Geert Wilders Demoniseercartoon
Lachen hè? Jullie dachten natuurlijk: Ooooh, heeft die Breedveld Wilders afgebeeld als Adolf Hitler en dat MAG helemaal niet! Maar het is Adolf Hitler geeneens, het is Charlie Chaplin, die kan daar toch niks meer aan doen en de slechterik in dit plaatje is gewoon een moslim, net als in het echt, dus er niks aan de hand.
Peter Breedveld, 24.06.2011 @ 12:25
58 Reacties
op 24 06 2011 at 12:41 schreef Rob:
Maar Chaplin speelde wel in The Great Dictator, Breedveld. Dit is echt op het randje hoor!
op 24 06 2011 at 12:49 schreef Wampie:
Pfoeh, gelukkig geen paintcartoon!
op 24 06 2011 at 12:49 schreef Niels van Lobberegt:
Goed hè, dat we in een land leven waar dit allemaal kan!
op 24 06 2011 at 12:57 schreef Peter:
Hè godver, Rob, The Great Dictator ging ik in mijn volgende cartoon doen!
op 24 06 2011 at 13:00 schreef Apenkoning:
The Greet Dictator dan hè.
op 24 06 2011 at 13:02 schreef Apenkoning:
Deze zeg maar: http://tinyurl.com/6j3mzzb
op 24 06 2011 at 13:04 schreef Sandro:
De frustratie viert hoogtij hè………
op 24 06 2011 at 13:15 schreef sabaroth:
Hebben Moslims een hekel aan Charlie Chaplin dan?
op 24 06 2011 at 13:17 schreef Pyt van der Galiën:
Frustratie? Hoe kom je erbij? Het is gewoon een leuke tekening met een hilarisch bijschrift. Lachen we eens een keer om Greet, is het weer niet goed.
op 24 06 2011 at 13:21 schreef rakker:
de druiven zijn wel erg zuur, hè…
op 24 06 2011 at 13:24 schreef JM:
Mooie tekening, je zou er iets mee moeten doen Peter :-)
op 24 06 2011 at 13:25 schreef Sandro:
Pyt, ik lach regelmatig om ome Geert dus dat is prima!
Toch is het frustratie of hadden we dit ook mogen aanschouwen als mijn grote blonde leider wel veroordeeld was geworden – ik dacht het niet.
op 24 06 2011 at 13:30 schreef Misantroop:
Grof en denigrerend, maar niet strafbaar.
(God, wat ga ik die zin nog vaak gebruiken. Bedankt, rechters!)
op 24 06 2011 at 13:30 schreef Mark:
Petertje Petertje, raken we een beetje gefrustreerd de laatste tijd?
op 24 06 2011 at 13:47 schreef yurp:
De PVV adepten zien er de humor weer niet van in hoor. Veels te serieus die mensen…
op 24 06 2011 at 13:50 schreef Gompie:
Dit is dus wel een schande want hiermee worden anderen onnodig gekwetst en gegriefd, namelijk PVVers: nazis dus, hoe je het ook wendt of keert. Daarmee wordt met deze cartoon geen te respecteren doel gediend. Immers, de grote dictator in spe wordt hiermee niet verheerlijkt; integendeel zelfs! Deze overschrijding van de grens van het aanvaardbare dient dan ook streng te worden bestraft.
op 24 06 2011 at 13:54 schreef Marc van A:
Dit heeft Wilders dus zelf gewild. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten…..
Sorry PVV een mooi lesje voor jullie over hoe de wereld werkt!
op 24 06 2011 at 13:58 schreef Bas Paternotte:
LOL!
Goeie cartoon. PVV-tuig snapt cartoons per definitie niet.
op 24 06 2011 at 13:58 schreef babs:
Nee Sandro, niks frustratie. Ik in elk geval ben blij dat je Greet Blond Dictator is vrijgesproken. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat hij naar letter van de wet veroordeeld had moeten worden, maar met die letter van de wet ben ik het oneens. En een veroordeling had tot ellende geleid. En nog liever zo’n Wilders die zichzelf tot overwinnaar kroont dan het stelletje zotten rond Kreek en Rabbae, dat ook.
De PVV is een hele enge partij en als ik het voor het zeggen had zouden tientallen miljoenen PVVers uit Europa gezet worden.
Tussen Wilders en Hitler zijn meer overeenkomsten dan verschillen trouwens. Beide komen uit een grensstreek bijvoorbeeld.
op 24 06 2011 at 14:16 schreef Yvonne:
Hoezo gefrustreerd, Markje?
Dan kan je beter de persoon van Wilders ontleden, zijn “geislamiseer” is duidelijk gezwets van een gefrustreerde drollendraaier met hoogmoedswaanzin. Zeg maar de martelaar van de lage landen.
De joodse Chaplin kon toen ook niet vermoeden dat een boerse lul zijn schreeuwlelijk gebruikte om reclame te maken voor de Israelische schoftenstaat. Ik gun hem nog een levenslange beveiliging toe.Yippie!
op 24 06 2011 at 14:19 schreef Peter:
Uh, ‘de reacties onder de verschillende blogentries op FN geven niet per se de mening van Uw Hoofdredacteur weer.’
op 24 06 2011 at 14:27 schreef polderboy:
Gut, gut, gut. De PVV-ers hebben nieuwe marsorders ontvangen. Plotseling is kritische kanttekeningen plaatsen bij een uitspraak van een clubje D66-ers “gefrustreerd bezig zijn”.
Ach. Ik hoef slechts mijn middelvinger naar die PVV-rouwstoet op te steken. Zij hebben tenslotte grof en beledigind gedrag tot een Westers grondrecht verheven, en daarmee straatterroristjes in één klap tot voorvechters van onze Westerse beschaving gebombardeerd.
op 24 06 2011 at 15:21 schreef Sandro:
polderboy, hoe ziek kun je zijn om de respectloze ellende in Amersfoort rond een rouwstoet hierbij te betrekken?
babs,als medestander van die hele enge club zie ik hier louter en alleen frustratie, verder niks.
Maakt me verder ook geen reet uit, kook lekker gaar in je sop. Vrijheid van meningsuiting heeft gewonnen
en als dat dan betekend dat Wilders als Hitler afgebeeld mag gaan worden – so be it!
Ik heb er verder geen last van, ik ind het een teken van onvermogen, niks meer en niks minder.
op 24 06 2011 at 15:22 schreef Josje:
Wat een verrassing, Peter! Ik zag helemaal niet Hitler in eerste instantie, maar gewoon Charlie Chaplin – een komediant, door de schoenen en de wandelstok. Dus goed getekend! Of ik ben te goed van hart dat ik Hitler nooit in verband zou brengen met Wilders of jou. ;-)
op 24 06 2011 at 15:23 schreef Sandro:
Zoals deze bijvoorbeeld:
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/high_five/
op 24 06 2011 at 15:35 schreef Niek Holtz@ppel:
Dat je Cahrlie Chaplin als Wilders afbeeldt is nog tot daar aan toe. Maar de grote komiek Tommy Cooper een ‘haatbaard’ geven vind ik te ver gaan.
op 24 06 2011 at 16:27 schreef yurp:
Ik vind die Adriaan Soeterbroek zo’n ongelofelijke kneus. Nooit grappig, compleet afgezaagd en dat volledig onpersoonlijke overgetrokken illustratorstijltje doet ’t ook niet voor mij. Waarom krijgt die man een podium voor z’n suffe computerkrabbeltjes?
op 24 06 2011 at 16:46 schreef Gert-Jan:
Afbeeldingen van de Profeet van de Spruitjeslucht sekte zijn ten strengste verboden.
Hou je brievenbus in de gaten want de kans dat er binnenkort urine zal vloeien is wezenlijk aanwezig Peter.;-)
op 24 06 2011 at 17:06 schreef babs:
Frustratie hooguit over Rabbae, Kreek en vriendjes, hun belachelijkheid maakt alle tegenstanders van Wilders een beetje belachelijk. OM en rechters hadden het anders kunnen aanpakken, maar ik neem ze niet eens kwalijk dat ze het niet hebben gedaan. De facto meer vrijheid van meningsuiting is gewoon winst.
op 24 06 2011 at 17:09 schreef J.J. van der Gulik:
De wandelstok is niet recht en in het onderste deel wat dun. Het lijkt er zo op dat Geert de fundamentalistische moslimman er een dreun mee heeft gegeven, waardoor hij is verbogen. Vandaar dat die zo kwaad kijkt, want normaal zal een fundamentalist eerder geneigd zijn mild te glimlachen bij een Hitler look alike. De cartoon geeft zo aan dat Geert Hitler alleen gebruikte om de fundamentalist in de val te lokken. En wie heeft daar belang bij….
op 24 06 2011 at 17:36 schreef You On A Gin:
Mee eens, babs. Ik zit als anti-PVVer liever niet in hetzelfde schuitje als die lui die je opnoemt op 17:06.
Maar, hoewel ik hun keuze betreur – PVV stemmers ‘uitzetten’ zie ik niets in.
op 24 06 2011 at 17:39 schreef dick jansen:
Peter, ik begrijp ongeveer wat je bedoelt met deze cartoon, maar zit er niet een dubbele bodem in? In die zin dat je een van de grote exponenten van de westerse humor plaatst tegenover de immer boze moslim, die bij voorbaat klaar staat om toe te slaan?
op 24 06 2011 at 17:58 schreef Peter:
Ik nam al boze moslims op de korrel toen Geert Wilders daar nog schande van sprak, Dick.
Maar inderdaad, helemaal geen verkeerde interpretatie.
op 24 06 2011 at 18:12 schreef polderboy:
@Sandro: ja ziek he? Om het doelbewust en opzettelijk grof, denigrerend en kwetsend gedrag van volwassen PVV-ers te vergelijken met grof, denigrerend en kwetsend gedrag van puberende jongeren.
op 24 06 2011 at 18:21 schreef babs:
Ik heb niks tegen PVV-stemmers, alleen tegen de PVV en alles waar die fascistoide organisatie voor staat. PVV-stemmers die een convenant tekenen waarin ze aftand nemen van alle PVV-programmapunten die niet door Jan Terlouw zijn goedgekeurd zijn onze vijanden. Stop de tsunami van verWildering.
op 24 06 2011 at 18:45 schreef MNb:
Wilders: ik heb niks tegen moslims, zolang ze hun geloof maar niet belijden. Daar ga ik ze op zoveel mogelijk manieren bij dwarszitten.
Anti-Wilders: Ik heb niks tegen PVV-stemmers. Zolang ze maar niet op de PVV stemmen. Daar ga ik ….
op 24 06 2011 at 23:11 schreef Frank:
Sore losers. Wat zijn de druiven hier zuur zeg. Je mag gewoon zeggen wat je denkt en vind tegenwoordig, veel gekker moet het niet worden! Schandelijk.
op 25 06 2011 at 00:45 schreef Charles de Gaulle:
Vind de cartoon matig grappig.Hij klopt echter wel, Islamisten moeten niks hebben van humor dus zouden zij boos worden op Charlie Chaplin,was Wilders afgebeeld als Hitler dan zou de boze moslim onterecht zijn geweest.De moslims waren het helemaal eens met Hitler en hebben hem zelfs geholpen, de Groot-Moefti heeft zelfs een speciaal (moslim)SS regiment opgericht om te helpen, en is een groot gedeelte van de oorlog in Duitsland woonachtig geweest.
op 25 06 2011 at 01:13 schreef Shareholder:
Zonder die haatbaard erop had ik em waarschijnlijk leuker gevonden..
op 25 06 2011 at 03:13 schreef Sasha Berkman:
In real Life zijn het de meest misselijk makende types. Verdedigers van Geert :) Je moet het maar uit je nazi-strot kunnen persen.
op 25 06 2011 at 06:39 schreef Sandro:
Polderboy, je slaat de plank mis.
babs, dan kun je lang wachten maar je moet iets te dromen hebben in je leven……
op 25 06 2011 at 09:06 schreef Peter:
Polderboy legt de vinger op de zere plek, Sandro. Geert Wilders hecht eraan zijn achterste af te vegen met de waarden van andere mensen, dan is het hypocriet om huiliehuilie te doen als anderen hetzelfde doen.
Dít is de samenleving die Wilders wil: waarin moslims worden weggezet als nazi’s, hun koran onteerd, en waarin rouwenden worden geschoffeerd. Dát is Geertwildersstan.
op 25 06 2011 at 10:00 schreef hiek grootendorst:
Hahaha leuk. Het wachten is op iemand die een boek schrijft dat ongelovigen de hel in het vooruitzicht stelt.
op 25 06 2011 at 10:12 schreef Yvonne:
Shareholder
Duidelijk waar jij jouw shares in haat hebt. Afgekeken van vroegere karikaturen?
op 25 06 2011 at 10:19 schreef Pyt van der Galiën:
Monsieur De Gaulle, het valt me werkelijk tegen dat ik nu moet concluderen dat u zich regelmatig op de site van het Het Vrije Volk bevindt. Ik had gedacht dat u eerder te vinden zou zijn op De Dagelijkse Standaard. Ook een site natuurlijk waarvan je nu al kunt voorspellen dat ze in een eventuele toekomstige oorlog fout zullen zijn, maar toch een beetje respectabeler en meer geschikt voor een heer van stand.
Tenzij u nu aan kunt tonen dat DE moslims het met Hitler eens waren (waarover?) en dat DE moslims hem hebben geholpen (waarmee?), moet ik toch echt concluderen dat u weinig meer doet dan het kritiekloos na-papegaaien van de onzin die de redacteuren van HVV dagelijks uitkramen. Ik wens niet geassocieerd te worden met de warhoofden van Anarchiel.com. U zou niet geassocieerd moeten willen worden met de warhoofden van HVV.
op 25 06 2011 at 10:29 schreef Yvonne:
Charles de Gaulle
En toen hebben “de moslims” de genocide uitgevoerd.
op 25 06 2011 at 10:35 schreef Peter:
Fascinerend, inderdaad, hoe Domrechts via allerlei omwegen, zigzagconstructies en U-bochten zelfs de Holocaust nog in de schoenen van de moslims proberen te schuiven.
op 25 06 2011 at 11:03 schreef Charles de Gaulle:
@Pyt van der Galiën.Helaas kan ik uw teleurstelling niet weg nemen, om eerlijk te zijn bezoek ik beide door u genoemde sites regelmatig.Gelukkig heb ik de oorlog niet meegemaakt en dus is alles wat ik over de oorlog zou kunnen zeggen na-papegaaien.Het is echter niet kritiekloos.
Overigens denk ik niet dat er zoiets als DE moslim bestaat, net zo min als DE christen.Dat neemt niet er dat er wel degelijk een SS regiment bestaande uit moslims heeft bestaan, daar bestaan vele foto’s van.Daarmee wordt niet de holocaust of de endlösung in hun schoenen geschoven, maar wel hun medewerking daaraan.En dan met name van de Groot-Moefti en zijn aanhangers.
op 25 06 2011 at 11:21 schreef Pyt van der Galiën:
@Monsieur De Gaulle
Wanneer u van mening bent dat DE moslims niet bestaan, waarom schrijft u dan: “De moslims waren het helemaal eens met Hitler en hebben hem zelfs geholpen”?
Ik schrijf toch ook niet nav de oprichting van het Nederlandse SS-regiment: “DE Nederlanders waren het helemaal eens met Hitler en hebben hem zelfs geholpen”? Zou u het acceptabel vinden indien een moslim deze zin hier zou posten?
Begrijpt u dat u toch echt de verdenking op u laadt nogal selectief met de geschiedenis om te springen?
op 25 06 2011 at 12:02 schreef Hans:
Zooo kinderachtige tekening.
Als ik het goed begrijp, dan mogen de moslims dus wel vliegtuigen in torens laten vliegen, bommen in bussen, treinen en metro’s laten ontploffen; rouwstoeten beschimpen; maar wij, Nederlanders die ons land en onze cultuur nog niet weggegeven hebben, wij mogen hier niet tegen protesteren.
Net als Rita Verdonk in de Spits schreef: “Nederland is een watjesland”. En zo is het, hetgeen blijkt uit de vele reacties op deze site.
op 25 06 2011 at 12:14 schreef Pyt van der Galiën:
Dan begrijp je er dus niets van, hans, en lijkt verdere discussie me overbodig. Kolderiek trouwens dat je het (inderdaad schandalige) beschimpen van rouwstoeten gelijk stelt aan het vliegtuigen torens in laten vliegen.
op 25 06 2011 at 13:36 schreef Yvonne:
Inderdaad gaat Charles nogal selectief te werk. Hoeveel slachtoffers zijn er nu gemaakt door de “tegenpartij”? Ik schat zo’n 5000, 6000. Zet dat af tegen de miljoenen aan de andere kant, dan komt het in een ander perspectief. Misschien zou Charles eens verder kunnen kijken dan zijn neus lang is en wat meer verbanden moeten leggen? Zich moeten afvragen waarom er aanslagen worden gepleegd terwijl er aan de andere kant gemoord, gemarteld wordt en bommenregens vallen? Nou is het ene slachtoffer niet het andere. Ik bedoel, wat zijn nu die 400 kinderen in Gaza, platgebombardeerd. Als het bij de buren was gebeurd, had de wereld op zijn kop gestaan. Over selectief gesproken.
op 25 06 2011 at 13:56 schreef Atroushi:
Net alsof alle moslims iets te maken hebben met Salafi gekken als Bin Laden, of daar verantwoordelijk voor zijn.
op 25 06 2011 at 14:59 schreef irrie:
Charles gelooft ook dat EHEC-besmetting in Duitsland veroorzaakt wordt door een fecaliën-Jihad vanuit laboratoria in Algerije.
Voor wat duiding met wat voor gekken we te maken hebben.
op 25 06 2011 at 23:26 schreef Rob:
Zo zo, Hans.
“vliegtuigen in torens laten vliegen, bommen in bussen, treinen en metro’s laten ontploffen; rouwstoeten beschimpen”
Zie je echt niet wat er niet klopt aan die opsomming?
op 26 06 2011 at 00:16 schreef Charles de Gaulle:
@Pyt van der Galiën.Ik heb er even op zitten kauwen en ben tot de conclusie gekomen dat u gelijk heeft.Wat ik had moeten schrijven is dat vele moslims (of een grote groep) het helemaal eens waren enz.
Dat lijkt in eerste instantie misschien niet veel verschil te maken, maar dat doet het natuurlijk wel.De essentie van wat ik bedoelde blijft daarmee naar mijn idee wel recht overeind.
Ondanks dat ik niet vind dat DE nederlanders het helemaal eens waren met Hitler ben ik wel realist genoeg om te erkennen dat het nederlandse ambtenaren apparaat, incl. de politie en niet te vergeten de NS wel érg makkelijk met hun verantwoordelijkheid zijn omgegaan.Als er tijdens de oorlog zoveel verzetstrijders waren geweest als dat er na de oorlog beweerden lid van het verzet geweest te zijn was mijn familie een stuk groter geweest in elk geval.
Vwb. de reactie van @Yvonne;U heeft het over de 400 kinderen (geen idee waar u precies dat aantal vandaan haalt).De commissie die onderzoek heeft gedaan naar het zgn. disproportionele geweld van de Israëli’s heeft, na in eerste instantie het geweld te hebben veroordeeld, dit naderhand vergaand gecorrigeerd.Dit nadat gebleken was dat de Palestijnen wel degelijk hun wapens bij scholen en ziekenhuizen hadden opgesteld en dat de IDF al het mogelijke in het werk hadden gesteld om burgerslachtoffers tot een minimum te beperken.
Wat betreft het verder kijken dan mijn neus lang is; dat vind ik suggestief.
op 26 06 2011 at 14:10 schreef Sasha Berkman:
Charles geef dan ook nog even toe dat Wilders over deporting sprak en niet over departing.
op 26 06 2011 at 15:28 schreef Sasha Berkman:
Die Charles is echt knettergek, lees hier wat op Joop schreef:
“U heeft helemaal gelijk, u moet alleen niet vergeten dat op deze walgelijke site doelbewust wordt geprobeerd een nieuwe Volkert op te leiden.Laten we vooral niet in de valkuil trappen door te denken dat dit allemaal zo onschuldig is, dat is het zeker niet!. “