Home » Archief » Nederland kan wel een schepje Kaviaar gebruiken


[21.05.2014]

Nederland kan wel een schepje Kaviaar gebruiken

Rob Bloemkolk

man6

De schrijfster Joke Kaviaar, een pseudoniem uiteraard, is 22 januari van dit jaar tot vier maanden cel veroordeeld wegens het verspreiden van ‘opruiende teksten.’ In Nederland? Jawel, in Nederland. De zaak diende deze week in hoger beroep. Een zeer bescheiden groepje demonstranten, dat voor het rechtsgebouw deze ‘opruiende teksten’ tracht voor te lezen en te verspreiden, is met harde hand door de politie afgevoerd. In Nederland? Jawel, in Nederland. Het videootje staat op Internet.

Joke Kaviaar maakt zich terecht kwaad over het meedogenloze asielbeleid dat Nederland met name deze eeuw voert. Daarbij confronteert zij de lezer met een aantal onthutsende waarheden: tijdens ‘het heenzenden naar het land van herkomst’ vallen doden en gewonden en belanden getraumatiseerde vluchtelingen letterlijk op straat. De van staatswege georganiseerde jacht op illegalen en de benauwde uitvoering van het kinderpardon zorgen inmiddels voor flinke commotie rond het saneringskabinetje Rutte.

Strafbare feiten

Heeft Joke Kaviaar aangezet tot ‘opruiing’, is de vraag. Laten we het vonnis er even op naslaan:

De rechtbank ziet in deze teksten opruiingen tot het plegen van strafbare feiten jegens bijvoorbeeld (voormalig minister) Leers, of tot bijvoorbeeld vernieling, brandstichting en het plegen van aanslagen, gelet op de context en de afbeeldingen die bij de teksten zijn geplaatst. Die opruiingen zelf zijn strafbare feiten, omdat het agressieve element sterk overheerst. Er wordt namelijk serieus, met kracht opgeroepen tot het plegen van strafbare feiten. De teksten bevatten niet de stijlfiguren van politieke satire of sarcastische toonzetting of overdrijving. De humor of het relativeringsvermogen ontbreekt.

Ik ben geen jurist, maar ik meen te begrijpen dat Joke Kaviaar veroordeeld is voor een gebrek aan humor. Dus Fred Teeven kan ook voor de rechter gesleept? Of Geer en Goor, for that matter?

Zelfmoord Dormatov

Het is natuurlijk ook verrekte lastig om satirische terzijdes te plaatsen bij pak ‘m beet: de zelfmoord van de dissident Dormatov als gevolg van zijn naderende ‘heenzending’ naar Moedertje Rusland, waar de beulen van Poetin hun martelkamertjes al stonden aan te dweilen.

Een motie van wantrouwen aan het adres van Teeven haalt echter geen meerderheid, de moeder van Dormatov ontvangt een financieel douceurtje en het kritisch rapport van de Inspectie Veiligheid en Justitie over deze zaak (maart 2013) legt de verantwoordelijkheid niet alleen bij ‘onzorgvuldig handelen van betrokken functionarissen’ maar ook bij ‘systeemomissies’. Teeven grijpt deze laatste conclusie aan om ‘nog eens goed te kijken naar de geconstateerde systeemfouten.’ Je hoort de spindokters zoemen. Case closed.

Hardvochtig asielbeleid

Joke Kaviaar roept in haar stukken de betrokken functionarissen wel ter verantwoording. Maar ook politici, de media en jawel, de Nederlandse burger zelf. Vinden wij het eigenlijk wel gewenst dat complete gezinnen, op de vlucht voor armoede, honger en oorlog, letterlijk gekneveld een vliegtuig ingetrapt worden ‘naar het land van herkomst.’ Overdreven? Zoek op internet de degelijk gedocumenteerde stukken van deze activiste en vorm uw eigen oordeel. De dodenlijst is aanmerkelijk langer. De tragisch gecrepeerde Dormatov is geen incident. Geen systeemfoutje.

Welke parlementariër heeft de ballen om die dodelijke getallen boven water te halen? Of zitten we in Den Haag inderdaad met een generatie springplankpolitici op zoek naar een graaibaan in Fort Europa? Het elektronisch en paramilitair bewaakt Fort Europa, waar aan de grenzen vluchtelingen op zee verzuipen. Willen we dat? Ik niet. Ik vind het een onvoorstelbare schande. Zoals ik me kapot schaam voor de recente uitspraak van een Duitse rechter die besluit een ‘illegaal’ niet terug naar Nederland te sturen vanwege ons hardvochtige asielbeleid.

Hollandse opstand

Joke Kaviaar is uiteindelijk veroordeeld op de tekst van vier van haar stukken waar zij inderdaad oproept tot ‘een bezoekje’ aan voormalig minister van Integratie en Asiel Gerd Leers, een nieuwe generatie oproept ‘de fakkel van RaRa’ over te nemen en ‘een Hollandse opstand’ te ontketenen. Het valt de rechters aan te rekenen dat ze de onbedoelde humor van die laatste uitspraak niet op waarde weten te schatten. Een Hollandse opstand?

Het merendeel van onze bevolking, bestolen door banken, beroofd van sociale voorzieningen, belazerd door graaiende multinationals staat apathisch met een vlaggetje naar de nieuwe ‘koopmankoning’ te zwaaien, maakt zich op voor het naderende voetbalfestijn in het straatarme Brazilië of hangt voor de treurbuis waar Bekende Nederlanders volslagen wezenloos van een duikplank storten. Een opstand? In het land waar de giftige koppen van De Telegraaf en het stijve twittertje van Blonde Geert regeren? Ik denk het niet. En nu maar hopen dat de rechterlijke macht dit als satire beoordeelt, anders zit ik straks in het celletje naast Joke.

Hartstochtelijk tegengeluid

Persoonlijk voel ik me niet geroepen om Teeven, met voorsprong de Bull Super van dit zielloze kabinet, ‘een bezoekje’ te brengen. Maar een schepje Kaviaar? Een hartstochtelijk geformuleerd tegengeluid over de jacht op illegalen en de deportatie van uitgeprocedeerde asielzoekers? Dat kan Nederland wel gebruiken. Dat kan Nederland ook wel hebben. En op zijn merites beoordelen. Mijn Nederland wel, tenminste. Uitspraak in de zaak Kaviaar is op 28 mei.

Rob Bloemkolk (1958) woont en werkt in Schoorl. Hij is scenarist en schreef ondermeer drie telefilms, een televisieserie en een flink aantal (jeugd)theaterstukken. Vorig jaar werd zijn tweedelige televisieserie ‘De val van Willem Aantjes’ uitgezonden. Lees over Joke Kaviaar ook Bloedpap en Sovjetpraktijken.

Rob Bloemkolk, 21.05.2014 @ 06:52

[Home]
 

23 Reacties

op 21 05 2014 at 07:56 schreef teigertje:

Dit artikel helpt mij te nuanceren, meestal heb ik het niet zo op activisme.
Dat is omdat Joke Kaviaar ook “gesteund” wordt door bepaalde types uit internetkrogten waar ik niet zo heel gek op ben. Kuch.
Het is wel heel belangrijk dat wij ons blijven realiseren hoe goed het toeven is in Nederland. Een gevoel van schaamte komt wel over mij heen als ik lees/hoor voor dat steeds meer kinderen in Nederland honger lijden en niet mee kunnen doen. De afweging wie we wel en niet in ons land opnemen moet heel zorgvuldig zijn, het is een moeilijke taak.

op 21 05 2014 at 08:40 schreef Marco Meijer:

Oproepjes om mensen die je niet aanstaan, “een bezoekje te brengen” is inderdaad een verkapte oproep tot geweld en dus strafbaar.
Zo’n bezoekje kan lelijk uit de hand lopen. Vraag maar aan Aad Kosto of aan Pim Fortuyn.
Ook naar de fakkel van RaRa verlangen weinigen terug.
Er zijn andere, niet strafbare, manieren om je punt te maken.
Met de laatste zin van het artikel ben ik het roerend eens.

op 21 05 2014 at 09:51 schreef Ralph van der Geest:

En wie heeft de rechtbank geraadpleegd om als getuige-deskundigen op te treden ten einde te bepalen of iets ‘satire’ of ‘humor’ is op basis waarvan het tot het oordeel dat voor wat betreft het niveau dat van een zwakzinnige niet overstijgt?
Youp van ’t Hek? Van Kooten en de Bie? Theo Maassen?
Hoe dan ook: het laat maar weer eens zien dat de rechtspraak er uiteindelijk op gericht is maar één belang te dienen: dat van het grote geld en de deurwaarder ervan, de staat.
Met recht heeft het allemaal geen fluit te maken en ik sta dan ook vierkant achter Joke Kaviaar.

op 21 05 2014 at 10:31 schreef Haes:

Wat ik moeilijk te verkroppen vind, is dat types als Wilders en zijn aanhang met al hun opruiende teksten en regelrechte bedreigingen – op een heel enkele uitzondering na – wel gewoon wegkomen met hun racistische en nazistische gedachtegoed, zonder überhaupt door een rechter te worden getoetst.

op 21 05 2014 at 10:42 schreef Sasha Berkman:

teigertje: je hebt het niet zo op activisme? Je hebt liever makke schapen?

op 21 05 2014 at 10:49 schreef babs:

Marco,
Ik ben het eens met je punt dat Kaviaar strafbaar is. Maar wat vind je van de strafmaat? En wat vind je van de arrestaties in dat filmpje? En wat vind je van het opvallende verschil in hoe links hier wordt aangepakt en hoe rechts wordt aangepakt in vergelijkbare gevallen?

Ik schaam mezelf ervoor dat ik ook nu niks ga doen.

op 21 05 2014 at 11:00 schreef Peter:

En waarom loopt Martien Pennings nog vrij rond?

op 21 05 2014 at 11:40 schreef Ralph van der Geest:

@Haes, inderdaad. En de geblondeerde nazi Wilders werkt samen met een partij waarvan de antisemitische erevoorzitter het Ebola-virus de rol van Zyklon B heeft toebedacht voor de ‘Endlösung’ der ‘Neger-Frage.’ http://www.lemonde.fr/europeennes-2014/article/2014/05/21/pour-jean-marie-le-pen-le-virus-ebola-peut-regler-en-trois-mois-les-problemes-d-immigration_4422584_4350146.html
Dit soort tuig van SS-verheerlijkers en wannebe-massamoordenaars en ‘minder, minder’scanderende etnische zuiveraars loopt vrij rond en mag onder begeleiding van de politie en in de volle schijnwerpers van de gelijkgeschakelde media aan opruiing doen op een schaal waar geen duizend Joke Kaviaars aan kunnen tippen.
Wat mij betreft staan er nog veel meer Joke Kaviaars op, zij is een heldin en Nederland is zulke mensen hard nodig wil het weer enig perspectief op beschaving krijgen.
Fuck de rechtstaat die zulke mensen opsluit en tuig als Wilders laat lopen en zelfs aanmoedigt.

op 21 05 2014 at 13:02 schreef Thomas Cool / Thomas Colignatus:

Het lijkt me compleet verkeerd om ook maar de schijn van geweld te wekken. De tekst van Kaviaar klopt niet. Laten we de vrijheid van meningsuiting hoog houden en juist die weg gebruiken, na de lessen van zeg 2000 jaar sinds het jaar nul. Ik had grote moeite met Theo van Gogh’s “geiteneukers” maar okay, de bespreking door Max Pam plaatst het in perspectief. Dan mag Dewanand ook over “klotenegers” spreken, en het voorstel om Suriname te bevolken met minstens 10 miljoen Aziaten is wat mij betreft dan hilarisch (want niet zo realistisch, toch?). De reactie van Vrij Nederland is dan belachelijk preuts en schijnheilig: http://www.dewanand.com/wfor0291.htm Hier staat mijn bespreking van een heel mooi boek van Dewanand: http://boycottholland.wordpress.com/2014/05/16/review-and-praise-for-holland-paradise-or-hell-q-by-dewanand-2010/

op 21 05 2014 at 13:46 schreef Pyt van der Galiën:

En waarom loopt Martien Pennings nog vrij rond?

Waarom loopt een heel leger rechtse haatzaaiers nog vrij rond? Omdat het gevaar in de ogen van AIVD, Justitie en eigenlijk iedereen aan de top van de piramide per definitie van links komt, niet van rechts.

Kaviaar zet de bijl aan de wortels van het systeem, Pennings drukt zich alleen wat onfatsoenlijk uit. Pennings is ondanks al zijn geschreeuw niet gevaarlijk. Tenzij op een dag de stoppen definitief doorslaan en hij met een machinepistool om zich heen gaat knallen op de Dam, natuurlijk.

Pennings kan (net als Breivik) een gevaar voor individuen zijn, voor “het systeem” is hij alleen gevaarlijk in zijn eigen koortsdromen.

Antifa: De voortzetting van het communistische gevechts- en terreurbondgenootschap van de Republiek van Weimar, dat is een mening die men bij Justitie deelt, alleen veel netter en bureaucratischer uitgedrukt.

op 21 05 2014 at 15:14 schreef teigertje:

@Sasha
Nou nee Sasha, dat zeg ik toch ook niet? In de volgende zin verklaar ik mij al nader..even lezen misschien?
Waar ik wel tegen ageer is zwart-wit denken en dat is iets totaal anders.

op 21 05 2014 at 15:40 schreef Thomas Cool / Thomas Colignatus:

@Ralph van der Geest: Jouw vierkante opstelling achter die m.i. bolvormige Kaviaar verbaast me, want er zijn veel betere manieren om ophitsen door Wilders te bestrijden. Bijvoorbeeld met een betere economische analyse. Heb je dat al eens geprobeerd ? Waarom begin je daar niet zelf mee, daarna kun jij het weer aan anderen uitleggen, en zo gaat het balletje rollen. Als VVD-kamerlid snapte Wilders enkele cruciale punten van de sociale zekerheid niet, ook al zat het in zijn portefeuille. Hij rijdt nog steeds op een fiets met vierkante wielen. Je kunt hem beter als het zoveelste slachtoffer van Gerrit Zalm zien. Geef Wilders een zakdoek om uit te huilen en help hem aan een baantje bij een helpdesk van Vodafone. Zie mijn tekst over “Het Gif”: http://thomascool.eu/Papers/Drgtpe/Crisis-2007plus/2012-06-23-HetGif.html (nog niet gepubliceerd door Le Monde).

op 21 05 2014 at 16:22 schreef babs:

Pyt,
Maar Joke is helemaal geen gevaar voor het systeem. Als de gevestigde macht haar echt als gevaar voor hun systeem ziet, zijn ze zelf een veel groter gevaar voor hun systeem, omdat ze in de jaren 80 zijn blijven hangen. Wie weet is dat nog het geval ook.

op 21 05 2014 at 17:27 schreef Sasha Berkman:

Net het filmpje van de arrestaties van de symphatisanten bekeken. Het is duidelijk dat deze agenten in 40-45 keiharde jodenjagers zouden zijn geweest. Zum Kotsen!

op 21 05 2014 at 18:24 schreef Pyt van der Galiën:

@babs

Het gaat om perceptie. Radicaal-links was ook tijdens de hoogtijdagen van de kraakbeweging nooit écht een gevaar in die zin dat ze de macht zou kunnen grijpen.Hooguit heeft ze tijdelijk het politieke debat op enkele punten naar links getrokken. Het gaat er om wat Joke Kaviaar in de ogen van Justitie vertegenwoordigt: een radicale afwijzing van het huidige asielsysteem en een al even radicale kritiek op de oorzaken van de vluchtelingenstromen. Pennings stelt die zaken helemaal niet ter discussie.

Vervolgens kun je er uiteraard over discussiëren of je Kaviaar al dan niet leuk en/of effectief vindt, maar dat is in dit verband wat minder relevant.

op 21 05 2014 at 20:46 schreef het frolijke fietsertje:

Wat een griezelig, eng, sektarisch blogje is dit geworden, zeg. Een paar kwoots:

“… dat types als Wilders en zijn aanhang met al hun opruiende teksten en regelrechte bedreigingen….wel gewoon wegkomen met hun racistische en nazistische gedachtegoed, zonder überhaupt door een rechter te worden getoetst.”

Misschien heb je niet goed opgelet, maar een paar jaar geleden heeft er een heuse rechtszaak plaatsgevonden tegen Wilders, die zijn tegenstanders (Peppi en Kokki advocaten Prakken en Pestman, excuus Marokkaan Rabbae, en Tom Schalken – wiens deconfiture erg pijnlijk was) glansrijk hebben verloren.

”Regelrechte bedreigingen”? Ik heb nog nooit Wilders gestemd, maar de man heeft te uit en te na zijn afschuw uitgesproken over ”bedreigingen” – hoe kan het ook anders? Hij heeft zelf alweer 9? jaar 24/7 beveiliging nodig tegen mensen die hem graag zouden willen omleggen.

“Net het filmpje van de arrestaties van de symphatisanten bekeken. Het is duidelijk dat deze agenten in 40-45 keiharde jodenjagers zouden zijn geweest. Zum Kotsen!”

Nee, Berkman, jouw reactie is Zum Kotzen. Normale agenten die hun werk doen, vrouwen en kinderen hebben, vergelijken met ”jodenjagers”? Jij bent

op 21 05 2014 at 21:36 schreef Sasha Berkman:

Normale agenten zijn klaarblijkelijk geen normale mensen.

https://www.indymedia.nl/indyfiles/imagecache/cropstrip/raw/webimg_3073_0.jpg

op 21 05 2014 at 21:48 schreef Olav:

Fietsertje:

Normale agenten die hun werk doen, vrouwen en kinderen hebben, vergelijken met ”jodenjagers”?

De jodenjagers van '40-'45 waren natuurlijk ook maar heel normale lui die hun werk deden, vrouw en kinderen hadden, enz. Dat is net het probleem, heel normale mensen zijn gewoon makkelijk tot zulke dingen in staat.

Mensen die dat soort dingen niet kunnen en niet doen zijn abnormaal. Koestert deshalve den abnormalen mensch.

op 22 05 2014 at 08:20 schreef Haes:

@frolijk fietsertje

Misschien heb jij niet goed opgelet, maar dat bedoel ik dus juist, dat zo’n racist als Wilders in de rechtbank met zijn racisme wegkomt.

op 22 05 2014 at 10:00 schreef het frolijke fietsertje:

@Haes

Dan moet je misschien wat zorgvuldiger formuleren, want ik reageerde slechts op jouw ”zonder überhaupt door een rechter te worden getoetst.”

@Olav

”De jodenjagers van ’40-’45 waren natuurlijk ook maar heel normale lui…”

Dat is speculatie, maar al zou dat (gedeeltelijk) waar zijn, dan blijft het een uiterst goedkope godwin om agenten anno 2014 met jodenjagers te vergelijken.

Overigens, ik ben hier verder weg; het is hier discussiëren met één hand op de rug gebonden: een beperkt aantal tekens per reactie en moderatie vooraf.

Not my cup a tea.

op 22 05 2014 at 13:04 schreef Sasha Berkman:

Jij vind het een uiterst goedkope godwin, ik vind het een waarschuwing uit het verleden.

op 17 08 2014 at 17:20 schreef Hoger beroep Joke Kaviaar: lichtere uitspraak, gevaar blijft | Ravotr:

[…] op het weblog Frontaal Naakt waarin de strafzaak tegen Joke effectief belachelijk werd gemaakt: “Nederland kan wel een schepje Kaviaar gebruiken”. Er was protest, solidariteit, en kleinschalig verzet. Maar het was veel te klein en te zwak om […]

op 18 08 2014 at 12:56 schreef [Artikel Peter Storm]/Hoger Beroep Joke Kaviaar: lichtere uitspraak, gevaar blijft | Astrid Essed:

[…] op het weblog Frontaal Naaktwaarin de strafzaak tegen Joke effectief belachelijk werd gemaakt:“Nederland kan wel een schepje Kaviaar gebruiken”. Er was protest, solidariteit, en kleinschalig verzet. Maar het was veel te klein en te zwak om […]

Nieuwe reactie
Naam:
E-mail:
Homepage:
  Afbeelding invoegen
 

 


Home

Archief

 

STEUN FRONTAAL NAAKT MET EEN TIKKIE!

 

 

OF VIA PATREON!

 

 

CONTACT
Stuur uw loftuitingen en steunbetuigingen naar Frontaal Naakt.

NIEUWSBRIEF
Ontvang gratis de Frontaal Naakt nieuwsbrief.

 

pbgif (88k image)
 

Let op: Toelating van reacties en publicatie van opiniestukken van anderen dan de hoofdredacteur zelf betekenen geenszins dat hij het met de inhoud ervan eens is.

 

pbgif (88k image)
 

MEEST GELEZEN IN OKTOBER

O Het grote anti-Joodse haatcomplot

O De Blitzkrieg tegen de critici van Jan van de Beek

O De mondsnoerende feiten van Hein de Haas

O De hoogopgeleiden hebben het weer gedaan

O De Charlatan regeert

O Wilders bedreigt een burgemeester

O Goede Joden, slechte Joden

O Chris Kuch en de Wetenschapper

O Swingen is het nieuwe Tupperware

O Regeerprogramma über Alles

 

MEEST GELEZEN EVER

O Caroline van der Plas, dwangmatige leugenmachine

O Caroline van der Plas is de Nederlandse Donald Trump

O YouPorn

O Iedereen haat Sander Schimmelpenninck omdat hij écht onafhankelijk is

O Wierd Duk de pro-Russische complotdenker

O Domme Lul

O Frans Timmermans kan het einde van de domrechtse ijstijd zijn

O Wierd Duk en Jan Dijkgraaf, hoeders van het fatsoen

O De koning van het uittrekken van de damesslip

O Haatoma

 

pbgif (88k image)
 

BLURBS
“How does it feel to be famous, Peter?” (David Bowie)

“Tegenover de enorme hoeveelheid onnozelaars in de Nederlandse journalistiek, die zelfs overduidelijke schertsfiguren als Sywert, Baudet en Duk pas ver in blessuretijd op waarde wisten te schatten, staat een klein groepje van ondergewaardeerde woestijnroepers. Met Peter op 1.” (Sander Schimmelpenninck)

“Frontaal Naakt dient een publiek belang” (mr. P.L.C.M. Ficq, politierechter)

“Peter schrijft hartstochtelijk, natuurlijk beargumenteerd, maar zijn stijl volgt het ritme van zijn hart.” (Hafid Bouazza).

“Ik vind dat je beter schrijft dan Hitler” (Ionica Smeets)

“Peter is soms een beetje intens en zo maar hij kan wél echt goed schrijven.” (Özcan Akyol)

“Jij levert toch wel het bewijs dat prachtige columns ook op weblogs (en niet alleen in de oude media) verschijnen.” (Femke Halsema)

“Literaire Spartacus” (André Holterman)

“Wie verlost me van die vieze vuile tiefuslul?” (Lodewijk Asscher cs)

“Pijnlijk treffend” (Sylvana Simons)

네덜란드 매체 프론탈 나크트(Frontaal Naakt)에 따르면, 네덜란드 라 (MT News)

“Echt intelligente mensen zoals Peter Breedveld.” (Candy Dulfer)

“De Kanye West van de Nederlandse journalistiek.” (Aicha Qandisha)

“Vieze gore domme shit” (Tofik Dibi)

“Ik denk dat de geschiedenis zal uitmaken dat Peter Breedveld de Multatuli van deze tijd is.” (Esther Gasseling)

“Nu weet ik het zeker. Jij bent de antichrist.” (Sylvia Witteman)

“Ik ben dol op Peter. Peter moet blijven.” (Sheila Sitalsing)

“Ik vind hem vaak te heftig” (Hans Laroes)

“Schrijver bij wie iedereen verbleekt, weergaloos, dodelijk eerlijk. Om in je broek te piesen, zo grappig. Perfecte billen.” (Hassnae Bouazza)

“Scherpe confrontatie, zelfs als die soms over grenzen van smaak heen gaat, is een essentieel onderdeel van een gezonde democratie.” (Lousewies van der Laan)

“Ik moet enorm lachen om alles wat Peter Breedveld roept.” (Naeeda Aurangzeb)

“We kunnen niet zonder jouw geluid in dit land” (Petra Stienen)

“De scherpste online columnist van Nederland” (Francisco van Jole)

“Elk woord van jou is gemeen, dat hoort bij de provocateur en de polemist, nietsontziendheid is een vak” (Nausicaa Marbe)

“Als Peter Breedveld zich kwaad maakt, dan wordt het internet weer een stukje mooier. Wat kan die gast schrijven.” (Hollandse Hufters)

“De kritische en vlijmscherpe blogger Peter Breedveld” (Joop.nl)

“Frontaal Naakt, waar het verzet tegen moslimhaat bijna altijd in libertijnse vorm wordt gegoten.” (Hans Beerekamp – NRC Handelsblad)

“De grootste lul van Nederland” (GeenStijl)

“Verder vermaak ik mij prima bij Peter Breedveld. Een groot schrijver.” (Bert Brussen)

“Landverrader” (Ehsan Jami)

“You are an icon!” (Dunya Henya)

“De mooie stukken van Peter Breedveld, die op Frontaal Naakt tegen de maatschappelijke stroom in zwemt.” (Sargasso)

‘De website Frontaal Naakt is een toonbeeld van smaak en intellect.’ (Elsevier weekblad)

“Frontaal Gestoord ben je!” (Frits ‘bonnetje’ Huffnagel)

“Jouw blogs maken hongerig Peter. Leeshonger, eethonger, sekshonger, geweldhonger, ik heb het allemaal gekregen na het lezen van Frontaal Naakt.” (Joyce Brekelmans)

‘Fucking goed geschreven en met de vinger op de zere plek van het multicultidebat.’ (jury Dutch Bloggies 2009)

Frontaal Naakt is een buitengewoon intelligent en kunstig geschreven, even confronterend als origineel weblog waar ook de reacties en discussies er vaak toe doen.’ (jury Dutch Bloggies 2008)

‘Intellectuele stukken die mooi zijn geschreven; confronterend, fel en scherp.’ (Revu)

‘Extreem-rechtse website’ (NRC Handelsblad)

‘De meeste Nederlanders zijn van buitengewoon beschaafde huize, uitzonderingen als Peter Breedveld daargelaten.’ (Anil Ramdas)

‘Peter Breedveld verrast!’ (Nederlandse Moslim Omroep)

‘Breedveld is voor de duvel nog niet bang’ (Jeroen Mirck)

‘Nog een geluk dat er iemand bestaat als Peter Breedveld.’ (Max J. Molovich)

‘Godskolere, ik heb me toch over je gedróómd! Schandalig gewoon.’ (Laurence Blik)

 

pbgif (88k image)
 

LINKS

 

 


 

(Advertentie)
 

 

 

RSS RSS