Allochtonenklusjes
Peter Breedveld
‘NRC Handelsblad werkt niet op dezelfde manier als Trouw‘, schrijft Sjoerd de Jong alias de NRC Ombudsman over de zaak Ramesar. Ironisch, of eigenlijk gewoon hypocriet, want het was De Jong die Hafid Bouazza, in de nasleep van 9/11, aanmoedigde zijn polemische stukken tegen moslims te schrijven. “Jij mag dat als Marokkaan”, zei hij, “wij kunnen dat niet zo opschrijven.”
Dat is wat Hafid mij later heeft verteld. Terwijl alle blanke redacteuren van NRC Handelsblad hautain de vloer aanveegden met een ieder die vraagtekens durfde te zetten bij de manier waarop onze multiculturele samenleving werd bestierd (Frontaal Naakt werd in die tijd fijntjes gediskwalificeerd als ‘extreemrechts’), gebruikte de krant Hafid voor de vuile klusjes. Voor het ‘benoemen’, zoals dat later eufemistisch is gaan heten.
Rotte appeltjes
Ik zie die, overigens uitstekende en vlijmscherp geschreven, stukken van Hafid als het startsein van wat later het ‘islamdebat’ is gaan heten. Iedere zelfbenoemde islamcriticus ging nu zijn rotte appeltjes met de moslims schillen en nog bijna wekelijks lezen we in onder andere De Groene Amsterdammer en in de Volkskrant-bijlage Vonk de schamele pogingen van Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond die niet zo zijn als de andere Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond maar die wel dolgraag Hafid Bouazza willen zijn. Die gretig leveren waar hun blanke meesters ze om vragen: islamofobie op bestelling. “Want jullie mogen dat als Marokkaan.”
Je krijgt daardoor onverkwikkelijke taferelen, zoals de door Hassan Bahara gesouffleerde Nadia Ezzeroili, die van gekkigheid niet meer weet waarmee ze haar matties Said el Haji (‘moslims lijden aan sociale schizofrenie!’) en Mano Bouzamour (‘Marokkanen zijn zwakbegaafd!’) nu weer moet overtreffen en daarom maar een kulverhaal verzint over het Berberse scheldwoord ‘paardekadaver’, dat ‘Jodin’ zou betekenen, om daarmee aan te tonen dat het antisemitisme welig tiert binnen de Berbergemeenschap.
Vehikel voor haatpropaganda
Wat is nou het wezenlijke verschil tussen Ezzeroili en Ramesar? Mag Ezzeroili mensen wel in een kwaad daglicht stellen door middel van bizarre verzinsels omdat ze het in een column doet? Dat zou ik absurd vinden. Een column mag geen vehikel zijn voor haatpropaganda, zoals ik eergisteren al betoogde.
Ramesar is helemaal geen uniek verschijnsel. Hij is een allochtoon die is toegelaten in het heilige der heiligen: een nagenoeg roomblanke redactie met roomblanke waarden. Om zich te handhaven moest hij a) de vieze klusjes opknappen door de rotte plekken van de multiculturele samenleving te ‘benoemen’ en b) de al tientallen jaren oude vooroordelen van zijn blanke meesters bevestigen. ‘Ramesar leverde wat Trouw wilde horen’, schrijft De Jong. Hij verwijst naar Tofik Dibi, die dat vorige week bijna letterlijk van mij heeft overgeschreven.
Vooroordelen bevestigen
Ook schrijvers als Said el Haji, Nadia Ezzeroili en Mano Bouzamour leveren wat de redacties graag door allochtonen opgeschreven zien omdat ze er zelf te labbekakkig voor zijn. Een blanke Nederlander die zegt dat de islam achterlijk is, is een racist, maar wie een Marokkaan (of een Turk, of een andere zwartharige) tegenspreekt die hetzelfde zegt, is óók een racist. Een betuttelracist, om precies te zijn. Of een parasitaire mocrofiel.
Allochtonen zijn er voor de allochtonenklusjes. Ook op de redacties, zoals blijkt uit dit betoog van Hassnae. Omdat Hassnae weigert mee te huilen met de PVV-wolven in het bos, zal zij nooit het respect krijgen dat Ezzeroili en Bouzamour wel hebben. Ze zal nooit vijf pagina’s in Vonk mogen volschrijven. Ze schrijft namelijk niet wat Kustaw Bessems graag wil lezen.
Moslimjager Brendel
Hell, zelfs blanke autochtonen die zich aan een multicultureel onderwerp wagen, krijgen alleen een podium als ze de geldende vooroordelen bevestigen. Otherwise forget it. Merijn Oudenampsen wilde in NRC een tegengeluid laten horen tegen de publicisten die betoogden dat antisemitisme onlosmakelijk bij de islam hoort. Mocht alleen als hij de stelling ondersteunde dat moslims antisemieten zijn. Alleen over de mate waarin moslims antisemitisch zijn, mocht worden gediscussieerd.
Toen oorlogscorrespondent Jan Eikelboom begin deze maand een (weliswaar stomvervelende) televisiereportage voor Nieuwsuur maakte over ‘gewone’ Nederlandse moslims (dat wil zeggen moslims die niet al antisemitische wensen schreeuwend door de wijken trekken) ging half Nederland apestront. Dit soort moslims wil de kijker niet. Gelukkig was daar moslimjager Carel Brendel, die als een geile hond op de zaak dook en ‘onthulde’ dat de moskee, die deze gewone moslims bezochten, van de moslimbroederschap was. Dat werd, zoals gebruikelijk, weer netjes overgeschreven door Brendels schandknaapje Servaas van der Laan van het geborneerderijkeblankemannenweekblad Elsevier en Eikelboom kreeg toen zoveel agressie over zich heen dat hij zijn Twitter-account ophief. Die had zijn lesje geleerd!
Jonge VVD-moslims
Zelf benaderde ik vlak na de moord op Van Gogh de hoofdredacteur van een bekend opinieblad met een voorstel voor een verhaal over jonge moslims die, met behoud van hun geloof, ijverig hun best deden om geslaagde, democratische steunpilaren van de samenleving te worden. Ik kende er heel wat en zag in de media alleen maar moslims die anderen hun wil probeerden op te leggen. Mijn verhaal zou een andere kant laten zien. “Uitstekend idee”, zei de hoofdredacteur. “En dan wil ik graag vier of vijf moslims zien die VVD stemmen en vinden dat mensen het zonder staatssteun moeten zien te rooien.”
Nou ja, dat verhaal is er nooit gekomen. Of ik had een Ramesartje moeten doen maar dan hadden de streken van Ramesar nu misschien Breedveldjes geheten.
Ik bedoel maar, allochtonen komen in Nederland alleen in de media als ze aan heel specifieke voorwaarden voldoen. De blanke redacties verzinnen ze achter hun pc’s, en daarna mogen de loopjongens en -meisjes naar ze op zoek in de echte wereld.
Vandaar: Shariadriehoek.
Doneer aan de enige dwarsdenkende, onafhankelijke site van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59 RABO 0393 4449 61 (N.P. Breedveld, Rabobank Rijswijk), SWIFT BIC RABONL2U o.v.v. ‘Frontaal Naakt’. Lees hier waarom dat niet met PayPal kan. Nog liever heb ik dat u op Frontaal Naakt adverteert of mij inhuurt. Mail mij.
Peter Breedveld, 28.12.2014 @ 13:06
5 Reacties
op 28 12 2014 at 15:54 schreef MNb:
In Suriname is de uitdrukking bounty – donker van buiten, wit van binnen.
op 29 12 2014 at 12:45 schreef Murat:
Niet alleen in Suriname. Die term wordt ook al decennia lang in Nederland gebruikt.
op 29 12 2014 at 13:23 schreef dewanand:
mauw, mauw, namastiaauw Peter, ea Fnaakters,
denk aan deze spreekwoorden:
1. Don’t bite the hand that feed you.
2. Wiens brood men eet, diens taal men spreekt.
Iedere aapmens denkt zo, dus logisch dat etnische minderheden die carriere willen maken maar de taal van hun blanke meesters praten en hen nadoen. In Suriname moet een blanke ook de negers en hindoes nadoen als hij mee wil tellen en niet verkaasd overkomen. Blankenhaat in alle niet blanke landen is een natuurlijk en zorgwekkend verschijnsel en een taboethema, maar in evolutionaire zin is het biologisch gezond.
Het is erg moeilijk om een eigen viewpoint met body en massa te ontwikkelen, en een figuur die dit succesvol realiseerde is Wieroe, de slimme Hindoe Nazi kat uit Delft kennisstad. Zo zie je dat een Hindoe kat gewoon slimmer is dan wij denken. Kan zijn dat perdiep ramesar gewoon geen Hindoe gelovige was en niets wist over de immense filosofische en religieuze rijkdom en diepte van de klassiek Hindoeistische Sanskriet literatuur uit het oude India of hij was doodsbang om iets hierover te publiceren in een roomsblank blad. Dit was zeer zeker opvallend en ik wil best weten of dit echt zo is.
dewanand en wieroe
op 29 12 2014 at 14:38 schreef cRR Kampen:
Capo’s. Zijn er ook altijd al geweest.
op 02 01 2015 at 07:13 schreef Nan:
Waarom koos je voor #Elsevier? Je moet toch bij voorbaat geweten hebben hoe dat zou aflopen? Probeer @Volkskrant. Tegenwoordig ook nogal rechts.