepste natuur dient te schamen. Je raakt vergiftigd door een gekmakende mix van schaamte, verlangen, zelfhaat en lust. Stelt u zich eens voor hoe dit werkt op maatschappelijk niveau; een furieuze storm van onvervuld verlangen, gierend door miljoenen hoofden en lichamen. Klaar om aangewend te worden om iedere gewenste vorm van controle mee tot stand te brengen.

Voorbeelden te over. Uiteraard spannen de monotheïstische wereldreligies de kroon waar het geslachtelijke bemoeienis en repressie betreft, maar ook totalitaire regimes kunnen er wat van. Telkens weer proberen de Hitlers, Stalins en Mao’s van deze wereld het seksuele gedrag van hun onderdanen te reguleren met puurheidsidealen, goede zeden en valse schaamte. De opgekropte en gemuteerde zelfhaat die zo ontstaat, wordt in de regel gebruikt om de onmenselijke loyaliteit aan “het systeem” mee te voeden. Oorlog, genocide, dood en verderf zijn dan meestal het gevolg.

Dit is de reden dat men moslims en christenen altijd dient te wantrouwen; het is hun doel de mens een vijand van zichzelf te maken, enkel en alleen om bestaansrecht te geven aan een nutteloos geloof. Ik hoop dan ook dat Bush niet te lang blijft zitten. Ja, ik vind het goed dat zijn Amerika de zeloten bestrijdt die bovenstaande techniek al veel te lang hebben toegepast. Maar ook Bush blijkt het nodig te vinden de orgastische energie van zijn bevolking te beteugelen. Onder zijn leiding gaat homoseksualiteit weer de kast in, en wordt geheelonthouding gepromoot als het enige juiste voorbehoedsmiddel voor de onstuimige jeugd. Langzaamaan wordt het rigide keurslijf van angst en controle dichtgesnoerd. Het volk wordt leeggeknepen, en druppel voor gloeiende druppel stroomt hun gemuteerde vitaliteit de wereld in; als oorlog, als martelpraktijken, als vernedering van verslagen vijanden. Laat ons bidden voor een nieuwe seksuele revolutie.

Lagonda schreef al teksten op een weblog, puur voor het eigen plezier, totdat Frontaal Naakt besloot hem aan de vergetelheid te ontrukken. Lagonda is 49% mannelijk, 51% vrouwelijk en 100% esotericus. Haar schrijfstijl wordt door sommigen ervaren als ‘een warm bad’, door anderen weer als ’totaal genadeloos’. Het is maar hoe de pet staat. Meer op de Lagonda blogspot.

Algemeen, 12.03.2005 @ 16:23

[Home]
 

1 Reactie

op 15 03 2005 at 06:10 schreef Tom Thomas Maine:

Kijk… dat komt me goed uit…. Nog een reden en invalshoek van waaruit ik het socialisme kan verketteren….. (Plek waar smiley hoort te staan, was het niet dat het infantiel is om smileys te gebruiken)

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN NOVEMBER

O De lange arm van Tel Aviv

O Mjoenik

O Wierd Duk stuurt een vriendje om bij mijn baas te klagen

O Jij, racist, jíj bent het integratieprobleem

O Nederland gaat op moslimjacht

O Op de bres voor de domme lul

O De onwaardige discipelen van Theo van Gogh

O Maarten Wolterink

O Mag geen nazi zeggen

O Poepen doen we allemaal

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS